Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Onks tää nyt se Ekan mainostama twin engine?

20 tykkäystä

Nyt sitten bongailemaan. Kuka näkee ensimmäisen?

29 tykkäystä

Vastaava polttomoottorilla kotimaisella polttoaineella.
image

21 tykkäystä

Tuli tästä mieleen, että saisiko foorumille jonkun “ajastustoiminnon”. Ois metkaa että vois laittaa itselleen 1-2-3-5 vuoden päähän “muistuta minua tästä viestistä”.

Sitten viiden vuoden päästä pätkähtäisi muistutus kun loggaa ineen ja: voittoa. Toki, voihan nämä laittaa omaan kalenteriinkin, mutta kehitysideana. :slight_smile:

8 tykkäystä

Kokeile lisätä kirjanmerkkeihin? Löytyy tuosta kolmen pisteen alta “vastaa” näppäimen vierestä. Siinähän on ajastus mahdollisuus. :slight_smile:

4 tykkäystä

Tulee kyllä varsin hyvä mieli tästä kun @musa_2 karhuilee, mutta muistuttaa silti, että vaikka karhuilee, salkku ei ole samassa asennossa, koska ylituoton tekeminen sitä kautta konsistentisti on niin hankalaa.

Itse päädyin aikoinaan sijoitusstrategiassani pitkälti samaan johtopäätökseen, eli vaikka näkyisi mitä horisontissa, pyrin pitämään aina vähintään 70 % osakepainon, ja tyypillisesti yli 90 %.

26 tykkäystä

:face_vomiting:

4 tykkäystä

Loppukin luotto meni. Vaikka kivasti murteella haastelee.

Tässä sellaista mietin, että pihapiirissä kaksi sähköliittymää ja toisessa edullinen soppari vielä kesään asti. Ja toisessa sitten aurinkosähkösopimus.

Niin paljonko saa linnaa, kun vetää edullisesta 16A voimavirrasta kaapelin syöttämään “aurinkosähköä” verkkoon.

Pikaisesti laskettuna noin 40snt jäis taskuun per kW/h ja 11kw syötöllä 96€ päivä. Ei huono.

26 tykkäystä

Älä sitten ainakaan yön pimeinä tunteina kauhessti koita aurinkosähköä myydä tai joku voi alkaa ihmettelemään.

17 tykkäystä

Eikö se ole busineksen perusperiaate, että ostetaan halvalla ja myydään kalliilla.

9 tykkäystä

Toivotaan kuitenkin että teollisuus palaa taas normaaliin kaasunkäyttöön, sillä tuo -21% on poissa jostain tuottavasta toiminnasta, jota ei nyt ole tapahtunut.
Asia jolla voi olla ikäviä seurauksia esim suomalaisille yrityksille ja sitä kautta meidän taloudelle.

2 tykkäystä

Ei kokonaisuudessaan, osa on korvattu muilla energian lähteillä.

2 tykkäystä

tämä on helppo, hankalana pörssikautena, kyseessähän on “piru merrassa”

5 tykkäystä

Kaasunkäyttö vähenee, koska yritykset tehostavat toimintoja ja/tai siirtyvät muihin energiamuotoihin. Se ei ole yhtä kuin tuotannon väheneminen.

2 tykkäystä

Ööh, miksi??
Kuten tavallista, sinne tänne piikkejä, mutta itse asia kunnossa (miksei piikitkin).

Mikäli ymmärsin perusidean oikein, eli ei veronalennuksia energia- ym. veroihin, niin sehän on täysin itsestäänselvää. Jos tarjonta syystä tai toisesta supistuu, niin ratkaisu ei ole kysynnän tukeminen.

13 tykkäystä

“Osakkeet kannattaa aina muuttaa käteiseksi (ottamatta kantaa verotuksellisiin kysymyksiin) mikäli kurssit tulevat laskemaan” @Jopinaattori näinhän se on. kirjoitan tänne kun ei ole pörssin suunta aihe. kukaan ei vaan tiedä tuota suuntaa. olen vakuuttunut, että markkinalle tulee koko ajan uusia sijoittajia, jotka ovat kuulleet tuon mutta uskovat kuitenkin intuitiolla ajoittavansa markkinan. olen seurannut treidaajia twitterissä ja aika vkuuttunut heidän valkopesevän tuottoja. onnistumiset kerrotaan mutta ei epäonnistumisia. jos joku onnistuu jonkun ajan esim kimmo matikainen niin kun markkina muuttuu tuotot poistuvat.

1 tykkäys

Tulipa katseltua Better Call Saul -sarjan viimeinen jakso. Tykkäsin kyllä koko sarjasta, ja erityisesti ao. kohdasta - jos sinulla olisi aikakone ja miljoona, mitä tekisit? :thinking:

Spoileri

Better Call Saul - The Time Machine - YouTube

7 tykkäystä

Mites toimiiko muilla Nordean investor? Tuli hörpättyä aamukahvit väärään kurkkuun, kun mobiilipankki näytti investorin tilit olevan nollilla ja investoriin ei pääse erikseen edes kirjautumaan.

Ainakin itselläni on Investor temppuillut noin pitkin vuotta.

4 tykkäystä