Inderesin kahvihuone (Osa 4)

No olisivat nyt ostaneet edes Square Enixin tai Capcomin yms :rofl:. Miten nyt jollain Destinyllä ja Halolla microsoftia vastaan kamppailla.

Mistä tietää, että Harvia nousee Omxh25?
Screenshot_20220131_203218

Harmillisesti Nordnet on rikki eikä näytä välittäjätilastoja 16.30 eteenpäin eikä pääse näkemään ostajia ja myyjiä.
Huomenna vielä välittäjätilastot menee piiloon, joten jos joku saa kaivettua tän päivän tilastot jostain niin olisi kiva!

4 tykkäystä

Se ja se osake omxh pitää mun yöunet hyvänä jne. Miten se on mahollista jos Suomen pörssi on kiinni Suomessa öisin. Et tienaa rahaa muttet menetäkään. Ulkomaisis omistuksis ymmärrän. Eri asia jos asuu eri aikavyöhykkeellä.

Tuosta

9 tykkäystä

Löytyykö foorumilaisilta omakohtaisia kokemusta kyseisistä palveluista? On ollut suunnitelmissa laittaa tilaukseen jokin analyysityökalu, joten kuulisin mieluusti risut/ruusut kyseisistä palveluista. Ei oo ainakaan hinnalla pilattu näitä.

Oman toiminnan keskittyessä pääosin pohjolan pörsseihin niin intuitiivisesti Börsdata kuulostaisi paremmalta. TIKR tosin brassailee +100k osakkeella globaalisti, eli eiköhän sinne mahdu myös pohjolan osakkeita ihan riittävästi. TIKR vaikuttaisi myös käyttäjäystävällisemmältä näin nopeasti katsottuna.

Nöyrät kiitokset vastauksista näin etukäteen :pray:

4 tykkäystä

Olenko minä ainoa, jota häiritsee, että tuonne Remedy-ketjuun spämmätään surutta yleisiä pelialan uutisia. Nämä ei näytä saavan edes tarpeeksi lippua, että menisivät piiloon.

Näille on ihan oma ketjunsa, jonka seuraamista suosittelen jokaiselle pelialalle sijoittavalle foorumilaiselle.

Edit. @sukkana Tägään sinut siltä varalta, ettet ole tuota ketjua huomannut.

11 tykkäystä

Ei tuo vaihto juuri poikkea merkittävästi edellisten päivien vastaavasta osake merkitävästi alempana kun vaikka reilu viikko sitten. Tänään korjasi kaikki muukin ylöspäin.

3 tykkäystä

Minusta on hienoa, että lastenkirjat ovat mukana ajassa, mutta tämä on musta jo vähän liikaa. :grimacing:

96 tykkäystä

“Sony Interactive Entertainment is set to buy Remedy, the makers of Alan Wake and original developer behind Max Payne, for $2.6 billion.”

Tätä odotellessa. :wink:

3 tykkäystä

Kun välittäjätilastoja katsoo, niin siitä voisi kuvitella että ainakaan nordnetissä asiaa ei tiedetty.

1 tykkäys

On se vaan mukavaa nähdä salkun bumtsi-bum kulmauskin vihreällä välillä

66 tykkäystä

Inderesin tilinpäätöksestä :

" Inderes-yhteisö toimii ja kehittyy myös hyvin itseohjautuvasti. Yhteisö esimerkiksi organisoi joulukuussa itse kaksi joulukeräystä, joilla kerättiin 25 tuhatta euroa hyväntekeväisyyteen. "

36 tykkäystä

Jep! Siellä on rahasto näköjään startannut. :slightly_smiling_face::partying_face:
Qt :point_down:

Efecte :point_down:

Harvia :point_down:

Kamux :point_down:

Remedy :point_down:

Tecnotree :point_down:

61 tykkäystä

Eipähän tarvi miettiä tuota rahastoa jos se käytännössä on identtinen mun Suomi salkun kanssa.

14 tykkäystä

Tietääkö vielä kukaan, että pääseekö tuohon rahastoon tavikset mukaan tulevaisuudessa?

Ja jos, niin millä kuluilla?

Heitän nyt tähän oman spekulointini ilman mitään lähdettä. Onko @Petri_Kajaani jotain tekemistä tämän rahaston kanssa? Olisi todella kova lisäys tuohon porukkaan.

@KalleH itse löisin mielelläni rahat sisään, jos se kohtuukuluilla onnistuisi. Luultavasti hanskaavat erikoistilanteet markkinalla paljon paremmin kuin minä.

@Hurde pitääpä tutkia. Näiden julkaisu on mennyt täysin ohi. Tuossa linkki esitesivuille muillekin.
https://gritfundservices.fi/coeus

Siellähän ne ehdot lukevat esitteessä.

https://media.voog.com/0000/0044/6490/files/Säännöt%20Coeus%20Invest%20GRIT%20Erikoissijoitusrahasto%2010DEC2021.pdf

https://media.voog.com/0000/0044/6490/files/Rahastoesite%20Coeus%20Invest%20GRIT%20Erikoissijoitusrahasto%2010DEC2021.pdf

https://media.voog.com/0000/0044/6490/files/FIN%20KIID%20Coeus%20Invest%20GRIT%20Erikoissijoitusrahasto%2010DEC2021.pdf

Tuo sivu oli aiemmin saatavilla, mutta nyt kuukauden vaihteen jälkeen piilotettu.

Joku oli sitä jo aiemmin Petriltä kysynyt ja ei kuulemma ole mukana. Viesti löytynee täältä kahvihuoneesta, toki viesti ei ole Petriltä.

11 tykkäystä

Onko vain huhua, että Inderesin 2022 liikevoiton ennustetaan pysyvän lähes samana kuin 2021, koska muuan foorumin oma Mememaker (nimeä en mainitse, ping @Sijoittaja-alokas ) vie niin ison siivun tuloksesta omassa palkassaan? :sunglasses:

30 tykkäystä

En ota kantaa, miten palkkani vaikuttavat Inderesin lukuihin, mulla on nyt vähän muutenkin tässä menoa ja joku voi tehdä omat tulkintansa tämän kuvan perusteella. Vastuu on tulkitsijalla. :sunglasses:

59 tykkäystä

Osaatko suomentaa mitä tuo high watermark arvo tarkoittaa?

Kulut tuntuvat aika kovilta. Hallinnointipalkkio kohtuullinen 0,4%. Mutta tuo 18% kuukausittain laskutettava tuottopalkkio yli 3% tuotoista vaikuttaa äkkiseltään aika kovalta näin volatiilissa nykymarkkinassa.

3 tykkäystä

Se on selitetty kuvien kanssa siellä esitteessä :slight_smile:

Muutenkin kannattaa lukea se kuluosuus, niin ymmärtää vähän paremmin miten tuo tuottopalkkio oikeasti muodostuu.

2 tykkäystä