Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Mun mielestä on ihan hölmöä että nämä nykyiset suositukset (osta/lisää/vähennä/myy) joudutaan antamaan tavoitehintaa noudattelemalla. Ja kun tiedetään että tavoitehinta on 12kk päähän, niin kaukana optimaalisesta tavasta tämä nykyinen tapa oikeasti on. Ja näkeehän sen somestakin kun ihmiset on repinyt pelihousut viimeisten kuukausien laskumarkkinoiden ja tavoitehintojen laskun myötä.

Mun mielestä @Juha_Kinnunen erinomainen päivitys Talenomista ja allekirjoitan kyllä kaiken. Mun mielestä myös tuo suositus ja tavoitehinta ovat oikeat tähän hetkeen 12 kk aikajänteellä. Ja niinkuin Juha itsekin sanoo, niin pitkän aikavälin sijoittaja voi kuitenkin istua levollisesti kyydissä. Juhalta siis 10/10 rapsa mielestäni nykyiset raportointimenetelmät huomioiden.

Mutta kun mietitään taas sitä piensijoittajaa, niin pieleenhän tämä taas voi mennä ja aiheuttaa porua somessa mikä ei Indereksen brändillekään ole hyväksi. Nyt Inderes tekee raporttia jossa ytimestä voi lukea näkemykset pitkälle aikavälille, mutta silti raportin “core-sisältö” (tavoitehinta ja sitä myöten myös suosituskin) ovat jumissa lyhyelle periodille.

EDIT: Mallisalkkukin aina vitsailee että ovat surkeita ajoittamisessa, mutta silti Inderesin analyysin näkyvin osa (siis se mikä näkyy ja merkitsee valtaosalle piensijoittajista) on lyhyen tähtäimen treidaamiseen tukeva 12 kk tavoitehinta.

Laitetaan tämä nyt tännekin:

30 tykkäystä