Inderesin kahvihuone (Osa 3)

On aiheellinen, ehdottomasti! Ymmärsit minut väärin. Tätä keskustelua on käyty useassa ketjussa lukuisia kertoja jo. Ja jotkut ovat puolesta ja toiset vastaan.

6 tykkäystä

Ymmärrän. Toki sama kai se, kuka tai kuinka moni on puolesta tai vastaan. Enemmän kiinnostaa ne perustelut, miksi joku on puolesta tai vastaan. Kaikkea tuskin on sanottu että pitäisi lyödä ns. kokous päätetyksi. Toki ketjuja aiheelle löytyy…

3 tykkäystä

4520x0,55 = 2486 (45% lasku)
2486x1,818 = 4520 (81,8% nousu)

Alaspäin pääsee paljon helpommin :grin:

16 tykkäystä

Jos indeksi nousee ensiksi 80% ja sitten laskee 45% on indeksi 1% alempana kuin lähtötilanne.

3 tykkäystä

Trust my wörds 2030 kaikki ajaa fuusioreaktori autoilla

17 tykkäystä

Vaittäisin että vedellään teleporttauksella ruokatauolla parturiin tai Super Bowliin

3 tykkäystä

Itse äänestän hyperlooppia. ”Elonin putkella olisit jo perillä”

2 tykkäystä

:heart_eyes:

14 tykkäystä

Miten muuten valtiot pääsevät nolla päästöttömyyteen mihin ovat lupautuneet? Glasgow ilmastokokouksessa Suomi oli yksi yhdestätoista joka allekirjoitti et johonkin (en muista tarkkaa vuotta mutta 2030-2040 välillä) mennessä on päästötön. Ei se tietenkään varmaa ole, mutta itse pidän todennäköisempänä et siirrytyään nollapäästöiseen, koska jos se on mahdollista niin miksi ei? Rahaa saa aina printattua lisää, mutta maailmaa ei noin vaan pelastetakkaan. Täytyy muistaa, että tämän vihreän siirtymisen taustalla on kuitenkin meidän maapallon hyvinvointi.

Edit: Tässä muutaman vuoden vanha raportti Euroopan tilastoja ja perustietoja päästöjen suhteen.

10 tykkäystä

rahan printtaushan se nyt mahdollistaakin vihreää siirtymää ja kun kaikki printtaa samaan aikaan niin kukaan ei vastusta.

1 tykkäys

Ei, kyllä vihreää siirtymää mahdollistaa oikea ja aiheellinen hätä pallomme tulevaisuudesta.

12 tykkäystä

Kerrotko lisätietoa näistä trendeistä?

Itse en näe päästövähennystoimille vaihtoehtoja. Tuskin näkee moni energia-alan asiantuntijakaan enää nykypäivänä. Taatusti joissain maissa nousee ainakin tilapäisesti vähennyksiä vastustavia änkyröitä valtaan ja paikallisia takapakkeja tulee. Vedyllä on todennäköisesti suuri rooli energian varastoimisessa ja päästöjen vähentämisessä etenkin teollisuudessa ja teräksen tuotannossa, mutta onko liikenteessä? Siitä en mene takuuseen että liikenteessä vety olisi tulevaisuuden vaihtoehto. Vety on toki riskialtis siinä mielessä että joku suurempi vetyonnettomuus voi kasvattaa ihmisten pelkoa vetyteknologiaa kohtaan vaikka se ei olisi perinteisiä teknologioita vaarallisempaa.

4 tykkäystä

Maapallolla ei ole mitään hätää. Ihmiset ja muut biologiset organismit ovat kusessa. Tästä miljoona vuotta eteenpäin on maapallolle silmänräpäytys. Maapallo on silloin hyvin erilainen, oli täällä ihmisiä tai ei.

16 tykkäystä

En itse ole missään nimessä vastaan tai ole täysin sulkenut silmiäni vedyn mahdolliselta yleistymiseltä. Olen kriittinen sitä “pakkoa” kohtaa. En tiedä mistä tämä “pakko” tulee, mutta mutuilen että kun tarpeeksi monet uskovat “pakkoon”, jää se sitten perusteluksi sijoitukselle.

1 tykkäys

Tuo on kyllä jokseenkin hauskaa miten aina jaksetaan päästöjen osalta jauhaa autoista, vaikka se on yksi hyttysen… kokonaisuutta ajatellen

En ole kuullut juuri yhdenkään poliitikon vaativan naisten pikamuodin suitsimista. Saadaan paljon helpommalla päästöt alas, kemikaalikuormitus laskuun ja puuvillapellot elintarviketuotantoon. Taitaa olla liian arkipäiväistä ja tuotanto-ongelmat nimbyilty aasiaan niin kukaan ei tiedä ja tajua mitään

30 tykkäystä

Lyön kyynisen kortin pöytään, ja nostan esille väestönkasvun ja ihmisten määrän yhtenä tekijänä ilmastonmuutoksessa. Maapallollakin joku kantokyky varmaan homo sapiensien suhteen.

13 tykkäystä

Tästä tuleekin mieleen tämän ehkä koko foorumin merkittävimmän neron merkittävin postaus tasan 2 vuotta sitten, 20. tammikuuta 2020.

“Voin kertoa, että minä tyhjensin salkun tänään. Seuraan tämän shown mieluummin katsomosta.”

Jos osti salkun täyteen pohjilta, Stone on idolini. Hän näki koronamontun jo kaukaa.

Ja mitä hänelle tapahtuikaan:

25 tykkäystä

En ole seurannut tarkasti mutta käsitys on että Stone jatkoi sijoitustiedon koronaketjussa ja korkeintaan osti pohjalta säilykepurkkeja bunkkeriinsa.

27 tykkäystä

Suurvaltauutisia vilkuiltuani en ole ihan varma, etteikö tuo taas olisi neroutta hipova veto.

Edit. Saattaa säilyttää arvonsa Hyzon-osakkeita paremmin. Ns. arvosijoitus :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

14 tykkäystä

Toivottavasti osti pitkäleimaisia purkkeja, tässä inflaatioympäristössä voivat osoittautua vuosikymmenen parhaaksi sijoituskohteeksi :thinking:

12 tykkäystä