Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Olen minä Töölössä käynyt, ja totesin ettei se ole minua varten, katsos kun olen pilalle hemmoteltu mies kuka on parhaimmillaan ylläpidetyn miehen roolissa. Kyllä, voitte kutsua minua naiiviksi nousukkaaksi koska olen juuri sellainen.

Oikeasti haave-asuntoni löytyisi Alvar Aallon tieltä, mutta minulla ja pankilla on vähän erilaiset näkemykset omasta luottoluokituksesta, toistaiseksi.

11 tykkäystä

Kyllä Helsingissä on paljon upeita paikkoja, kun siellä vastikään tuli aikaa vietettyä! Olkaa onnellisia, jos siellä päin pysyvästi asutte :smiley:

4 tykkäystä

Tuosta kuvasta voisi päätellä, että Shoigu on boss. Putin näyttää aika reppanalta.

2 tykkäystä


Kaksi nuorinta huollettavaa hylätty hankeen.
Vanhin huollettavista on huostaanotettuna
Kotikylän poikakodilla.

Mukavaa kevättä kaikille😎

11 tykkäystä

Kyllä nyt on aika paksua settiä…
Itse en ainakaan pysty näkemään Helsingissä mitään hehkuttamisen arvoista.

Pitkin hampain joutuu taas ensi viikolla siellä muutaman päivän viettämään. Kyllä suomen kauneus ja hienous löytyy ihan muualta kuin kehäkolmosen sisäpuolelta.

13 tykkäystä

Nimimerkki ei petä odotuksia.

18 tykkäystä

Pieni pyyntö. Ei tätä Helsinki vs. muu Suomi vääntöä tänne, sitä tuubaa löytyy ihan riittämiin muutenkin.
Tämä on vapaa maa, jokainen asukoon ja viettäköön aikaansa missä viihtyy ja antakoon muiden tehdä samoin.

67 tykkäystä

Voisikohan kyseessä olla ns. makuasia? Hyökkäävää asennetta voisi ehkä napsun verran alentaa vaikka kaffehuoneessa ollaankin.

7 tykkäystä

Kuinka paljon sillä on yleisesti työtä hakiessa merkitystä, onko KTM paperit Aallosta tai vaikka Turusta. Keskitytäänkö yleisesti papereiden takana olevaan henkilöön vai palkataanko suoraan koulun nimen perusteella? Jos kokeneemmilla olisi kokemuksia jaettavaksi.

2 tykkäystä

Väittäisin, että tällä olisi vaikutusta ensinnäkin vain ensimmäistä työtä hakiessa, sen jälkeen kokemus on oleellisempaa. Toisekseen en ole itse huomannut erojen Suomen yliopistojen välillä vaikuttavan laajasti rekrytoinnissa, ehkä jotkut rekrytoivat esihenkilöt haluavat suosia omaa entistä opinahjoaan, mutta noita on vaikea ennustaa / tietää.

5 tykkäystä

Näppituntumalta sanoisin, ettei mitään merkitystä.

6 tykkäystä

Riippuu vahvasti firmasta, mutta yleisellä tasolla aika marginaalinen vaikutus. Nykyisin etsitään useimmiten hyvää tyyppiä, jolla on jalat maassa ja oikeat kyvykkyydet.

3 tykkäystä

Suoraan KTM:stä en osaa sanoa, mutta perus inssin papereita ei ole tarvinnut ikinä edes esittää (hypätty työuralle opintojen ohella).

Kyllä se on henkilö ja työhistoria joka merkitsee :thinking:

2 tykkäystä

Suurimmassa osassa työpaikoista ei ole mitään merkitystä. Jos haet jotain huippupestiä, niin sitten voidaan katsoa papereita hieman enemmän.

1 tykkäys

Kaiken työn kyllä oppii. Enempi työnantajalle merkkaa asenne ja halu oppia sekä kehittyä.

4 tykkäystä

Yleisesti Suomessa ei mitään merkitystä. Tärkeintä on kontaktit. Jos sattuu tuntemaan jonkun firmasta, on aina huomattavasti edellä muita hakijoita.

3 tykkäystä

Kiitoksia hyvistä vastauksista! :smiley:

1 tykkäys

Verneri kehityskeskustelussa tai puhuttelussa, en tiedä kummassa. :thinking:

image

101 tykkäystä

Joskus kuva kertoo sentimentistä enemmän kuin tuhat sanaa :face_with_hand_over_mouth:

6 tykkäystä

Mikon mietteitä alkuvuoden menosta Sijoitustiedon palstalla. :point_down:

20 tykkäystä