Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Mun mielestä on mielenkiintoista korostaa kymmenen naisen antaneen lausuntoja, koska suuri osa hesariin haastatelluista ei moittinut Rydmanin käytöstä millään tavalla.

7 tykkäystä

Kyseinen kirja luettu ja pidin kyllä kovasti. Menestyminen vaatii välillä myös tuuria, pitää syntyä oikeaan aikaan ja paikkaan :sweat_smile:

Mihin minä olen ottanut kantaa? En noissa lainatuissa kohdissa ainakaan juuri mihinkään. Poliittisten vastustajien tuhoamiseen liittyvässä kommentissakin ilmiselvästi oli kyse yleisellä tasolla siitä, miten helppoa Suomessa näyttää olevan halutessaan lokakampanjoita järjestää, kerta nytkin on kansanedustaja vedetty lokaan ilman juuri mitään todisteita mistään raskauttavasta toiminnasta.

Puhutaan teinityttöjen saalistamisesta. Rydman on ollut päälle kolmekymppinen varakas julkisuuden henkilö, eiköhän sitä itseään yritä saalistaa melkoinen lauma teinityttöjä missä ikinä vaikuttaakin, eikä päälle kolmekymppisten ja 18 vuotiaiden suhteissa ole mitään erikoista. Jos jotain oikeasti raskauttavaa kuten ahdistelua tai häirintää on tapahtunut niin siitä olisi kiva saada todisteita.

Kun harkitsevana henkilönä esität täällä julkisesti lynkkaamista niin tutustu laittoman uhkauksen tekoon:

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-uhkaus

Tässä vaiheessa viimeistään voisi olla hyvä lukea se artikkeli.

5 tykkäystä

Sarkasmi ei ole helpoin laji

10 tykkäystä

No tähän Rydmanin tapaukseen, josta olet kirjoittanut jo monta kommenttia. Vähättelet asiaa koko ajan, vaikka et ole edes lukenut siitä kertovaa Hesarin juttua. :smiley:

Näiden perusteella sinulla ei tunnu olevan mitään käsitystä siitä mistä Hesarin juttu edes kertoo.

4 tykkäystä

Poliisi on ollut eri mieltä, eli kumpi on väärässä? Olen lukenut Hesarin jutun lasten sammakkofoorumilta. Siitä versiosta puuttuu kuvat ja videot rydmanin ahdisteluista. Siinä versiossa on vain nuorten naisten kertomuksia, jotka ei nähdäkseni ole kovin käyttökelpoisia lähteitä, jos niitä ei voida aukottomasti varmentaa. Ja ainakin osan naisten kertomuksista Rydman omassa vastineessaan käytännössä kumoaa (tai teknisesti naiset itse kumoavat, mutta Rydman esittää naisten viestit vastineessaan) Lisäksi viitataan johonkin viesteihin jotka toimittaja on nähnyt, mutta ei kuitenkaan tohdita esittää niitä? Erityisesti HS:n kaltaiselta poliittisesti Rydmania vastapäätä olevalta julkaisulta vaatii aukotonta ja avattua näyttöä.

Ei: kyllä mä voin uskoa. Ei voisi henkilöna vähempää kiinnostaa Rydman tai hänen uransa. Sen sijaan oikeusvaltio ja syyttömyysolettama kiinnostaa, oli sitten kyse rikollisesta tai “harmaan alueen” toiminnasta. Ärsyttää tällaiset kiistanalaisiin kertomuksiin perustuvat jutut, joilla voidaan tuhota ihmisiä. Mikseivät toimittajat jaksa tehdä työtään perusteellisesti ja jakaa tuloksia oikeasti valmiina. Liian kiire saada julkaisuja ulos ja klikkauksia?

3 tykkäystä

Näet maailman aika mustavalkoisena. Se mikä on laillista ei ole moraalisesti oikein. Vertasit Rydmania omaan käytökseesi yökerhossa (jotka ovat syystä tarkoin rajattuja tiloja aikuisille täysikäisille ihmisille). Kun tekee tällaisen vertauksen, tietää olevansa hakoteillä.
Kokoomus juuri erotti Rydmanin eduskuntaryhmästään. Siitä voi alkaa päätellä kuka on ollut väärässä.

E: Jos ei halua uskoa näiden yhdeksän naisen kertomuksia, alkaa homma toki olla taputeltu. Hyvää jatkoa.
E2: Nyt jatkoit Helsingin Sanomien, joa on eittämättä Suomen parhaimpien sanomalehtien joukossa, syyttelyä. Kaikki muut kuin Rydman tuntuvat olevan tässä casessa mielestäsi väärässä. Kannattaa perehtyä suomalaiseen tutkivaan journalismiin ja pohtia mm. sitä, miten iso kynnys lehdellä, toimittajilla ja päätoimittajilla on ollut tulla ulos omilla nimillään tällaisen casen kanssa.

1 tykkäys

Ymmärrän kyllä sinua enkä halua puolustella mitään pedaria. Oikeastaan teot itsessään eivät ole minulle edes merkityksellisiä vaan tämä asetelma, jossa Rydman itse kiistää epäasiallisen käytöksen eikä sellaisesta ole esittää aukottomia kiistattomia todisteita. Syyttömäksi oletettava kunnes sellaisia esitetään riittävästi. Siten toimii oikeussali, miksei myös ihmisten mielet. Sana sanaa vastaan tilanteissa oikeudessa kertomusten uskottavuutta harkitaan erittäin hartaasti - miksi lehtijutun lukiessa ihmiset muodostavat johtopäätöksen minuutissa? Tämä asetelma ja meininki se mua oikeasti tässä rassaa. oli Wille syyllinen tai ei ihan sama ei vaikuta omiin muroihin.

Tässä nyt varmaan se oma ajatus tiivistettynä. Joskus vähän harhailee, tämä on kahvihuone, tulee kirjoiteltua sen suuremmin jäsentelemättä.

1 tykkäys

Eiköhän tämä “et ole lukenut koko juttua” jankkaaminenkin jo riitä.

Helsingin sanomien jutussa on kerätty “todistusaineistoa” yli kymmenen vuoden ajalta. Jutussa kuvatuissa tapahtumissa Rydman on ollut nuorimmillaan 24-vuotias. Vähättelemättä juttuun löydettyjen nuorten naisten tai tyttöjen kokemuksia, jutut ovat nykyisten naisten omia kokemuksia tapahtumien kulusta, jotka on kerrottu myös keskusrikospoliisille.

En pidä Helsingin Sanomien yksipuolisesta tavasta käsitellä asiaa. Rydmanin puolustajia ei ole etsitty kissojen ja koirien avulla. Ei ainuttakaan. Jopa Rydmanin epäasiallisen käytöksen uhrin kehut Rydmanin käytöksestä on viritetty osaksi ahdistelijan luonteenkuvausta.

Olet lukenut jutun, joten olisit voinut myös mainita, että lyöminen avokämmenellä oli aiheettomia rikosilmoituksia tehtailleen ex-tyttöystävän väite, johon hän vielä lisäsi itse, että heidän parisuhteessaan “tietynlaisen kovakouraisuuden olevan sallittua puhtaan seksuaalisessa kontekstissa”.

En silti ikimaailmassa äänestäisi Rydmania tämän kohun jälkeen. Se oli varmasti tarkoituskin.

6 tykkäystä

Robottipölynimuri on hieno keksintö.

22 tykkäystä

Oliks tää nyt sijoitusohje edelliseen viestiin?

Edit. Älkää ostako robotti ruohonleikkureita. Tämä on puolisoni henkilökohtainen kampanja ja tuon sen nyt tännekkin sijoittajien tietoon. Siilit ovat ehdottomasti suosikkieläimiäni ja noi roboleikkurit silpoo niitä☹️. Ne ei ymmärrä paeta ja menee kerälle niin ne ajelee yli.

58 tykkäystä

Juhannus lähestyy, niin ois olut paikallaan.

4 tykkäystä

Selvästi robottiruohonleikkureiden FSD:ssä on kehittämisen varaa!

3 tykkäystä

Pitäs olla kamerapohjainen ja neuroverkolle tarpeeksi söpöjen siilien kuvia niin kyllä se siitä… :smiley:

3 tykkäystä

Heetkonen, onkohan meillä sama puoliso? :sweat_smile:

EDIT: huono vitsi vakavasta aiheesta. Siileille tosiaan käy huonosti noiden kanssa :pensive:

8 tykkäystä

Robottipölynimuri on oikeasti hyvä keksintö.

8 tykkäystä

Välillä kyllä mietin että olisko tuo paras ratkaisu. Saisi vuoroviikoin olla yksikseen. En kyllä ymmärrä miehiä jotka jaksaa pyörittää useampia naisia kun yhdessäkin on ihan tarpeeksi😅. (Puoliso ei taida tietää että kirjottelen tänne mutta jos tiedät niin vitsi vitsi)

56 tykkäystä

Osaako robottipölynimuri väistää pieniä jyrsijöitä? :worried:
Jälkikasvu tuskin ymmärtää, että gerbiili joutui imurin syömäksi.

5 tykkäystä