Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Pidetään Venäjä-ketju Venäjä-ketjussa. Jookosta.

5 tykkäystä

Ja turnauksen surkein peli ja ainoa tappio finaaliin. Kyllä v*tutti. Vähän vieläkin.

7 tykkäystä

Hienoja aikoja. Nyt täytyy kerätä käteistä ja tehdä sopimukset sijoituslainoista. All in sitten jos Ukrainan konflikti etenee kovapanosammunnoiksi ja pörssit kyykkää. Maailmantalouteen moinen konflikti tuskin tekee kovin suurta tahi pitkäaikaista lovea. Tuleeko paras ostopaikka sitten koronadipin?

3 tykkäystä

jos hulluus voittaa niin vaikutukset eurooppaan merkittävät. talouskasvu hiljenee ja inflaatio vahvistuu. (energia&saksa)

Tätä voisi lähestyä ihan vaikka vitsillä foorumin sääntöjen mukaan. Valitettavasti Trumpin tiedotustilaisuudet saisivat lähes poikkeuksetta bannia tällä alustalla. Toisten kunnioittaminen kun ei kuulu herran hyveisiin. Tämä on yksi suuri tekijä, miksi olen muodostanut negatiivisen kuvan tästä kaverista- kanssaihmistä olisi syytä kunnioittaa, se on inhimillisyyttä.

1 tykkäys

Koska olet vastannut suoraan minulle, mutta en lainkaan ymmärrä viestisi pointtia, niin jätän keskustelun osaltani tähän. En lähde spämmäämään myöskään kahvihuoneesssa. Huomioksi nyt kuitenkin, että en itse ole mielestäni ihmeemmin peukutellut mitään viestiä Venäjä-ketjussa tai valinnut puolta.

2 tykkäystä

Suomi-Ruotsi :lion:
Voisiko tällainen skenaario tapahtua? Suomi indeksi > Ruotsi

37 tykkäystä

Erittäin mielenkiintoinen tuo Reit avaus. Joonas Liukkosen Youtube-videoita olen seurannut. Niille uskaltaudun antaa suosituksen, jokaisessa videossa on tullut minulle uusia seikkoja mietittäväksi ja hyvää pohdintaa Joonakselta omasta tekemisestä👍

1 tykkäys

Tällaisina päivinä on kyllä kiitollinen, että saa työkseen katsoa lätkää. Kirjoittaminen hoituu itsestään ja tulee vielä mukavastu rahaa lapaan.

Hyvä Leijonat!

27 tykkäystä

Inderesin suositus Kemiran osalta on nyt “Vähennä” ja tavoitehinta 13 euroa.

Noista hyljeksityistä sektoreista kun oli puhetta niin tuohon listaan voisi lisätä vielä jenkkiläiset bioteknot… XBI on tullut vuodessa 50% alas:

Sektoria kun pureskelee auki niin tuolta löytyy aika rankasti shortattuja lappuja:

Toki moni yhtiö on varmasti ihan syystäkin shortattu ja ainakin pienimmissä bioteknoissa se yhtiökohtainen riski sijoituksen epäonnistumiselle on jo lähtökohtaisesti suuri. Koko sektoria on kuitenkin lyöty laitaan niin kovasti että siellä on saattanut mennä ‘lapsia pesuveden mukana’ ja joku innokas sontakasan tonkija saattaisikin tehdä hyviä osakepoimintoja. (ei ole sijoitussuositus)

4 tykkäystä

Olikos Inderesillä vieläkin toimialan analyytikko haussa? Optimaalisin tilanne olisi kauppis+lääkkis, mutta taitaa olla aika harvassa

Tuskin juuri kenelläkään on taitoa lähteä arvioimaan eri molekyylien lääketieteellistä potentiaalia. Ihan puhtaita arpalappuja siis ovat

4 tykkäystä

Suurin osa noista mikrokokoluokan lääkekehitysyhtiöistä on puhtaita arpalappuja, varsinkin jos ei ole lääkärintutkintoa taskussa kuten totesit. Samalta sektorilta löytyy sitten “hieman” isompiakin firmoja kuten eräät suomalaisillekin tutuksi tulleet rokotevalmistajat jotka treidaavat tällä hetkellä näemmä huomattavasti matalammilla p/s kertoimilla kuin ennen koronaa… ehkä markkina ennakoi että jahka koronasta päästään niin sitten loppuu kaikkien muidenkin rokotteiden kanssa läträäminen :thinking:

Harvoin sitä on useita tunteja miettimättä sijoitushommia, tänään se tapahtui. Näen muutaman kerran kuussa sellaista koulupoikaa, jolle olen “miehen mallina”. Hänellä ei ole ollut miehen mallia elämässään, pojan oma isä ei ole ollut mukana hänen elämässään juurikaan ja valitettavasti menehtyi vielä kolme vuotta sitten. Tänään kävimme pojan kanssa kaupungilla ja sen lisäksi teimme kaikenlaista muutakin mm. tyynysotaa isoilla sohvatyynyillä, jonka seurauksena tämän boomerin vanha olkapäävaiva nousi hieman esille. :grin:

Inderes kasvaa ja laajenee… ehkä jatkossa Inde keskittyy viihdepuolelle enemmän? :thinking: Mikael nosti tänään esille Twitterissä vuoden vanhan biisin: Inderes House Band - Faija Anna Mun Ottaa Vipua

Jollakin on ollut ongelmia Twitter-linkkien kanssa, niin laitan myös suoran linkin biisiin:

53 tykkäystä

Tuli hankittua 4,7 kilogramman verran suomalaista aikansa huipputeknologiaa. Mobira Talkman MD50N jostain 1980-luvun alusta. Mulla on tarkoituksena asennuttaa tää tuohon omaan saman aikakauden Mersuun, jossa on ollut (lähes) vastaava puhelin aikoinaan, mutta siitä on jäänyt autoon pelkkä teline ja muutama metri johtoja.

Onko täällä porukkaa joka tuntisi nämä NMT-vehkeet paremmin? Mua kiinnostas tutustua etenkin Mobiran tarinaan 1980-luvulla ja miten siitä tuli osa Nokiaa. Tässä mun ostamassa laitteessa kaikki tyyppikilvet ovat pelkän Mobiran logolla varustettuja, paitsi akusta löytyy maininta Nokia-Mobirasta. Olisiko akku sitten vaihdettu matkan varrella tuoreempaan…?

Näin vanhoille puhelimille ei taida olla edes mitään Facebook-ryhmiä tai muita paikkoja, joista kysellä aiheesta kiinnostuneilta tarkempia speksejä?

48 tykkäystä

Mulla oli joskus tuollainen työpuhelimena. Niihin aikoihin oli vielä tanssiravintoissa päivätansseja. Olin noin 20 v nuorempi kuin muu johtoryhmä mutta pomon mukana mentiin.

Sanotaanko näin että tuon kun iski pöytään niin sillä teki vaikutuksen…

34 tykkäystä

Tulee muistoja mieleen vaikka olin pikku jätkä tuolloin. Serkku pojilla oli kaivureissa tuollaisen 1980-luvun lopussa ja - 88 isä osti Mobira 900.
Noissa Talkmaneissa piti kuulemma olla latauksen kanssa tarkkana tai akku saattoi hajota.
Mobirahan oli Nokian ja Saloran yhteisyritys.

3 tykkäystä

Opin juuri soittamaan Ukkonooan kitaralla rauhalliseen tahtiin ulkomuistista. Olen vuosia jo haaveillut osaavani soittaa kitaralla tai pianolla jotain. Olen kadehtinut terveellisellä tavalla ihmisiä jotka osaa soittaa soittimella x jotain “tostanoinvaan” ulkomuistista. Nyt tunnen kuuluvani heihin ainakin jollain tavalla. Kitara hankittu eilen.

43 tykkäystä

Minulla kesti pari vuosikymmentä saada kitarasta selkeä sointu aikaiseksi. Aina silloin tällöin kokeilin laitetta ja painelin kieliä kitaran kaulasta ja yritin rämpytellä jotain. Muutama vuosi aikaa kaveri kysäisi, että minkä hemmetin takia en paina kieltä runkoon kiinni ja rämpytä sitten :woozy_face:

Ei ollut edes vitsi :grinning_face_with_smiling_eyes:

13 tykkäystä

Ei se niin vakavaa ole. Itsekin tulen vielä monituiset kerrat lukemaan muistiinpanoja uudelleen että "mikäs väli se olikaan nyt jne.