Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Tähän täytyy lisätä, että tietääkseni se oli myös hyvin pitkälle kännistä toiseen kompastelua.

Ei Winston ihan alkoholisti tainnut olla, mutta alkoholi maistui rutiininomaisesti heti aamusta alkaen ja pitkälle iltaan.

8 tykkäystä

kuva

7 tykkäystä

Mikään ei vaikuta sentimenttiin niin hyvin kuin hinta :wink:

Harvia porskuttaa maailmalla jatkossakin!

11 tykkäystä

Tämä on ollut kyllä mainiota miten Harvia, Qt yms. ”eilisen” suosikkiosakkeiden keskustelu on hiljentynyt.

Samaan aikaan firmoilla on mennyt pääasiassa erinomaisesti ja odotusten mukaisesti.

Mutta osakekurssi sen sijaan… :sweat_smile:

40 tykkäystä

No ei missään nimessä ollut alkoholisti jos joi ainoastaan aamusta iltaan, mutta öisin vain nukkui.

18 tykkäystä

Niin no. Suomihan on jossain mielessä demokratian mallimaa. Päätökset ovat silti olleet luokattomia. Vuosikymmenten sotesuhmurointi, jonka epäonnistuminen tullaan vielä näkemään, euroon meno säilyttäen jäykät työmarkkinat, sähköverkkomonopolin myynti ulkomaisille, Natoon menemättä jättäminen, jalkaväkimiinat yms. yms. lista on pitkä täysin ryssittyjä päätöksiä. Poliitikot on kyllä palkittu ruhtinaalisesti kaikennäköisillä EU-viroilla.

Olen ehkä hieman kyyninen ja tyylini on provosoida, mutta ei se sattumaa ole, että talouskasvu on loistanut poissaolollaan jo pitkään.

Muistan erään palautteenantotilaisuuden aikoinaan varusmiespalveluksessa, jossa kouluttaja totesi: “ainut positiivinen asia oli se, että kukaan ei kuollut”. Ehkä samaa voisi kärkevästi sanoa Suomen ulkopolitiikasta tällä hetkellä.

9 tykkäystä

Voisin lyödä vetoa, että sota Euroopassa on vienyt jonkin verran intoa osakekeskustelusta.

8 tykkäystä

Päätöksistä voi olla montaa mieltä, mutta ainakin ne on tehnyt demokraattisilla vaaleilla valittu eduskunta ja hallitus. Vai olisiko Suomeenkin kaivattu itsevaltiasta tekemään päätöksiä, joita voi sitten keittössä haukkua, kunhan vesihana on auki.

5 tykkäystä

Miettinytkin jo päivien ajan, että hiljaisuus Haarumissa kielii, että nyt on oston hetki.
Hypen ja keskustelun ollessa vauhdissa on henkisesti helppo ostaa (ainakin näin piensijoittajana).

Hypen jälleen noustua eiköhän se kurssi pääse jälleen karkaamaan. :shushing_face: Oletusarvolla että hype ohjautuu kurssihintaan.

5 tykkäystä

Tällaiset tilanteet ovat mielestäni loistopaikkoja uida vastavirtaan ja tehdä tankkauksia. Osakkeen kurssilaskusta tulee helposti itseään toteuttava tarina, kun hype laantuu kurssilaskun myötä ja ostajat katoavat. Esimerkkejähän löytyy Harvian ja QT:n lisäksi mm. Talenom ja Solteq. Näissä on allekirjoittaneella ollut kaikissa ostonappi pohjassa viimeiset viikot.

Toki on myös mahdollista, että markkinat taas ymmärtävät jotain paremmin kuin minä ja päin persettä menee nämäkin :smiley:

18 tykkäystä

Minä olen Harviaa vähäsen aina haalinut about 34€ tasoilta, missä nyt tuntuisi olevan turvallinen käsipohja-taso ilman hukkumisen vaaraa. Ylipäätään olen nyt niin varovainen, että viime vuoden seikkailut tuntuvat hurjalta hämärältä muistolta. Taisi se jossain kohtaa olla 20000kpl tätä osaketta salkussa :joy:

27 tykkäystä

“Ihan sama miten firmalla menee, kunhan kurssi nousee” :smiley:

5 tykkäystä

Minä olen lisäillyt Huhtamäkeä 30€ tienoilla.

4 tykkäystä

Monesti puhutaan velasta rahana, mutta tämä taitaa olla sitä talouden tosiasiallista velalla elämistä:

40 tykkäystä

Open Data Platform?

Toki jos vertaa suomalaista kulutusta Suomen luonnonvaroihin ja hiilinieluihin, ollaan plussalla, reippaasti.

Suomalaisten kulutusta kun vertaa maailman hiilinieluihin keskimäärin tuo toki pitää paikkansa, että ollaan kulutettu “osuutemme”.

Kysymys kuuluukin, kuuluuko Suomen hiilinielut Suomelle vai maailmalle?

19 tykkäystä

Viime vuoden tukipaketissa kerättiin rahaa vihreään siirtymään eli rahaa se loppujen lopuksi tuo luonnonvarojen käytön vähentäminen on. Tai ainakin CO2-emission vähentäminen.

1 tykkäys

Vastuu on helppoa jakaa jos se menee seurauksien kanssa käsi kädessä. Luonnonvarojen kohdalla on kimuranttia, kun haikea ilo kokea olleensa oikeassa jos pallo kuitenkin lahoaa alta. …kinkkistä.

1 tykkäys

Kiitos muistutuksesta. Tein saman tempun. Ei tuolla muutaman euron satunnaisella pelaamisella ole ollut vuosiin mitään merkitystä talouteen, mutta ei myöskään yhtään mitään hyötyä. Aiemmin veikkauksen toimintaa on kyllä rahoitettu enemmän kuin tarpeeksi :roll_eyes:

2 tykkäystä

image

46 tykkäystä

Tää on ällöttävää itseinhoa. Suomalainen kuluttaa luontoa enemmän kuin sen Safarilla asuva henkilö, koska me asutaan täällä kylmässä pohjoisessa ja kämppiä nyt talvella tarvitsee lämmittää.

Jokainen voi toki lopettaa sähkö- ja lämmityssopparinsa aina talven ajaksi. Varsinkin, jos on aatemaailmaltaan on vihrehkö. Kyllä se omatunto sekä tieto maailman pelastamisesta pitää lämpimänä pakkassäällä.

19 tykkäystä