Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Osaispa noudattaa omaa neuvoa. Unohdin sammuttaa herätyksen, joten ylös klo 6 ja koko aamu kuunneltu vaan sijotus podcastejä yms. sijotus asiaa.

17 tykkäystä

Onneksi jenkkien pre aukeaa vasta 1100, riittää kun nousee 1000 niin ehtii vielä hyvin keitellä sumpit ja lueskella uutiset ennen ovien aukeamista :face_with_hand_over_mouth:

5 tykkäystä

Tässä saanut jo pari osaketta lisättyä automaatio google sheetsiin seurattavaksi. Yksi jenkeistä ja toinen ruotsista. Ei siis ihan hukkaan ole mennyt tämäkään aamu.

Ja jos kiinnostaa niin osakkeet on MKC ja NOLA-B.ST. :wink:

1 tykkäys

Hyvää alkanutta jussia itse kullekin! Itse käyn perheen luona ainakin kerran ja muuten pyöräilen, seuraan cryptoja (anteeksi Verneri) sekä kuuntelen musaa ja rentoudun.

Käyttäytykää asiallisesti niin ei tarvitse hävetä.

19 tykkäystä

Jos juhannusyönä kerää seitsemän eri kukkaa ja ylittää seitsemän aitaa ja nukkuu kukat tyynyn alla, niin unessa näkee, ”Mitä seitsemää helmeä Aktian tähtisalkunhoitaja nyt tähyilee”. Siis näkee otsikon, itse juttu jää unimuurin taakse.

Jos kaataa tilkan väkijuomaa järveen juhannuskokon peilikuvan kohtaan ja kala hyppää, tietää se lisää turskaa loppuvuodelle.

Jos kello 24 juhannusyönä kiertää saunan kolmesti ja katsoo sitten luukusta sisään, sieltä näkyy Harvian seuraava tuloslive.

Jos ottaa juhannusyönä taksin mökille ja kuski sanoo että Evo lähtee ensi viikolla telineistä, pohjia ei olla vielä nähty.

Kun juhannusaattoyöksi laittaa sitomattoman vihdan tyynynsä alle, näkee Inderesin seuraavan analyytikkorekryn yöllä sitovan sen.

Juhannusyönä voi kuunnella käen kukuntaa. Niin monta kertaa kuin kukahtaa, niin monta koronnostoa JPo tekee loppuvuonna.

Jos juhannusyön saunomisen, vihtomisen ja uimisen jälkeen istuu alasti Tesla Model kolmoseen, ajaa sillä kaksi kertaa mökkitien päästä päähän, ja kolmannella päästää kädet ratista, sen autopilot siirtyy Tasolle 5.

Hyvää juhannusta!

152 tykkäystä

Juu lapsen tulot vaikuttaa opinto- ja asumistukeen kuten kuuluukin vaikuttaa. Samoin vanhempien tulot vaikuttaa noihin molempiin. Jos lapsi tienaisi jo valmiiksi kymmeniä tuhansia vuodessa niin eihän hän tarvitsisikaan valtiolta mitään tukia. Jälkimmäisestä olen samaa mieltä. Menee turhan helpoksi lasten kannalta jos ollaan miljonäärejä jo koulun penkillä. :slight_smile:

7 tykkäystä

Täytyy tehdä näistä vuosista 2020-2022 jonkinlainen syvällinen analyysi, kun pöly on laskeutunut. Pakko on itselle myöntää, että kaikenlaiseen sontaan sitä on tullut kädet upotettua kyynärpäitä myöden.

Tämä aikakausi voi olla arvokas opetus tulevia vuosia varten. Jotainhan on omissa arvioissa mennyt pahasti mönkään, jos useampi lappu tulee tonttiin 50-80%. Ehkä suurimpana virheenä se, että on tullut peesailtua liikaa hyvältä kuulostavia ideoita.

57 tykkäystä

Tässä lueskelen foorumia ja kuuntelen tuoreinta pörssipäivää sekä juon kahvia. Tuli pari juttua mieleen:

1.Yhteisönrakentaja – Community builder - Inderes

Yhteisötiimissä olisi tuollainen paikka auki, kannattaa lukea linkissä mainittu Playbook, jos paikka kiinnostaa. Uskoisin tuon olevan unelmien työpaikka monelle ahkeralle, mukavalla ja innovatiivisille tyypille, joka on myös intohimoinen sijoittaja. Työyhteisö on varmaan tuon työn paras puoli tai näin ainakin itse ajattelisin. :slight_smile:

2.Lupaan olla jeesinä nimitys- ja palkitsemistoimikuntaan valitulle.

Jos toimikuntaan valittu kaveri kaipaa jonkinlaista apulaista, niin olen mielelläni tukena sen verran, mitä ehdin ja pystyn. En ole mikään asiantuntija tai/ja ideoitsija, mutta “roolini” puolesta voin olla apuna, mikäli valittu kaipaa jotain tukea tai jonkinlaista näkemystä esimerkiksi foorumin asioista. Valittu varmasti saa apua myös Inderesiltä, eli valittu ei varmasti ole yksin.

Kannattaa ilmoittautua, jos homma kiinnostelee. Lisää tietoa ehdokkaista ja hommasta löytyy Inderesin omasta yhtiöketjusta:
https://keskustelut.inderes.fi/t/inderes-oyj-yhtio-kuuluu-kaikille/

Mukavaa juhannusaattoa kaikille! :slight_smile:

15 tykkäystä

Ollaanko nyt pohjilla kun mul tuli vastaan karhuvideo tiktokis? #makeyourday

3 tykkäystä

Saa nähdä, kuinka suuri osa Ukrainan viljasadosta ehtii homehtua/pilaantua, ennen kuin sitä saadaan vietyä maailmalle. Venäjä ottaa täyden hyödyn tilanteesta ja syyttää länttä maailman nälänhädän aiheuttamisesta, vaikka itse onkin syyllinen tilanteeseen.

10 tykkäystä

Citin teknofundien omistajat ilmeisesti paniikkimyyntinsä tehneet kun pankki tällaisia puhelee :sweat_smile:

22 tykkäystä

Grillaamaan…
Hyvää juhannusta!

18 tykkäystä

Hyvää syntymäpäivää käyttäjä Needlesille!

16 tykkäystä

Linux rules.

3 tykkäystä

Veditkö mututuntumalla? :smiley: Vanhempien tulot vaikuttavat, jos lapsonen on alle 18 tai asuu kotona. Eli lähtökohtaisesti korkeakouluopintojen ollessa meneillään eivät vaikuta.

7 tykkäystä

Kahvi tuntuu olevan monien sydäntä lähellä, tässä siis teille tuore kahvitesti:

Itse ostan tätä ja nykyään en muutenkaan tee enää niin vahvaa kahvia.
image
Kaverini mielestä tämä on multaa. :grin: Onko jossain kaupassa vielä tätä halvempaa kahvia?

Hyvää juhannuspäivää! :sunglasses:

18 tykkäystä

Tuo on kyllä aivan karmeaa tavaraa :sweat_smile: Itse olen vähentänyt sumpin käyttöä, mutta nostanut laatua.

9 tykkäystä

Yökkäsin pelkän kuvan kahvipaketista nähdässeni.

14 tykkäystä

En vetänyt. Taulukot vanhempien tulojen vaikutuksista eri tilanteissa löytyy Kelan sivuilta, mutta en jaksanut luetella kaikkia yhdessä lauseessa. Lähtökohtaisesti kaikki lapset ovat opiskeluiden alkaessa alle 18v ja silloin vanhempien tulot vaikuttaa.

Tarkoitat nyt varmaan toisen asteen opiskeluja?

2 tykkäystä