Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Jukka Lepikön twiitistä saatu sentimentti kuva. Härkien määrä alhaalla, Jukka ei muista milloin olisi tällaista numeroa viimeksi nähnyt → = positiivinen merkki osakemarkkinalle😌

12 tykkäystä

Tämä on kyllä mielenkiintoista, koska omien havaintojen mukaan tuo AAII-sentimentti on korreloinut aiemmin hyvin CNN “Fear and greed” -indikaattorin kanssa: https://money.cnn.com/data/fear-and-greed/

Viime aikoina mielestäni tuo CNN mittari ollut jotenkin sekaisin / ei ole kuvannut markkinan tunnelmaa kuten minä sen aistin… Tuohon AAII -sentimenttiin liittyen olen aina hieman varauksellinen, vaikka sen hitrate onkin kieltämättä ollut historiassa hyvä.

5 tykkäystä

Mikäli nollakorko on varma vielä muutaman vuoden, niin mielestäni olisi typerää neuvotella tuon korvaavasta korollisesta lainasta. Kuvitellaan sulle tarjottavan uutta lainaa 0,5 prosentin korolla ja sulla olisi nollakorkoa jäljellä vaikka kolme vuotta. Katsopa kuinka paljon maksaisit turhaan korkoja ja tee vastaavalla summalla ylimääräinen lyhennys.

2 tykkäystä

Mulla tullu kännykällä joku bugi inderesin sivulle. En saa enää millään metodilla liitettyä mitään linkkiä tai tekstin pätkää tänne. Muiden softien keskusteluihin onnistuu ihan normaalisti. Oisin liittänyt ihan hyvän kolumnin miksi keskuspankit ennustaa energian inflaation niin päin mäntyjä🤷🏼‍♂️.

Asiasta toiseen selvittelin tossa iäisyyden, enkä saanut varmuutta mutta näyttäis että Iranin öljy saattaisi olla tulolla markkinoille ja ainakin öljyfutuurit tätä puolsi kun eilen ennen Jenkkipörsän sulkua dyykkas reilummin. Oisko tänään sitten ‘Got tankers’-päivä. Ainakin Oslon tankkerilaput komeissa nousuissa.

Mihin liittymishakemuksen voi lähettää? Tällaiselle yhdistykselle olisi kyllä tarvetta!

38 tykkäystä

Se nyt vaan on helskutin kivaa ostaa Nordean ja Sammon muhkeilla osingoilla esimerkiksi Harvian viime aikoina melkolailla halventunutta osaketta :slight_smile:

Lisäys: Yritän tässä nyt vain sanoa, että on ikävää kantaa markkinariskiä, kun salkku on täynnä kasvuosakkeita, jotka eivät maksa osinkoa. Toki kasvusijoittajia on ruhtinaallisesti palkittu viimeisen kymmenen vuoden aikana, mutta entäpä, jos tässä tapahtuu pysyvämpi käänne. Sitten vaan katsellaan ja ihmetellään laskevia kursseja ilman merkittävää osinkovirtaa. Suurin osa meistä lienee kuitenkin kuukausiosakesäästäjiä, joten mitään isompia kertaluonteisia uusia pääomia ei pystytä markkinalle laittamaan, kun kurssit laskevat. Toki näitä pohjattomia sotakassoja joiltakin varmaan löytyy.

18 tykkäystä

Minä ostin juuri Innofactoria (hyvä osinko :D)

tai pääomanpalautusta 5,9%…ja joku lisä valtuutuksen haku ehkä toisesta pompsista…?

5 tykkäystä

:smile: ei huono.
Hyvin kahtiajakoiset fiilikset oli tuosta kuvasta.

Minä ennen: eieiei, voisitteko keskittyä ja kasvattaa investointeja tulevaan kasvuun!?

Minä nyt: Aot - jaha, ostetaan rahastoja lisää kun osingot tulevat
Ost - jes jokin kiva kasvuosake ostoon! :star_struck:

3 tykkäystä

Oli kyllä virkistävä jakso tänään @Verneri_Pulkkinen vartissa. Kaiken tämän loputtomalta tuntuvan inflaatio/korona/ukrainan sota keskustelun rinnalle, kiitos.

21 tykkäystä

Kiitos, kiva kuulla että toimi! :slight_smile:

12 tykkäystä

Samaa ne oikeat hakkerit ovat sanoneet Applen tuotteista vuosikymmenestä toiseen.

Hakkerilla on hakkerin tarpeet ja niillä ei ole mitään tekemistä ison kuluttajamassan tarpeiden kanssa.

// huumorilla

5 tykkäystä

Samalla kun jenkkiteknot puhelee pehmoisia, niin Quutti asettaa vasta kovia piippuun ja on vielä kaikenlisäksi jo kannattava bisnes.

Yllättävän vähän huomiota sai Qt tilinpäätös ja webcast, en tiedä olisiko enemmän bullish ulostulo edes mahdollista. Jopa epäuskottavan hyvä kuva ja näkymät.

2 tykkäystä

Kysyjän (en minä tosin) tarkoituksena lienee ollut kysyä, mihin katosivat Harvian, QT:n ja Kamuxin (ja Nokian), eli ns. perinteiset, tuloslivet :smiley: :joy:. Vastauksen toki yhtiöitä seuraavat tietävät.

12 tykkäystä

Vielä olisi mahdollista järkätä tuloslive koko helsingin pörssin isoimpaan jytkyyn, eli Stonkmannin tulokseen 25.2! @Verneri_Pulkkinen pystytkö hoitamaan? Tai jos vaikka @Pohjolan_Eka tulis vappunaamarissa paikalle, niin pysyy anonymiteetti.

34 tykkäystä

Tuohon toiseen…

Näemmä US State Dep on lausunut asiasta positiivista eilen U.S. in ‘very final stages’ of Iran nuclear talks, State Dept. says | Reuters

Ota tästä nyt selvää. Paljon kysymysmerkkejä ilmassa…

2 tykkäystä

onkohan suomen nato-optiolla juoksuaikaa jäljellä?

2 tykkäystä

Tais se uus liittokansleri ehdotella uutta Molotov–Ribbentrop-sopimusta. Optiot eräänty.

1 tykkäys

Toi on korjattu jo virheelliseksi tulkinnaksi.
Tässä lausunta asiasta Saksan suurlähetystöltä onneksi selvällä suomen kielellä.

Nopeasti huhuilta siivet pois. Naps.

2 tykkäystä

Laitetaan kahvihuoneen puolelle suoraan…
Lehdon talousohjattu rakentaminen saavutti omia ironian tasojaan. Kun sitten sloganiksi vaihdettiin #edellärakentaja, on uuden toimitusjohtajan “Kasvoimme liian nopeasti” aika timanttinen lohkaisu. :grin:

6 tykkäystä

Lausunto jota levitetään, ei välttämättä saa tuota tulkintaa. Mika Niikot teki. Ukraina puhuu kokoajan, että vain Nato jäsennyys varmistaa suvereniteetin, mutta Saksan sanoo ettei ole asialistalla :wink:

1 tykkäys