Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Se että pidin Rydmanin käymien keskustelujen arkistoimista mielenvikaisena ei tarkoittanut että ne olisivat osoitus mistään suunnitelmallisuudesta, eikä näin varmaan missään lukenut. Kyse on lähes varmasti, kuten totesitkin, oman taustan suojelusta jos/kun paska lentää tuulettimeen oli kohu sitten luonteeltaan poliittinen tai muuhun asiaan liittyvä.

1 tykkäys

Ei tuossa mainita kokoomusta mitenkään?

Ei, mutta Rydman on kokoomuksen edustaja, jonka halla-aho olisi voinut heittää bussin alle.

2 tykkäystä

Eiköhän kaikki puolueet olisi sielä bussin alla jos yksittäisten henkilöiden tekemiset sen mahdollistaisi.

Maailman absoluuttiset huiput erottaa aina harjoittelun määrä, oli kyse sitten urheilusta tai musiikista. Tietyt fyysiset ominaisuudet pitää tietysti olla, että on mahdollista tulla huipuksi jossain. 2-metrisestä ei voi tulla huippu voimistelijaa vaikka kuinka kovasti harjoittelisi tai hitaita lihassolua omaavasta pikajuoksijaa.

Esimerkkinä 10- vuotias Tiger Woods vaikuttaa lahjakkaalta muiden silmissä, mutta moni ei ymmärrä että hän on harjoitellut jo 8 vuotta ammattivalmentajan kanssa ja saanut 100 tuhansia toistoja alle. Onko kyseessä siis lahjakkuudesta vai siitä että on harjoiteltu jo aika tuhottoman paljon?

18 tykkäystä

Tässä nykyisen härintäkohun tuoksinassa on jokseenkin osuvaa, että vuonna 2018 Helsingin kaupunginvaltuustossa tehtiin aloite seksuaalisen häirinnän estämiseksi. Ainoastaan yksi henkilö äänesti aloitetta vastaan. Tämä henkilö oli sattumoisin juuri Wille Rydman. Onpas hassu sattuma.

22 tykkäystä

Ei hätää. Kausivaihtelua. Ei näyttöä pysyvästä heikentymisestä. Valmistuneet sekoittavat tilastoja. Parempi kuin viime vuonna.

Stop Motion Sexual Education GIF by Mighty Oak

Edit. Toisenlainen näkemys samaan asiaan. :confused:

Varmaan hyvä myös muistuttaa, mitä tapahtui vuoden 1991 jälkeen. →

Kuvassa työttömyyden kehitys pylväinä ja työllisyysaste viivana.

2 tykkäystä

Juhannukseksi luvataan sellainen helle, että hukkuneiden määrä nousee noin kymmenellä verrattuna kylmään ja kalsean keliin. 40 vuoden ajan on porukalla veikattu hukkuneiden määrää. Groteski peli, mutta sillä on saatu lähipiiri huomioimaan asia oikein kunnolla. Kukaan ei ole vielä itseään hukuttanut, vaikka veikkaus on jäänyt yhden lyhyeksi :sunglasses: Pysykää siis pinnalla.

22 tykkäystä

Tämähän on klassikko. Meillä on jo vuosikymmen pelattu supertriplaa, eli hukkuneet + liikennekuolemat + murhat. Todella mustaa huumoria, mutta ehkä se on se mikä auttaa henkisesti selviytymään tässä maailmassa :sweat_smile:

11 tykkäystä

Suosittelen aiheesta kiinnostuneille Malcolm Gladwellin kirjoja ja varsinkin kirjaa ”kuka menestyy ja miksi”. Kirjat saatavina myös äänikirjoina.

3 tykkäystä

Juuri sain itseasiassa luettua tämän kirjan. Päällimmäisenä jäi mieleen juuri se, että olemme aina enemmän tai vähemmän ympäristön muokkaamia, ja kovan työn lisäksi kulttuuri, vanhemmat (heidän koulutus, kasvatustapa), erilaiset mahdollisuudet, jotka sattuu elämänvarrella (tuuri) vaikuttavat menestymiseen.

Halla-aho näyttää olevan viisaampi ja keskittyy asian arviointiin ja jättää poliittiset asiat sivuun tästä, joka on mielestäni ryhdikästä. Kyllä tuossa kirjoituksessa on pointti.
Itse tapahtumaan en ota kantaa, Pavelin sanoin, kun en tiedä asiasta mitään.

13 tykkäystä

Lahjakkuus toki myös helpottaa harjoittelua, ts. pääsee nopeammin niihin edistyneiden tason tehtäviin/harjoituksiin, kun perusteet tulee “luonnostaan”. Eli voisiko sanoa, että alussa pääsee jonon ohi suoraan dojoon :slight_smile: Mutta on toki paljon sellaisia, jotka sitten jäävät siihen ovensuuhun kun eivät harjoittele sisään päästyään. Siinä vaiheessa ne pitkään ja kovasti harjoitelleet menevät sitten lahjakkaan ohi vasemmalta ja oikealta.

5 tykkäystä

Joku toinen taas voisi nähdä Halla-ahon käyttäytyvän nerokkaan opportunisesti ja haistavan veren, eli mahdollisuuden siihen, että Rydman vaihtaisi joukkuettaan.

Uusimmat käänteet:
Rydman eroaa Kokoomuksen eduskunta­ryhmän jäsenyydestä toistaiseksi: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008898635.html

Kokoomus­valtuutettu vaatii Wille Rydmanin erottamista Helsingin luottamus­tehtävistä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008898264.html

2 tykkäystä

Kiusallinen totuus taitaa olla se, että kaikki voittaisivat jos Rydman loikkaisi persuihin :sweat_smile:

->Kokoomus pääsee eroon toksisesta ongelmajätteestä
->Persut saavat isänmaallisen vahvistuksen. Hesarin ajojahdin kohteeksi joutuminen on meriitti.
->Willen ura kokkareissa on varmuudella ohi, joten Persuissa voisi vielä päästä uuteen nousuun.

Vuonna 2019 eduskuntaan valittiin viisi hiljattain tehdystä rikoksesta tuomittua kansanedustajaa. Kaikki heistä olivat perussuomalaisia.

Jos tästä vetää johtopäätöksiä ei liene syytä, miksi Rydman ei perussuomalaisille kelpaisi.

4 tykkäystä

En tiedä teistä, mutta minä ajattelen sillä tavalla, että jos 60-vuotias naimisissa oleva ministerimies saattaisi olla läheisissä väleissä nuoreen mieheen, tämä on joko Venäjän vaikutusyritys tai yksinkertaisen hieno asia seksuaalisen tasa-arvon kannalta.

Jos taas perättömiä rikosilmoituksia tehtaillut ex puoliso antaa lehdelle 9 muun suurimmaksi osaksi anonyymin henkilön kanssa lausuntoja, niin minä olen valmis ottamaan soihdut ja lapiot mukaan lynkatakseni kyseisen henkilön. Jos toisesta puolueesta kyseistä ihmistä puolustetaan on tämä silkkaa opportunismia.

Minun aivot toimivat tällä tavalla loogisesti ja siksi olen myös ajautunut aktiviteettiin, jossa loogisesta ajattelusta on kovasti hyötyä, eli sijoitustoimintaan. Nöyryydestä on tässä harrastuksessa myös hyötyä ja minä olen erittäin hyvä siinä, että en tee mitään hätiköityjä johtopäätöksiä.

8 tykkäystä

Otat paljon kantaa asiaan, mutta ainakin yökerhoesimerkki, poliittisten kilpailijoiden tuhoaminen ja muutama muukin kommentti kertoo, että olet ihan pihalla siitä mistä ylipäätään on kysymys. Kyllä se juttu kannattaa ilman muuta lukea, vaikka Hesaria pitäisi jotenkin vältellä ja Ylekin on moskaa.

Nämä ovat ihan eri asioita, joita on turha verratakaan. Haapasta syytettiin vakavista rikoksista ja hän sai tuomion.

Kansanedustajista pitää voida kirjoittaa muitakin kriittisiä asioita kuin pelkkiä rikoksia. Eiköhän näitä ole nähty kaikenmaailman aamupalakohuista lähtien. Ihmisiä on vaadittu eroamaan milloin mistäkin paljon pienemmästä syystä kuin nyt.

Seiska on kirjoittanut useita juttuja myös tuosta Haaviston avustajasta. Vaikea saada isompaa kohua aikaiseksi kun kukaan ei kommentoi mitään. Seiskan “paljastavat paparazzikuvat” eivät paljastaneet mitään eikä parivaljakkoa saatu edes samaan kuvaan. :smiley:

Rydmania ei syytetä rikoksista, mutta ainakin itse haluan äänestäjänä tietää jos ehdokkaani saalistaa teinityttöjä. Mikäli tämä ei haittaa äänestäjiä niin senkus valitaan ensi kaudellekin. Kansahan sen päättää. Uskoisin kuitenkin, että myös puolue haluaa tietää tällaisesta toiminnasta, vaikka mitään lain vastaista ei olisi tehtykään. Olihan siellä alkoholitarjontaa ja lyömistä mainittu, mutta näistä ei oikeuden eteen lähdetä, ainakaan enää. Rydman ei voi tietenkään puolustaa itseään oikeudessa jos kukaan ei edes syytä häntä rikoksesta. Sen sijaan hän voi puolustua omilla kirjoituksillaan ja kommenteillaan kuten on jo tehnytkin heikoin tuloksin.

12 tykkäystä

Mun mielestä on mielenkiintoista korostaa kymmenen naisen antaneen lausuntoja, koska suuri osa hesariin haastatelluista ei moittinut Rydmanin käytöstä millään tavalla.

7 tykkäystä

Kyseinen kirja luettu ja pidin kyllä kovasti. Menestyminen vaatii välillä myös tuuria, pitää syntyä oikeaan aikaan ja paikkaan :sweat_smile: