Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Vaikea uskoa, että jäisi kauppaan. Ei noita Marimekon tuotteita perseaukiset osta tänäkään päivänä. En usko, että ruokalasku tulee olemaan mikään este sellaiselle, jolla on tällä hetkellä vaate- ja astiakaapit täynnä Marimekkoa.

18 tykkäystä

Juuri näin. Marimekon kohdeostajat tuskin on vähävaraisia yksinhuoltaja äitejä. Ne kenellä on rahaa ei inflaatio huolet paljoo paina :smiley: 300€ takki ja 300€ laukku tulee kaupasta mukaa jos sellaselle on tarvetta.

3 tykkäystä

Tosin korjataan nyt sen verran, että tuon Stockmannin osalta taitaa olla heinäkuun luvut sulla tuohon livahtanut

1 tykkäys

Ainakin tähän asti oma tuntuma on ollut toisenlainen. Kun rahat ovat vähissä, jätetään harkitsemattomat turhat ostokset pois ja hankitaan laadukasta Marimekkoa.

Näin ainakin meidän taloudessa ja monessa tuttavaperheessä.:grinning:

3 tykkäystä

Näin juuri. Sanonta “Köyhän ei ole varaa ostaa halpaa”. Eli mielummin vähän kalliimpi ja laadukkaampi, että kestäisi käyttöä.

3 tykkäystä

Ainakin on näkemyseroja siitä, miten vaate/asustekaupan käy kun vertaa keskustelua Lindexistä (Stockan ketjusta) ja Marimekosta. Liekö nyt niin, että oma omistus vaikuttaa siihen, kumpaa päin tuon näkee menevän. :smiley:

vs

No, todellisuudessa tämä nähtäneen pian. Jos olisi aikaa, niin pitäisi varmaan piirtää käppyröihin kuluttajaostovoimaindeksi + molempien firmojen kannattavuudet / lv-kehitys viimeiseltä kahdelta vuosikymmeneltä, niin olisi enemmän faktaa eikä “minun mielestä kaikki käyttäytyy tavalla X” mutuilua. :wink:

9 tykkäystä

Pienituloiset on kuitenkin pienituloisia. Heillä tuskin on ollut keskiluokan iloitteluun aihetta ilmaisen rahan aikanakaan.

Harva autokaupoillekaan ostaa vaan sitä, mihin rahat sattuu riittämään.

…ja pienituloisten ostokäyttäytymisestä ei ole kokemusta omalta kohdaltakaan.

Aamukävelyllä poikkesin Balmuirin liikkeeseen pohjoisesplanadilla. Liikkeen konossööri esitteli minulle täydellistä merinovillaa olevaa olo-asua ja kašmirvillasta tehtyä kaulahuivia johon sai omat nimikirjaimet. Tarkan arvonmäärityksen jälkeen omistusoikeus vaihtui.

Tämä hiveli täydellisen turhamaista egoani. Nyt Ekbergiltä pullakahvit :smiling_face_with_three_hearts:

On tämä Vapaaherran (Opiskelija) elämä vain kuin luotu minua varten.

60 tykkäystä

Pakko mainita että kauaskantoinen näkemys on ollut Helmikuun alussa sotaan, energiakriisiin ja inflaatioon kun noin tarkat pilkit oli laittaa.

Muuten olen samaa mieltä että eihän se koskaan ole kiva kun omaa näkemystä haastetaan :smiley:

Sitä paitsi hirvee bullerohan tuo oli Kamuxin kanssa :stuck_out_tongue:

Sitä en osaa arvioida olisiko trollauksesta syyttäminen ihan vain kurssipovaamisen takia ollut riittävä syy antaa satikutia ylläpidon toimesta. En voi luottaa omiin arvioihin keskustelukulttuurin etiketistä koska mun viestit tuppaa häviämään kaikkialta muualta kuin täältä ja meemiketjusta :expressionless:

Päivän mietelause, “älkää haukkuko pessimistiksi, olen optimistinen puttieni kurssikehityksen suhteen”

2 tykkäystä

Siellä on teillä keittiössä aina varmaan peruskärhämät menossa näistä:

91 tykkäystä

Kyllä Marimekon asiakkaista suurin osa on keskituloisia mutta jos keskitulosista tehdään uusia persaukisia niin sitten tilanne voi ollakin toinen. Marimekon tuotteiden laatu on kyllä todella huippua joten Laadusta tietoinen pyrkii tietysti ostamaan mielummin laadukasta kun halpaa ja Hyvää ei oikein tahdo olla samassa paketissa.

7 tykkäystä

Lähinnä oli sitten karhu vai härkä, ihmiset yleensä arvostelevat perusteluita. Jos nyt väittäisin että Alphabettia saa Joulukuussa 15$ ja kattavat perustelut perään, voitaisiin argumentit lytätä tai jotkut ehkä olla samaa mieltä. Mutta jos vain heittelisi vastaavia ilmoille, ei se palvelisi ketään.

Sama toimii ylöspäinkin, Joulukuussa Alphabet 400$! Todennäköisesti vaatisi selityksiä.

Valkeus ollut kehityssuunnasta ainakin oikeassa, etkä mennyt massan mukana :+1: Mutta olisi ollut mielenkiintoista kuulla alkuvuodesta perusteluja. Nyt olisi mahtava paikka sanoa “mähän sanoin”

3 tykkäystä

Ihmiset iloitsee niin erilaisista asioista. Itse sijoitin tänään Beretan haulikkoon jolla todennäköisesti metsästän loppuelämäni. Hinnasta en osaa sanoa oliko halvempi kuin tuo huivi.

21 tykkäystä

Kiinnostus heräsi, minkä Beretan ostit t. Myös onnellinen Beretan omistaja

1 tykkäys

miten määritellää marimekon asiakas, ne ku tekee merkkivaatteista lautasliinoihin tavaraa. Melkee uskallan väittää että yli 99% suomen kotitalouksista omistaa/omistanut jotain marimekkoa. Lisäksi jokatoinen nuori nainen omistaa marimekon kangaskassin. Niin paljo niitä on katukuvassa.

4 tykkäystä

686 Silver Pigeon. Tuntu istuvan käteen ja nous hienosti poskelle.

6 tykkäystä

Muistan alkuperäisen viestin ja olenkin koittanut sitä etsiä, jotta olisin voinut antaa tunnustusta. Kiitos!

3 tykkäystä

Se alkaa olla aika valmistella juhlapuhetta.

‘Haluan ensimmäisenä kiittää perhettäni. He ovat tukeneet minua joka käänteessä pitämällä huolen omista asioistaan ja antamalla minun pitää huolta perheen raha-asioista kaikessa rauhassa’

49 tykkäystä

Perus pörssipsykologiaa. Kovimman euforian aikana karhuja pidetään järjettöminä ja vastaavasti kun ajat on synkkiä niin positiivisia kulmia näkevät härät laitetaan myös teuraalle :grin: Ylilyönnit tapahtuu usein molempiin suuntiin.

22 tykkäystä