Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Autourheilun ystäville kevennystä raskaaseen maailman menoon, Formula 1 -kauden ensimmäinen osakilpailu tänään klo 17. Otin tämän kokeiluun eilen, 13,99 eur /kk

Apple TV:ssä eiliset aika-ajot näkyivät hienosti. Live stream mahdollinen yhdellä laitteella kerrallaan.

10 tykkäystä

Olin erittäin onnellinen kun tämä saatiin suomeen, vihdoinkin. Surukseni sain huomata että vuoden 2017 samsung smart tv ei tuota aplikaatio saa. Jotenkin ärsyttää katsoa läppäriltä kun vieressä olisi suurempikin ruutu. Sama ongelma myös NBA league pass aplikaation kanssa, ei ole samsungille saatavissa. Pitäisi varmaan vaihtaa tv…

1 tykkäys

Läppäri hdmi-piuhalla kiinni telkkariin ja problem solved?

9 tykkäystä

Tai Cast / mirror langattomasti… luulisi, että 2017 Sampassa olisi kyky tähän?

Ja jos ei ole, niin ulkoinen boksi tähän tarkoitukseen on edullisempi kuin uusi TV, jos ei ole muutoin halua vaihtaa

Olen piraattilahden lapsi, tuo on tuttua. Kai olen vain niin pikkumainen että moiset vituttaa nykyään, haluaisin näiden toimivan ilman mitään “virityksiä”.

Näin olenkin katsonut NBA pelit, puhelimesta screen mirroring päälle ja TV vastaanottaa signaalin. Ei vain 100mb kaista näytä riittävän ylläpitää 1080HD kuvaa, tökkii ärsyttävästi.

Kyllä näiden pitäisi olla nykyään ihan jokaikiselle laitteelle saatavissa kuten Netflix aplikaatio.

3 tykkäystä

Kyllä tuolla kaistalla se ongelman juurisyy on jossain muualla kuin omassa yhteydessäsi, 1080p kuva vaatii kaistaa suunnilleen 5 Mbps.

3 tykkäystä

Voi olla että tuo kuvanlaadun nykimisen ongelma on jossain puhelimen ja TV välillä. Huomasin vain tämän ongelman ensimäisen kerran kun etätyösuositus tuli voimaan ja avovaimo teki läppäriltä duunia etenä. Ei vaan kaista riittänyt mielestäni, voin olla täysin väärässä.

Jos kuvanlaatua heikentää 720hd niin ei mitään ongelmaa.

1 tykkäys

Jos syyn selvittäminen kiinnostaa, pitäisi sen onnistua kolmella testillä:

  1. mene luurilla www.speedtest.net ja aja nopeustesti, jotta saat selville sen luurin todellisen nettinopeuden
  2. jos se on kohtuullinen, kokeile sitä F1-sovellusta katsoa pelkästään luurilla, pätkiikö?
  3. jos pätkii, kokeile 1080p sisältöä jollain toisella sovelluksella, kuten youtube, pätkiikö?

Jos nopeus on riittävä (yli 20 Mbps on hyvä turvaraja) ja F1 ei pätki kännykällä, on syynä se yhteys puhelimen ja telkkarin välillä.

Jos taas nopeus on riittävä ja F1 pätkii myös kännykällä, mutta muu 1080p sisältö toimii, on syynä se F1 sovellus.

Jos taas nopeus on riittävä ja kaikki 1080p sisältö pätkii myös kännykällä, on syynä luuri tai jokin siellä taustalla pyörivä ylimääräinen sovellus.

6 tykkäystä

@Wallet_Nahlroos: WiFi:ssä voi olla käyttämälläsi kanavalla ruuhkaa tai reitittimessä jokin muu ongelma. Tuskailtiin samanlaisten juttujen kanssa 2020 etätyöaikana ja uusi access point 5GHz WiFi:llä ratkaisi ongelmat.

F1TV:lle taitaa olla tosiaan vain Android TV (vai onko se nykyään Google TV) -aplikaatio mikä on harmillista. Uudemman Chromecastin pitäisi myös toimia, se ihan ensimmäinen generaatio ei kuulemma pelitä.

Muuten samaa mieltä tuosta, että pitää saada nämä hommat toimimaan ilman läppäriä ja HDMI:tä :smiley: Tuntuu aina paluulta aikaan ennen Chromecastia ja Smart TV:tä, kun noita joutuu miettimään.

E: Apple TV:lle taitaa myös löytyä aplikaatio.

3 tykkäystä

Kyllä, tämä on ns. aktiivista väärinymmärtämistä huumorimielessä, siksi myös foorumina kahvihuone :wink:

2 tykkäystä

Tänään oli Hesarissa juttu Nokian Renkaista. Tuore linkki siihen löytyy firman ketjusta

On kyllä kova ratkaisu jäädä ja samalla kertoa hyötyvänsä sodasta useiden muiden toimijoiden kerätessä kamppeensa ja äänestäessä jaloillaan. Kaikille tullee enempi vähempi taloudellisesti kuokkaan, mutta rohkeina päätöksentekijöinä ajattelenevat siitäkin selviävänsä…

Ei tule enään koskaan ikinä Tyresin renkaita meille ja laput lähtevät huomenna myös vaimon salkusta.

Mitähän isoimmat omistajat mahtavat ajatella näiden lausuntojen valossa? Olisi mielenkiintoista kuulla.

((Edit. Joku noheva ajanhermolla elävä journalisti voisi vaikka lähestyä suurimpia omistajia ja kysäistä esim. vastuullisesta sijoittamisesta Tyresin uusimman julkitulon valossa, lukisin mielelläni näitä perusteluja, joita en ehkä itse osaa hahmottaa.

Löytyisikö näillekin (esim. valtion) sijoitusrahoille vaihtoehtoista kohdetta kovan vetäytymispäätöksen tehneistä yhtiöistä?))

Ei ole kompetenssia kirjoitella firman ketjuun sen isompaa analyysiä, mutta ajatella osaan. Siksi tänne pieni ajatelma kahvihuoneen hiljaisesta peränurkasta.

35 tykkäystä

Itse tein saman mutta otin koko vuoden kerralla. Hinta 109,99€.
Itse myöskin Apple tvn apin kautta katselin. Kuvanlaatu oli hyvä eikä muutakaan moitittavaa lyhyellä kokemuksella löytynyt.

If kun haet korvauksia . Tämän olen saanut joka kerta


11 tykkäystä

Aikanaan kun verottajalle tuli mahdollisuus jättää sähköinen veroilmoitus, olin ns. ekana jonossa sitä tekemässä. Ajattelin sähköisyyden olevan tulevaisuutta.

No, aikanaan verottajalta tuli selvityspyyntö ilmoitukseeni kun tekemäni korjaukset veroilmoitukseen olivat vaillinaiset.
Paljastui ettei lomakkeelle kirjoitettuja tietoja tallennettu kuin tietyn merkkimäärän verran ja loput hukattiin kertomatta kenellekään.

Tämän seurauksena tein paperisena veroilmoituksia vuosikaudet ja useasti kritisoiden ettei verottajalle ollut edes helppoa keinoa viedä veroilmoitusta suoraan konttoriin, vaan piti luottaa postiin.

Eilen aloitin (tyhmyyksissäni) kokeilemaan sähköistä ilmoitusta, eilen illalla toimi ok, vähän hidas mutta ok.

Jatkoin ilmoituksen täyttöä tänä aamuna, kunnes verottajan järjestelmä alkoi herjailemaan erinäisiä virheilmoituksia, lopulta päätyen heittämään minut ulos. Takaisin kirjautuessa ei enää edes päässyt veroilmoitukselle vaan saaliiksi tuli erinäisiä virheilmoituksia.No, laitoin keljuilua että ei näin ja ajattelin kokeilla muutaman tunnin päästä uusiklsi.

No, nyt sitten menin kokeilemaan josko järjestelmä toimisi, jes toimii.

Vielä suurempi JES kun havaitsin verottajan järjestelmän HUKANNEEN KAIKEN AAMULLA TEKEMÄNI.

Laitoinkin palautetta että kai he ne järjestävät tiedot takaisin ja pyysin vielä selvittämään lakiosastoltaan onko verovelvollinen aina syyllinen vaikka verottaja itse hukkaa tiedot.


edit. nyt älysin että onhan se voinut hukata eilisetkin tiedot, en tarkistanut kaikkea :face_with_symbols_over_mouth:

7 tykkäystä

Oikea tapa tehdä nämä on ensin kerätä kaikki data lokaalisti tiedostoon ja verottajan systeemiin luotetaan tasan sen verran että copypastetaan omasta tiedostosta kamaa rivi kerrallaan. Näin moiset ongelmat eivät haittaa ihan niin paljoa.

15 tykkäystä

Kuvittelin että kun tieto on syötetty ja se on ok-napin jälkeen järjestelmälle kelvannut, on se tallennettu (ja tällä tapaa olen omat ja asiakkaiden softat tehnyt). Ajat muuttuu :frowning:

1 tykkäys

Tänään oli aamupäivällä huoltotauko siellä joka näkyi myös etusivulla. Minulla toimi silloin huonosti joten tein loppuun nyt illalla. On se kivuttomampi kuin paperirumba - ainakin minulla kaikki perus rahasto/osakejutut oli valmiina oikein, mutta oli muualla toki jumputtavaa ( vähennykset, korkotulot )

Näin ilmoituksen ettei kirjautuminen toimi SP:n tunnuksilla, erikseen nyt avaamalla tiedotteet löytyi tieto muualle vaikuttavista toimista :frowning:

No, joka tapauksessa ei näin, muutosten tekeminen pitää olla estetty jos koko järjestelmää ei voi sammuttaa.

14 tykkäystä

Mistä näit nuo jo poistetut viestit, että pystyit varmistamaan asian?