Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Tämä koko muun maailman päättäväinen yhdistyminen absoluuttisen pahuuden kukistamiseksi on uskomattoman upea yllätys! Kylmät väreet. Hyvä voittaa. Hyvä, EU (!).

Jos olisin jonne, toteaisin: “Epic.”

:heart_decoration:

40 tykkäystä

En tietenkään ole humanitaariselta kantilta tätä mieltä.
Sanotaan se hyperkyyninen ajatus mitä ei pitäisi sanoa ääneen, että paras jatkumo Venäjä-Ukraina sodalle, nopean rauhan sijaan, olisi että taistelut jatkuisivat mahdollisimman pitkään eikä Ukraina luovuta koskaan. Kulutetaan Venäjän sotavoimia mahdollisimman paljon, kaupan päälle parin vuoden sissisota joka vaatii jatkuvan miehityksen.
Suomi ehtii tässä välissä liittyä Natoon, EU nousta puolustusmielessä jaloilleen ja yhdentyä tästä kokemuksesta…

…saadaan myös vihreä energia pyörimään, Putin parin vuoden päästä täysin epävenäläiseen tyyliin myöntää virheensä “ok olin väärässä, luovutetaan”. “Hei mä passaan tän homman seuraavalle ja puretaas tää kansan sortokoneisto”. Tilalle tulee demokratia, matkustetaan ilolla tsekkailemaan Pietaria ja ihmetellään paikallisten kanssa, kun juodaan viinaa saunassa, surumielisten laulujen soidessa taustalla, että hei mehän ollaan vielä aika samanlaisiakin.

2 tykkäystä

Mitä luulette, minkälainen pörssipäivä huomenna tulee Helsinkiin?

  • Yli -5%
  • -5%
  • -4%
  • -3%
  • -2%
  • -1%
  • 0%
  • +1%
  • +2%
  • +3%
  • +4%
  • +5%
  • Yli +5%

0 voters

Ps. Toivottavasti tää toimii, en oo ennen tehnyt kyselyä :slight_smile:

5 tykkäystä

ei rupla välttämättä heti romahda, koska eihän venäjän keskuspankilta interventioon tarvittava valuutta vielä ole lopussa. kun se loppuu niin laskua ei voi pysäyttää. jos pitää heittää arvaus niin -8% €uroa vastaan. ehkä

1 tykkäys

Huhhuh. Samaan aikaan joissain mielenosoituksissa pamputetaan ja roudataan jengiä putkaan.

Täytyy myöntää, että usko ihmiskuntaan on ollut muutaman päivän koetuksella. Vaikka jokainen kuolema sota-alueella puolin ja toisin on turhaa (sotilaistakin valtaosa ‘siviilejä’) - on mielestäni maailman reaktiot tässä kriisissä olleet kauniita. Mielenosoitus voi tuntua vähäpätöiseltä, mutta tiedän sen olevan kaikkea muuta Venäjällä.
Nouse nyt vastarintaan ottamaan pamppua ja joutumaan putkaan - ilman käytännössä mitään konkreettista hyötyä. Kaikki teot on kuitenkin älyttömän tärkeitä, ja olen vain niin helvetin ylpeä siitä mitä tässä maailmassa tapahtuu kaiken pahan rinnalla just nyt.

22 tykkäystä

Norja aikoo pistää vähän lappua laitaan.

55 tykkäystä

Teen kandia Turun kauppakorkeakoulussa sijoittajien käyttäytymisestä markkinoilla. Tutkimus tehdään kyselytutkimuksen avulla. Olisin erittäin kiitollinen mikäli ehdit vastata lyhyeen kyselyyn. Kyselyyn vastaaminen kestää noin 3 minuuttia. Tutkimuksessa käytettyjä tietoja käytetään ja säilytetään vastuullisesti. Kysely suoritetaan Webropolilla.

Tiedän, että kyselyihin ei välttämättä aina jaksa vastata. Tämän kyselyn avulla voit kehittää itseäsi, sillä varsinkin viime aikoina sijoittajan psykologiaa on testattu.

Mikäli olet vastannut tähän kyselyyn aiemmin, niin älä vastaa kyselyyn uudestaan. Kiitän jo etukäteen kaikkia vastaajia.

Linkki kyselyyn:
https://link.webropolsurveys.com/S/99C0E0AA055E1AEB

31 tykkäystä

Tai jopa 10v sitten :stuck_out_tongue_winking_eye: eiku 20 :laughing:

1 tykkäys

Taitaa olla jo -50% taulussa, mutta pelinpaikka sinulle jos uskot ruplan vahvistuvan.

6 tykkäystä

Mä toivon ettei iso laskua tulisi. Ihan sillä että se olisi myös kova näpäytys Putinille kun euroopassa ja Usa:ssa pörssit pysyisivät rauhallisena.

Venäjällä voidaan laittaa noiden miinusmerkkisten veikkausten perään nolla lisää.

3 tykkäystä

No, huomenna se nähdään. Veikkaan vähän jyrkempiä lukuja.

13 tykkäystä
66 tykkäystä

En tiedä, itse oletin että pörssit olisivat vähän rauhallisemmin rallatelleet ylöspäin to sekä pe, ehkä vaan pysyneet flattina. Itsekin olin kärppänä käteiskassan kanssa odottelemassa, mutta ostoja ei tullut tehtyä kun tuntui että markkina niin kovin itsevarmasti teki omat tulkintansa pikaisesti tilanteesta vaikka omasta mielestäni tilanne on vielä hyvin sumuinen mihin se on etenemässä ja vaikea nähdä vielä selkeää asioiden kehityskulkua. Ilmassa oli jotenkin myös liikaa sellaista “btfd” ahneutta eikä tällöin yleensä ole paras hetki ostaa. Kun markkinan konsensus on epävarmempi ja psykologia on kovin pessimistinen, yleensä sen huomaa kyllä kurssireaktioista :slightly_smiling_face: Toisaalta koronnostot euroopassa vaikuttavat yhä kaukaisemmilta ja ehkä markkina vaan päätti ettei kannata dippejä odotella vaan TINA on edelleen se isoin fundatekijä taustalla.

6 tykkäystä

Komppasin tätä laittamalla lihoiksi koko minimaalisen Seligson Russia Prosperity -rahastoni. Lähinnä mielenkiintoista nähdä miten menee edes läpi, Seligsonin sivuilla ei ainakaan mitään infoa.

1 tykkäys

Voi perhana oon hies tääl kattomas tota G2-Faze peliä, tietenki Choke2 puolella :smiley:

6 tykkäystä

Veikkauksia siitä mikä on huomenna maanantaina HKIn pörssin laskuykkönen?

  • Finnair
  • Fortum
  • Nokian Renkaat
  • Jokin muu

0 voters

Finnairin johtoporras toivoo luultavasti, että huomenna oltaisiin vuodessa 2030 ja tämä kohtalaisen heikosti heidän kannaltaan alkanut vuosikymmen olisi kaukana takanapäin.

35 tykkäystä

Eiköhän se Nurminen myös käväise kyykyssä perinteiset 15-20%.

1 tykkäys

Pyysing ruotii, miksi luki Putinin pokerikäden väärin. Enpä nyt hirveästi ripottelisi tuhkaa päälle jos kaksi viikkoa sitten arvioi hyökkäyksen todennäköisyydeksi 20%.

13 tykkäystä

Aivan sama millainen luonnontuho salkussa on huomenna ja maksaako bensa 3e litralta. Sodan alun löysien pakotteiden jälkeen keljutti ja ja usko Eurooppaan rakoili pahasti, mutta nyt tässä alkaa olemaan tekemisen meininkiä! Samoin on ollut hienoa huomata että monet poliitikot ja julkimot joita olen pitänyt vain populistisina töhniksinä ovat paljastuneet fiksuiksi ja suoraselkäisiksi kanssaihmisiksi. Tällä samalla mentaliteetilla näkisin mielelläni Eurooppaa rakennettavan senkin jälkeen, kun putin istuu Haagissa.

73 tykkäystä