Inderesin kahvihuone (Osa 4)

-Joka esim Nordnetillä tuota tekee on palkkiotaso 3€/kauppa. Robothan tuota veivausta tekee koko ajan varmaan niillä olemattomat palkkiot koska välittäjien omia softia.
-Mikäli ei jää robotin jalkoihin, on tuotto veivauksessa melko riskitöntä ja muun treidauksen ohessa esim 5kpl 50euron voiton tuovaa kauppaa per päivä on 250€/päivä, yli 5k/kk.
Ajattelisin tuon olevan erillään varsinaisen treidauksen koska tuo on enempi osto- ja myyntilaitojen erotuksen luomaa pikkuvoittoa, hyödyntää päivänsisäistä heiluntaa, ei niinkään näkemykseen perustuvaa.

1 tykkäys

Nordnetillä on muuten 2€ minimi, jos veivaa urakalla :joy:

1 tykkäys

Perjantain kevennys Ukrainan tilanteeseen, Venäjällä taitaa olla strategia hukassa…

10 tykkäystä

Korealaiset kuitenkin laittoi miljardin plugiin 30 dollarissa…

3 tykkäystä

Juu, ei tuosta voinut pahastua. :slight_smile: Olenhan itse esimerkiksi tehnyt loputtoman määrän meemejä Verneristä, tämän firman toimarista etc. :smiley:

Niin tuttua, niin tuttua… no onneksi on tämä Foorumi, missä voi lukea toisten kokemuksia ja jakaa omiaan. :slight_smile: Täällä on helppo repiä itestään huumoria, mutta aamuyöllä kello kolme valvoessa ei välttis naurata, kun päivässä on lähtenyt esimerkiksi yli kahden kuukauden nettopalkka.

Musta tuntuu, että porukka odottaa mun myyvän Kamuxit ja Harviat, jotka ostin nykyhintaan peilattuna kovin kalliilla. :smiley: Tai pitäisköhän mun ostaa Remedyä ja QT:ta foorumilaisten kiusaksi? :smile:

EDIT: Yleisesti ottaen en voi sanoa, että mulla olisi ollut erityisen paljon hyvää tai huonoa tuuria. Kyllä mokat on iha ite tehtyjä ja tavoitteena on joskus vielä saada jonkinlaisia saavutuksia, jotka on sillä tavalla aidosti itse ansaittuja. :slight_smile:

28 tykkäystä

Kyllä se on GAYMF, joka seuraavassa kuplassa nousee :v:

3 tykkäystä

Mikä muuten on vikana jos jonkun firman kotipaikka on Israel, niin sellaisia saa alennuksella? Vaikka business olisi kaikkialla muualla? Vai onko kaikki vaan alessa.

1 tykkäys

Tätä me Perion Networkin omistajat ollaan piiiiiiitkäääään pohdittu.

2 tykkäystä
18 tykkäystä

presis! olen ollut omistajana itsekin vähän puolivillaisesti pitkään, mutta nyt olen katsellut, että p/e matala ja kassa pullottaa käteistä ja kauhean isoa tuloskasvua ennustetaan ja loistava eka q

1 tykkäys

Siis hetkinen, mites tämä riskitön voitollinen veivailu toimii? Ja miksei tällaista arbitraasia joku botti hyödynnä niin että sitä ei enää ole?

5 tykkäystä

Kiitos @Juha_Kinnunen tarkennuksesta. Pappiksella joka päivä on nykyisin lauantai, kun ei tarvitse töihin raahautua. Ei siis voi muistaa onko pörssi huomenna auki vai kiinni :slightly_smiling_face:

Mutta olet taas oikeassa ±0.

5 tykkäystä

Kyllä kai pienen pientä arbitraasia boteilla veivataankin, ns. Front runnataan, kun osakkeet vaihtavat omistajaa. Nopein botti pääsee välikädeksi, muttei itse arbitraasi poistu mihinkään.

Michael Lewisin Flashboys-kirja on yksi harvoista, joka aihetta käsittelee.

Tätä löytyy salkusta valmiiksi 30kpl juurikin tuosta syystä. (Tosin se piti ostaa Torontosta, jossa sen tikkeri on tylsästi GWM)

1 tykkäys

Botit toki yrittävät, ja tekevätkin todella hyvää tiliä normaalitilanteessa. Mutta toimivat kuitenkin erittäin yksinkertaisten algoritmin perusteella ja ne pystyy helposti selvittämään, ja sitä kautta manipuloimaan. Algon on pakko olla yksinkertainen, muutoin tapahtuisi viime viikon kaltaisia hallitsemattomia tilanteita jatkuvasti(Droppi), jossa itse asiassa testattiin uudenlaista kehittyneempää algoritmia, huonolla menstyksellä.
Joutuu vain pitämänä “kynttilä vakan alla” ettei joudu FIVA:n hampaisiin. Robot nimittäin saa vapaasti manipuloida markkinaa, mutta jos manipuloit robottia joudut syytteeseen. Täysin käsittämätön juttu sinänsä.
Nyt kun botteja alkaa oleman jokaisen osakkeen laidalla useita voi niitä ohjata ulkopuolelta helpommin koska reagoivat toistensa toimenpiteisiin.
Esimerkiksi, yksinkertaisimmillaan; jos lasken myyntitasoa 0.1€, neljä bottia laskee jokainen myyntitasoaan perässäni vastaavasti 0.1€ ja yhteensä silloin myyntitaso laskee 0.4€. Ostat tuosta alimmasta, ja sen jälkeen teet vastaavan liikkeen ostotasolla siirtäen bottien ostoja 0.4€ ylemmäksi ja myyt siihen. Tuota voisi tehdä vaikka sata kertaa päivässä.

3 tykkäystä

Jokohan korona alkaisi olla voitettu? Tuli vedettyä yöelämässäkin ihan pitkän kaavan mukaan ensi kertaa pariin vuoteen :face_with_spiral_eyes:

Sijoittamiseen tämä viesti ei liity, mutta halusinpa vain muutoin hillitystä linjastani poiketen kertoa, että on hyvä fiilis!

43 tykkäystä

En luota siihen, että Venäjä koskaan muuttuu siten, että osaisin selittää itänaapurimme tekemisiä whatsupissa asiasta kyseleville entisille ulkomaalaisille kolleegoille, jotka ilmeisesti kuvittelevat suomalaista parhaaksi asiantuntijaksi.

Mutta sen olen asiaa ihmetteleville todennut, että ylivoimainen enemmistö suomalaisista kohtaa tämän hulluuden mieluiten NATOn kanssa. “Ei koira karvoistaan pääse” ei oikein taivu ymmärrettävästi kansainvälisille kielille, mutta “you can’t teach an old dog new tricks” toimii tavallaan sekin.

image

22 tykkäystä

Hmm. Itse 50+ ikäisenä kolmesti rokotettuna koronatilanne edelleen arveluttaa. Varmaankin palstan nuoremmilla asia on eri. Tuntuu että nyt eletään vaarallisimpia aikoja, kun kolmannen rokotteen teho vanhemmalta ikäluokalta heikkenee, mutta virus ei ole kadonnut minnekään, päinvastoin.

Sitäkin porukkaa taitaa vielä olla joka ei vielä esim. julkisiin kulkuvälineisiin pidemmille matkoille uskalla lähteä. Itsekin olen “vapaaehtoisesti autoton”, ja eipä ole lähtemistä oikein minnekään. Tietysti varaa olisi ostaa auto, ja varmaan olen tyhmä (saita?) kun en sitä tee.

Miten muut keski-ikäiset uskallatte esim pitkän matkan junissa liikkua, nehän on aika sillipurkkeja?

4 tykkäystä

Kyllä koitan massatapahtumista pysyä poissa vieläkin. Vaikea sanoa onko osaksi uutta kulutustottumusta, joka jäi koronan jäljiltä. Työmatkustus sisämaa ja ulkomaa alkaa olla ihan normaalia. Samoin kaupassakäynnit ja perhejuhlat. Lehtien palstoilta korona hävinnyt, niin kai toi on vähän jo unohtunut Ukrainauutisointiin.

5 tykkäystä

Muutaman neuvoa-antavan jälkeen viesti oli hitusen hutiloitu, mutta tarkoitin lähinnä tuota fiilistä minkä ihmisistä sai; korona ei näkynyt käytännössä mitenkään ja baareissa oli porukkaa lähes entiseen malliin.

Toki ymmärrän tilanteen vakavuuden vieläkin, mutta korona on kovasti puheenaiheena vaimentunut Venäjän hyökkäyksen jälkeen. Omissa ympyröissä siitä ei käytännössä puhuta. Välillä kuulee jonkun taas sairastuneen (lievemmin tai vakavammin), mutta sekin on vähän business as usual. Sellaista turtumista omalla kohdallani ainakin.

No kyllähän tästä tällainen lynchmainen analyysi kuitenkin tuli :sunglasses:

3 tykkäystä