Inderesin kahvihuone (Osa 4)

MInulla on hyviä uutisia, toiveesi toteutuu tänään!

Jos katsoo miten edellinen meni ja miltä tuo CrossfireX-alihankintaprojekti näyttää, niin ei tässä odotukset ole kovinkaan korkealla. Kannattanee jo hakea se viski käden ulottuville?

4 tykkäystä

En uskaltanut laittaa Kamux -ketjuun, että ei tule lippua, mutta mielenkiintoinen hinnoittelu robotilla.

3 tykkäystä

Päivitin itsekin profiilikuvan. Päivitys kesti tovin, koska mainostoimisto josta tämän tilasin, koki haasteeksi tuon toteuttaa heidän nykyohjelmistoilla. Kalliiksi tuli, mutta näillä mennään.

5 tykkäystä

Itse ymmärrän kaupan hintojen kohoamisen kismittämisen oikein hyvin. Jos lähdetään oletuksesta että salkku on pitkä, siellä olevat firmat ehkä hyviä ja sinne on laittanut vain rahaa mitä ei kaipaa, onko sillä hirveästi väliä jos se päivähöykytyksissä sulaa? Toki oman salkun huipuista on sulanut 40% ja olisi kivempaa jos se raha olisi tilillä kuin ei olisi, mutta mitä sitä itkemään jos unohtui hypätä asemalta. Aika jänne on ainakin teoriassa pitkä ja voisihan sitä kirota sitäkin ettei ostanut teslaa. Nostamattamot voitot on yhtä teoreettisia omiin silmiin kuin ostamattomat osakkeet.

Mutta elintarvikkeiden hinnannousu kohdistuu asioihin jotka ovat ainakin teoriassa välttämättömiä, ruokaa kun pitää syödä. Allekirjoittanut koittaa vähentää kahvinjuontia kohonneiden hintojen vuoksi ja kyllähän se banaaneiden noussut hinta joka viikko kauppalaskussa ärsyttää. Banaaneja ei voi edes holdata.

Ruokakassin sisällöstä ei voi tinkiä loputtomiin, sen sijaan osakkeet ovat ainakin omiin silmiin vapaaehtoista huvia. Siksi kaupan hintojen kohoaminen kismittää laskevia osakkeita enemmän olkoonkin se numeroita katsoen hölmöä. Olkoon meitä sitten kaksi hölmöä. :joy:

Lidl ja Prisma ovat allekirjoittaneen kantiksia, enkä silti lopeta nillittämästä elintarvikkeiden hinnasta vaikka laskisivat. Se kun on ilmaista huvia.

1 tykkäys

Kannattaa vaihtaa K kaupat Lidliin ja inflaatio muuttuu näppärästi deflaatioksi.

12 tykkäystä

Minusta tässä on otsikoinnissa aikamoista ironiaa. :grinning: Kurssi putoaa 16% ja pudotetaan samalla omaa tavoitehintaa reilu 15%.

18 tykkäystä

Jumalauta, Remedy ei pettänyt. En olisi uskonut :smiley:

17 tykkäystä

Remedy meni aika mukavasti ennusteisiin, tänään siis lasku jää vain johonki -10 % tasolle?

EDIT: Paitsi että OSINKO jäi Inderesin ennusteista. Kohta saamme lukea Kauppalehdessä Remedyn “osinkopettymyksestä” :slight_smile:

49 tykkäystä

Ehkä tuo OSTA on voimassa vain tuohon hintaan asti. Sen jälkeen voimassa on LISÄÄ. Ensin tuotto-odotus on isompi (pienempi hinta) ja sitten hieman pienempi, jolloin suositukseksi vaihdetaan taas LISÄÄ.

Korjaa jos olen väärässä mutta minulle jää nyt vähän kuva että sinusta salkun arvon päivittäinen seuraaminen ei olisi samalla tavalla välttämättömyys kun esimerkkinä käyttämäsi syöminen? Pahoittelen jo ymmärsin jotain väärin.

4 tykkäystä

Se on korkki kiinni viskipullosta. Saat kyllä ottaa siivun voitonkonjakkia :slight_smile:

6 tykkäystä

Sai kyllä jännittää Remedyn tulosta :cold_face: kun viime päivinä kävi selväksi että hyväkin tulos laittaa -10% tauluun

Remedy

Lisää pikseleitä meemi tästä

7 tykkäystä

Näihin bulkkikahveihin käytetään monasti heikompilaatuista ja edullista Robusta-lajiketta jossa makuprofiili aika suppea ja enemmän käytössä espressojen pohjana. Laadukkaammissa käytetään Arabica-lajikkeita jotka ovat paljon hienoaromisempia. Teollisessa tuotannossa kahvipavut kerätään koneellsesti joten sekaan tulee sekä raakoja että ylikypsiä kahvimarjoja. Kalliimmissa kahveissa puskasta kerätään käsin vain kypsät, yli 80 pisteen marjat.

Vähän sama kuin teet smoothien jossa on kypsät ja raa’at mustikat, varvut ja lehdet tai sitten sellaisen jossa pelkät kypsät mustikat. Hienoinen makuvivahde, valintajuttuja :slight_smile:

8 tykkäystä

Pakko sanoa, että ei voi olla sattumaa, että tällainen tuloskausi on Olympialaisten kanssa samaan aikaan. Ihan on urheilujuhlan tuntua kun eilen Harvia ja Rapala antoi päin kasvoja, ja tänään Efecte ja Remedy ilmoittaa oikeinkin mukavia tuloksia :slight_smile:

Moneen kertaan käytetty klassikko, mutta toimii tässäkin.

18 tykkäystä

Suomalaiset taitaa olla ainoa kansa maailmassa joille kelpaa vaaleapaahtoinen kahvi joka on kyllä melko hapanta juotavaksi ja kaikista kamalin juttu on pyöräyttää cappucino tästä samasta juhlamokasta.

6 tykkäystä

7 tykkäystä

Saako jälkikäteen manata että kevensin puolet pois toissapäivänä ja laitoin Carasenttiin joka sitten sukelsi osari pettymyksestä lähes 10%.

8 tykkäystä

Eikös se jotenkin näin mene:
Guru: “Pitkään sijoittaminen johtaa kykyihin joita jotkut pitää… Epäluonnollisina.”
Minä: "Mistä voin oppia tätä pitkään sijoittamista? "
Guru: “Et bumbtsibuumareilta”

Mutta vakavissaan. Haluan sanoa että noinhan se ideaalissa menisi että päiväkäyrän voi unohtaa, mutta eiköhän sitä jokainen kuitenkin vilkaise kenellä on alle 20 eri osaketta salkussa. Samalla menee kun vilkuilee yhtiöiden kuulumisia. Raporttien seuraamatta jättäminen olisi vain huonoa varainhoitoa. Mutta jos koskaan joudun tekemään valinnan ruokalautasen ja sijoitussalkun välillä niin menee salkku kirjaimellisesti lihoiksi. :joy:

Toki lisättäköön että olen itse vasta makea kesän lapsi, mitä minä tiedän pitkään sijoittamisesta kun talvi tulee.

5 tykkäystä

Robustaa väheksytään aivan turhaan. Tuplasti kofeiinia, enemmän terveysvaikutteisia aineita ja mukavan tiukka makuprofiili. Kasvina kestävämpi ja parempisatoinen kuin arabica.

4 tykkäystä

Lidlissä on välillä ollut Segafredon kahveista 2,9€ tarjouksia. Olen hyödyntänyt erästä lähiseudun pienemmällä kylällä sijaitsevaa Lidliä missä nämä eivät nähtävästi ole menneet oikein kaupaksi, ja käynyt hakemassa sieltä aina muutaman paketin kerrallaan kaapin perälle :smile:

Tämä lienee paras sijoituspäätös mitä tällä hetkellä voi tehdä :wink:

9 tykkäystä