Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Googletin yhtä vanhaa aprillipilaa, mutta en löytänyt sitä millään, toisaalta vastaan tuli tosin tällainen 65 vuotta vanha pila ET-lehden sivuilta:

" 1.4.1957: Arvostettu BBC-kanavan Panorama -ohjelma kertoi, että lauhan talven ansiosta sveitsiläiset maanviljelijät iloitsivat poikkeuksellisen suuresta spagettisadosta. Satoa kasvatti entisestään se, että maanviljelijät olivat vihdoin onnistuneet tuhoamaan pelätyn satoa tuhonneen spagettikoppakuoriaisen. Ohjelmassa näytettiin videomateriaalia maanviljelijoistä, jotka keräsivät spagettia puista.

Monet katsojat uskoivat jutun ja soittivat BBC:lle tiedustellakseen, miten hekin voisivat kasvattaa oman spagettipuun. Ohje kuului: “Aseta nippu spagettia tomaattikastikepurkkiin ja toivo parasta.”

Jopa BBC:n pääjohtaja myönsi katsoneensa ohjelman nähtyään tietosanakirjasta, miten spagetti kasvoi. Spagettihuijaus on yhä ylivoimaisesti suosituin ja tunnetuin Aprillipäivän pila. Katso ohjelma alta!"

Mietin, että olisin tännekin laittanut pieniä aprillipiloja, mutta sitten ajattelin ettei ole perjantai-iltapäivänä esimerkiksi kiva saada Finanssivalvonnan edustajia, FSB:n kavereita, Inderesin toimaria ja vihaista Pulkkista oven taakse vain pienien pilojen takia. :neutral_face: :thinking:

17 tykkäystä

Tässä myös klassikko vuodelta 1996. Taco Bell kertoo ostaneensa Liberty Bellin ja nimenneensä sen Taco Liberty Belliksi.

8 tykkäystä

Muistan, kun lapsena jonain viikonloppuaamuna talsin keittiöön ja isä oli lukemassa Aamulehteä. Hän näytti minulle lehden uutista harmillisesta onnettomuudesta, jollain tavalla suuri määrä piraijoita oli päätynyt Näsijärveen. Olisiko joku haastateltava sitten toivonut, että ihmiset lähtisivät massoittain järvelle pilkkimään piraijoita pois. Minä olin jo suuna päänä laittamassa varusteita valmiiksi :slight_smile:

8 tykkäystä

image

Mulla oli lapsena 60-luvulla seinään kiinnitettävä Osuuskassan Fauni pankki. Sinne kertyikin ihan mukavasti kolikoita. Sitten hieman minua vanhempi yläkerran Päivi, tuo varsinainen turmatar, ehdotti että jos hiukan kevennettäisiin sisältöä. Hän haki keittiöstä veitsen ja kohta takaseinä oli irti. Otettiin kolikoita ja suoraa päätä kauppaan karkkia ostamaan.

Takaseinä saatiin joten kuten paikalleen, mutta kun äiti seuraavan kerran pyyhki pölyjä, niin takaseinä irtosi ja kaikki kolikot lattialle. Äidille asian oikea laita selvisi heti. Vältyin kuitenkin selkäsaunalta kun otin sellaisen ‘viaton koiranpentu’-ilmeen ja sopersin: Päivi sen teki!

12 tykkäystä

Kangaskassikestuleen oma 0.02c:seni. Lisää tämä Minchinin biisi soittolistaasi, niin muistat varmasti aina ottaa kangaskassin mukaan ostoksille. Todennäköisesti jo kertakuuntelu antaa “rokotesuojan” kangaskassin kotiin jättämiselle ainakin puoleksi vuodeksi. Lupaan että kiität itseäsi, jos kuuntelet tämän.

3 tykkäystä

Löytyisikö täältä laadukkaita suosituksia repusta henkilölle joka on puolittainen toimihenkilö ja puolittainen asentaja? Eli isohko reppu johon menee läppäri, tabletti ja erinäisiä käsityökaluja, Yleismittari ja vaikka vielä erillinen osio muutamalle vaatteelle reissua varten.

1 tykkäys

Mitenkäs ton Konecranesin osinko oikein menee. Milloinkohan se maksetaan?

1 tykkäys

image

36 tykkäystä

Checkaa Peak Design Everyday backpack, kamerareppu mutta luulen että olisi täydellinen tuohonkin käyttöön. Suolainen hinta, mutta elinikäinen (vai 10v?) takuu.

Itsellä vanhempi revisio jokapäiväisessä käytössä ollut nyt 2-3v., enkä keksi kovasti pahaa sanottavaa. YouTubesta löytyy hyviä videoita kaikista “piilo-ominaisuuksista”.

1 tykkäys

Tänään tuli koululta tieto, että minulle on myönnetty opiskelupaikka maisterintutkintoon International Business Managementissä. Nyt olen epäileväinen siitä ilmoittavatko he huomenna sen olleen aprillipila😂

59 tykkäystä

Peter McKinnonin Camera Bag on myös tyyris mutta tosi kehuttu tarvikereppu jossa erillinen osio myös vaatteille.

1 tykkäys

Wengerin reppu läppärille on sen verran iso, että olen saanut siihen mahtumaan kamppeet ja romppeet parin päivän työreissulle. Lokeroita ja taskuja sopivasti.

1 tykkäys

Taloussanomien osinkokalenterin mukaan se maksettaisiin 11.4.2022 (jos se on hyväksytty yhtiökokouksessa 30.3.), Kauppalehden kalenterissa ei ollut päivämääriä. Se kahden euron lisäosinko jää nyt saamatta, koska Konecranesin ja Cargotecin yhdistymistä ei tapahdukaan.

(ex-dividend 31.3.2022, täsmäytys 1.4.2022, maksatus 11.4.2022, status oli edelleen Ehdotettu Taloussanomien osinkokalenterissa)

Oikea tieto löytyy yhtiön omista tiedotteista, ei kannata luottaa noihin lehtien kalentereihin joiden ajantasaisuus on aika heikko. Yhtiökokousta ei siis pidetty fuusion kaaduttua ja uutta päivää ei ole tiedossa. Toisin sanoen osingon koosta tai maksupäivästä ei ole tietoa.

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/konecranes-oyj-konecranes-kommentoi-strategiaansa-ja-lahiajan-nakymiaan-suunnitellun

Konecranesin ja Cargotecin suunnitellun sulautumisen peruuntumisesta johtuen Konecranes peruuttaa varsinaisen yhtiökokouksensa 30.3.2022. Konecranes järjestää varsinaisen yhtiökokouksen myöhemmin

7 tykkäystä

Ansaitsit kunniamerkin ‘Mestari’

Tämä ilmoitus tuli kyllä yllätyksenä. Kiitos!

5 tykkäystä

Military/LEM puolelta ainakin löytyy jos jonkinmoista kestävää ja osastoitua reppua ja laukkua. Tässä yksi esimerkki:

1 tykkäys

Kohta on toukokuu ja laskuanomalia alkaa. Olen miettinyt että jos kerta tammikuuilmiö ohitettiin niin voisimme samalla ohittaa toukokuuilmiön. Saa nähdä miten menee…

3 tykkäystä

Perheen kanssa pitkä viikonloppu laskettelemassa, kyllä tästä säästäminen on kaukana ja näillä Suomen hinnoilla kyllä kävisi lämpimässä maassa pidemmän pätkän.

Kuitenkin tämän kaiken hulluuden keskellä pitää muistaa nauttia, ja on hyvä olla hetki hieman pimennossa maailman menosta.

Muistakaa nauttia ja hyvää viikonloppua kaikille sijoittajille :beers:

36 tykkäystä

Viime keväänä tuli aloitettua sijoittaminen, ja ennen kuin tiesi mistään mitään, niin tuli tehtyä ensimmäiset ostot eTorolla.

Nyt koitan selvittää miten amerikkalaisen yrityksen (Cigna corp) osinkotuotosta pitäisi verot ilmoittaa ja miten periä liikaverotettu (30%) osuus takaisin Setä Samulita.

Osinkoa tilille napsahti kokonaiset 0,20c, joten kyllä tässä kannattaa muutama lomake täytellä ja verottajan asiakaspalvelua työllistää. :grinning:

Voisikohan verottajan kanssa tehdä diilin, että voisin maksaa mielellään tästä 1000-10000% lisäveroa, jos vaan ei tarvitse kuponkeja täytellä.

12 tykkäystä

Samaa mieltä ja valitsin suoraan lämpimän. Koronan vuoksi tuli matkustusvelkaa sen verran, että tämä oli nyt kolmas reissu 7 kuukauteen. Oli taas huvivenesatamassa kelit ja näkymät kohdallaan.

28 tykkäystä