Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Ei voi luopua voittajaosakkeista liian aikaisin jos ei omista voittajaosakkeita :sunglasses:

Täytin useamman kohdan listasta viimeksi tänään kun turskasin päiväpalkan verran metalla. Olisinpa lukenut sijoitussuunnitelmani ennen ostoa, jossa lukee capseilla että “En tee idioottimaisia veivejä ostamalla huonoihin osareihin hetken mielijohteesta osakkeita joita en kunnolla tunne”. Ahneus viekotteli pahoille teille.

18 tykkäystä

“I made a fortune getting out too soon.”

–J.P Morgan

6 tykkäystä

Kahdella noista (ainakin, kolmannessa vajavaiset tiedot) on yhteinen tekijä: hypelaput. Ehkä “perinteisemmillä ja tylsemmillä” osakkeilla pitäisi enää vaan oppia fiilistelemään, milloin ollaan “liian korkealla” ja milloin on aika ostaa :smiley:

1 tykkäys

Se on aina tämä sama kuvaaja, mutta vuosiluvut vaihtuu :grinning:

Kuin kaksi marjaa:


No pääasia että korkosuojat menevät kaupaksi :grinning:

46 tykkäystä

Tarot-kortit, kristallipallo tai arpanoppa tekee sinut mestariksi.

4 tykkäystä

Ei ihan putkeen…

66 tykkäystä

Melvinistä tulossa anti-Berkshire, tekee keskimäärin 20% turskaa per vuosi, korkoa korolle -ilmiön voima näkyy siinä että 30 vuoden päästä hävityt summat ovat absoluuttisesti hyvin pieniä.

68 tykkäystä

Mistä voi ostaa reverse Melvin Capital ETFää? :smiley:

9 tykkäystä

Vivutettuna Reverse Cramerillä :smiley:

1 tykkäys

Noh noh, pitää nyt indekseille antaa edes jotain toivoa…

2 tykkäystä

Maaliskuu

USAn duuniluvut olivat 3.11 kertaiset ennusteeseen verrattuna… ensi viikolla inflaatiodataa, ja jos on samat jampat lottoamassa, niin 7.3 % voikin tarkoittaa 22.7 %?

:face_with_hand_over_mouth:

4 tykkäystä

Melvinillä ei mene hyvin, mutta tuo taitaa olla Q4 2020? Uutinen viime vuoden helmikuulta.

6 tykkäystä

Juu, mutta jopa Q4 2020 kurssilla ostetuille papereille tuli melkein -15 % droppi, joka 1,3 miljardin pinossa varmasti tuntuu :slight_smile: Ja jos ovat lisänneet positioon sen jälkeen, niin pudotusta on sitäkin enemmän.

image

2 tykkäystä

Eiköhän se salkku elä elänyt jonkin verran tuosta. Siinä oli välissä kaikenlaista pikkuista kuten WSB.

3 tykkäystä

Nuo käppyrät ovat Nordnetin appista.

3 tykkäystä

Ihan hyvä huomio. Ehkä nyt viimeinen jengi tajuaa ettei passiivisella indeksisäästämisellä ole mitään tekemistä pörssin hintojen kanssa.

5 tykkäystä

Viittaako tämä siis “passiivinen indeksisäästäminen kuplauttaa indeksit” väitteeseen?

2 tykkäystä

Tässä aloittelevan sijoittajan tunnelmaa tällä hetkellä:

Minä: Hei, mä aloitan sijoittamisen, koska “Sijoittaminen kannattaa aina”

Hän: Noh, periaatteessa kyllä, mutta opiskele vähän ensin, ja etene harkiten.

Minä: Ei ku, kyl mä osaan, ostan suoria osakkeita!

Hän: Hmm…

Minä: Hei, nyt se kurssi nousee. Hmm. - “Osta nouseviin” Mä ostan lisää!

Hän: Noh, toi on vain bulltrap. Ei se nyt päde.

Minä: Mut, eiks nouseviin just kannata ostaa?

Hän: Noh, nyt ollaan kuplassa. Ei se nyt päde.

Minä: Hei, nyt se kurssi laskee, onpa halpaa. Mä ostan lisää!

Hän: Noh, ootko tutustunut fundaan? Onks yrityksen tunnusluvut vielä kunnossa?

Minä: Kyllä varmaan, kun foorumilla jotkut muutkin ostavat!

Hän: Noh, älä fomota.

Minä: En, en, mä lasken samalla keskihintaa!

Hän: Noh, ehkä muut kotiuttavat voittoja, tai yrityksen tuotto-odotus on laskemaan päin, tai sitten kuplasta päästellään ilmoja.

Minä: Öö, pitäiskö sittenkin myydä?

Hän: Noh, muut taitavat laittaa lappuja laitaan.

Minä: Hmm. - “Osta silloin, kun veri virtaa kaduilla” eli nyt varmaan kannattaa ostaa?

Hän: Noh, nyt ollaan laskumarkkinassa. Ei se välttämättä nyt päde.

Minä: Noh, ehkä mä vähän opiskelen lisää, enkä taida nyt tehdä mitään.

Mutta - vuosi sitten en olisi tästä keskustelusta ymmärtänyt mitään - että on tässä ehkä jotain oppinut - kiitos foorumin💛

72 tykkäystä

Tuo väite on varmasti liioittelua mutta eihän se jatkuva ostopaine uusista säästöistä + uudelleen sijoittevat osingot voi olla näkymättä pitkässä juoksussa. @Verneri_Pulkkinen oli jossain vartissa graafi jossa näkyi kuinka paljon jokainen uusi dollari pörssiin nosti arvostusta x dollaria.