Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Liputetut viestit löytyvät täältä
Ei löydy mitään Nestle tai Nestlé haulla. Lisäksi seuraan kohtuullisen aktiivisesti Polittikkanurkkausta, enkä ole tuollaista postausta nähnyt. Tyylipuhdas olkinukke.

Tämä selvä. Näkyvätkö itse poistetut viestit myös jossain? Itse nimittäin muistan tuon kyseisen Nestle-postauksen, mutta en mene takuuseen missä langassa se oli.

Edit: Ja tosiaan haku-toiminto ei toimi, jos kyseessä on Twitter-linkki ja siitä automaattisesti luotava esikatselu (kuten iso osa täällä jaettavasta sisällöstä).

Tuostapa en mene takuuseen.

Ei kai tuolta ketjusta liputettuja saati poistettuja viestejä välttämättä löydy, vaan ainoastaan jos joku linkkaa itse sen viestin mistä oli kyse - siitä keskustellakseen.

Saattoi myös olla tämä, joka tuli Facebookin sijoituskerhossa vastaan:

https://m.facebook.com/groups/sijoituskerho/permalink/7191843410857020

NRE ketjussa on tältä päivältä liputettu viesti, missä Nestlen boikotti mainittu.

1 tykkäys

Tämän kirjoitin NRE-ketjuun joka liputettiin:

‐----------

No kyllä esim. sveitsiläisen Nestlen tuotteita pitää boikotoida rajusti mikäli vaan pystyy! Se on totta että pitäisi nimenomaan pitää listaa yrityksistä jotka jatkavat toimia Venäjällä ja eikä ole ajatuksissa alasajo/siirto. Löytyykö tällaista jossain? Olen nähnyt vain kuvia esim. Nestlen tuoteperheestä niin osaa välttää. Anteeksi off-topic, mutta kyllähän tuosta on mainehaitta suuri. “Hei ostin uudet renkaat, nää on tehty Venäjällä. - Anteeksi mitä”


Joku oli kommentoinut jotakuinkin, että “syytä miettiä kaksinaismoralismia ja sitä että tämä boikotti aiheuttaisi nälänhätää.” Voiko tämän esittäjä vastata että miten se aiheuttaa nälänhätää, jos boikotoijat siirtyvät toiseen merkkiin. Kuten Nestlen kaakaosta Oboy:hin? Meinaatko että koko firma menee nurin ja tuotantoketjuja ei osata kasvattaa toisien firmojen kautta? Nestle on sen verran iso firma, että ei se mene nurin helpolla. Jos liikevaihto sakkaa pahasti tämän takia, niin uskoisin heidän pyörtävän päätöksen, jonka jälkeen boikotoivat ihmiset siirtyisivät takaisin Nestlen tuotteisiin.

3 tykkäystä

Jaa että Nestleä boikotoimaan…taitaa koriin eksyä sitten pelkkää perunaa ja porkkanaa.

1 tykkäys

Lista Nestlen brändeistä: List of Nestlé brands - Wikipedia

Itse en käytä yhden yhtä listatuista tuotteista (kyllä, kävin kaikki läpi), vaikka koriin eksyy paljon muutakin kuin perunaa ja porkkanaa. Itse asiassa puljun tuotevalikoima on niin huono, että voisi boikotoida jo pelkästään sen takia, joten tällä linjalla on hyvä jatkaa. :slight_smile:

29 tykkäystä

Kyllä tuo boikotti on leviämässä ihan kiitettävästi:

https://twitter.com/PucksReturn/status/1505610874526044164?t=dxyyp-lA47nwB7NU-VxSHQ&s=19

https://twitter.com/PucksReturn/status/1505611588082016262?t=xEqfJH11jyd8IV9HoflvBQ&s=19

18 tykkäystä

Kahvihuoneessa kun ollaan niin jatketaan veikkailua. Nasdaq ei perjantaisia huippuja tule ylittämään seuraavaan kymmeneen vuoteen. Ja Nasdaq päättää tulevan viikon selvästi alle 12900 pojoa. Syynä tähän tulosvaroitukset.

7 tykkäystä

Nasdaqia ajaa koko vuosikymmenen digitalisaation megatrendi, joka on vääjäämätön kehityssuunta, joten hyvin vaikea nähdä, että kymmenen vuoden päästä ei oltaisi korkeammalla, vaikka nyt lähtötaso on kova. Monen yhtiön bisnes on nopeasti skaalautuvaa.

17 tykkäystä

En kyllä sijoittanut Talvivaaraan aikanaan, mutta jotenkin tästä tuli heti mieleen sanonta:
Fool me once - shame on you
Fool me twice - shame on me
:wink:

34 tykkäystä

Mun mielestä ei ollenkaan hyvä juttu. Aiheesta kertova artikkeli taas oli ihan ok. :wink: :sweat_smile:

12 tykkäystä

:sweat_smile: Uugh tuon muotoilun voi lukea näköjään kahdella tapaa: tarkoitin tietysti artikkelia.

Ja poistin kommentin kun sain kuulla tuon uutisen olleen jo linkattuna ketjussa. :face_with_spiral_eyes:

17 tykkäystä

Osaako joku kaivella tutkimusta tai vastaavaa liittyen siihen, miten osakekurssi on historiallisesti käyttäytynyt, kun firma on listautunut pienemmästä (esim. toisen maan) pörssistä nasdaqiin? Käytän ehkä vääriä hakusanoja tai sitten tällaista asiaa ei ole tarkasteltu… Nasdaq-listautumisen yleisistä hyödyistä kyllä löytyy juttua, kuten pienempi spread vrt. nyse.

4 tykkäystä

Onko ymmärrettävä niin että Verneri ei ole vieläkään ilmoittanut työnantajalleen karsivansa ohjelmastaan kaikki haastattelut ja pörssikatsaukset voidakseen lukea jokaisen Aggressio-ketjun viestin?

14 tykkäystä

Tuntuu kyllä kuin tekisi kahden ihmisen työt, vastuun jakamisesta noiden kahden tehtäväkuvan välillä käydään kuumia keskusteluita :smiley:

Lisäys: Vaatisi kyllä maailman suurimmat istumalihakset jos ihan jokaisen viestin lukisi. :smiley:

23 tykkäystä

Mulla on vähä fiilis et tänään vedetään isolla, rotsi auki ja kuunnellaan Cheekin - ne tekee töitä sen eteen biisiä tai tankataan halpaa stokkaa. Toivon kyl ensimmäistä.

Näin piensijoittajan silmin oli hienoa havaita järjetön pessimismi NREn arvostukseen ja sai kahmia 11,50-12,50€ kunnolla yhtiötä salkkuun - vaikka koko Venäjän tehdas, Vianorit siellä ja kaikki myynti menisi nyt vessasta alas, niin silti 15€ olisi halpa hinta yhtiölle. Jos joku isompi ostaisi, niin hinta olisi luultavasti 25-30€ paikkeilla ilman Venäjää.

Ainoan myynnin tein aseteollisuuden yhtiössä General Dynamcsin osalta, jota sai myytyä 250$ yläpuolelta - kun sota on ohi joskus ja korot pompsineet ja alakulo päällä, niin eiköhän sen saa takaisin alta 150$. Jenkeissä on osumaa ottanut perinteinen Stanley Black & Decker (SWK), nyt PE 12 ja nousevaa osinkoa 53 vuotta putkeen, joka siis itsellä ostokandidaattina.