Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Ihan totta. Itselläni ainakin on sellainen olo kuin sillä pienen pienellä nisäkkäällä joka könysi ulos kolostaan jumalten tuhon ja dinosaurusten dominanssin äkillisen lopun jälkeen.

götterdämmerung – Google-haku

9 tykkäystä

Kuinka monta tapahtumaa sinun osakesalkuissasi oli vuonna 2021? Eli kaikkien salkkujen ostot + myynnit.

  • 0-10
  • 11-25
  • 26-50
  • 51-100
  • 101-150
  • 151-200
  • 201-300
  • 301-400
  • 401-500
  • Yli 500

0 voters

9 tykkäystä

Ihan hauska kysely.
Itse lähdin ulkomuistista laskemaan ja päädyin tulokseen n 9-11.
Sitten lähdin katsomaan vastausvaihtoehtoja… 500 → 400 → 300 → 200 → 100 → 50 → 25 → huh sentään vaihtoehdot alle 11 ja 11-25 :sweat_smile:

1 tykkäys

Määrä tuli itselle yllätyksenä jo kun aloitin laskeen aot “longi” salkun tapahtumia :joy: :upside_down_face:

Vuodessa on ehditty omistaa yhtä jos toistakin lappua :sweat_smile:

Pikaisella laskutoimituksella aot noin 80 tapahtumaa

1 tykkäys

Itse en ainakaan kovin usein enään ilmoittele osto/ myyntejäni. Minulla pääpaino siirtynyt intraday sijoittamiseen. Onhan noita huteja tullut mm:ssa HYZN,MVST,TRIT. Näitten tappioita on onneksi saanut pienennettyä swingeillä. Silti minun YTD on plussalla. Onhan siitä sulanut kiva siivu pois. Näistä oppineena minulla on tälläinen High risk salkku jossa on mahdollisuus isoihin voittoihin kohtalaisen pienellä riskillä.
Suurin syy lienee kuitenkin kun alettiin huomioimaan kirjoitus asua ja kielioppia. Valitettavasti olen tässä erittäin huono , niin parempi vaan lueskella. Niin minuahan ei oltu arvosteltu vaan yleisesti oli.

4 tykkäystä

Maaginen salkku on kun tarjoaa isoja voittoja kohtalaisen pienellä riskillä. Yleensä tämmöisiä taikoja tekevät ovat nopeasti kovapalkkaisia salkunhoitajia niille joilla on paljon pelimerkkejä.

17 tykkäystä

aika matala tuo 500 kpl :smiley:

10 tykkäystä

En ole viitsinyt edes kattoo määriä😂 Välittäjän lahjoja odotellessa🙂

5 tykkäystä

Juu eli
Longit
Muut kuten asunto
Ja high risk johon myös kryptot luen

Puuh, 251kpl. Toisaalta tuo sisälsi salkun rakennusvaihetta, kun siirsin säästötililtä rahaa osakkeisiin. On siellä ollut paljon myös ihan turhaa veivaamista, joka on mennyt uutuuden viehätyksen ja kokemattomuuden piikkiin. Tänä vuonna määrä tulee olemaan huomattavasti pienempi, kun olen siirtynyt kuukausittaisen osto-ohjelman toteuttamiseen.

2 tykkäystä

Söikö suuri määrä kauppoja tuotot? :smiley:

3 tykkäystä

Yli 500 on kovin pieni nähtävästi, yli 2000 tapahtumaa näyttäis olevan, ei siinä, tämäkin vuosi alkanut ihan hyvin ja ytd jotain 20% paikkeilla, ihan tyytyväinen vielä näin alkuvuodesta, katotaan muuttuuko mieli kevään tullessa

3 tykkäystä

Vuonna 2020 oli 5 ostoa. Vuonna 2021 ei ollut tapahtumia. Indeksi voitettu kumpanakin vuotena.

39 tykkäystä

5% vastaajista vastasi yli 500, joten heitä varten en viitsinyt tehdä lisää kategorioita. Meinasin eka vetää tonniin, mutta ajattelin, että silloinkin joku himotreidaaja kysyy että missä 20 000.

Ihan mielenkiintoinen tulos on se, että 61% vastanneista on tehnyt 50 kauppaa tai alle. Ei täällä niin himofomottajia ja veivailijoita iso osa porukasta ole kuitenkaan.

Lisäys: kauppamääriä nostaa vielä kiireinen IPO-vuosi. Minulla ainakin melkein puolet kaupoista oli jotain IPO-myyntejä ja pikkusia pikavoittoja. Tavallisena vuotena monella kauppamäärä olisi varmaan tätäkin pienempi.

20 tykkäystä

Kyllä se tuottoja söi, mutta prosenteissa taidetaan puhua aika mitättömistä lukemista. Kun on ollut vaihe, jossa haetaan voimalla kasvua pari vuotta, niin voi hyväksyä kulurivejäkin.

5 tykkäystä

12 ostoa. Voisi sitä pienentää kuuteen, mutta palkkapäivän traditio on laittaa rahat heti kiinni lappuihin.

4 tykkäystä

Häh, onko mua dissattu? Näin tietäjänä voin vastata itselleni: “Ei vielä”

2 tykkäystä
20 tykkäystä

Miksi sähköautoissa on niin helvetin rumat vanteet?

7 tykkäystä

Lyhyeen ja suoraan kysymykseen vastaava vastaus.

Aerodynamiikan takia.

4 tykkäystä