Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Pitänee kertoa jatko-osakin tähän kesäkuiseen juttuun. Ei mennyt valitettavasti ihan putkeen.

Jonkin ajan kuluttua yhteydenottoni ja viestien jälkeen sain tiedon, että tässä on käynyt jokin väärinkäsitys etten saakaan suoraan heti apua tai pääse tutkittavaksi. Sitten minulle puhelimessa ihan asiallisesti ja ystävällisesti kerrottiin, miten asia tulisi todennäköisesti etenemään ja kuinka kauan siinä kestää, että asiat etenee. Harmitti tosi paljon enkä tietenkään osoittanut mieltä, koska virheitä tapahtuu ja ehkä olin (taas) ymmärtänyt jotain itsekin väärin.

Luulin naiivina, että pääsen suoraan heti tutkittavaksi, vaikka tiesin muilla menneen prosessi paljon mutkikkaammin. Mielestäni mulle sanottiin aluksi väärin ja sitten en halunnut tai osannut epäillä, kun olin kovin innostunut. Virheitä sattuu kaikille, enkä ole asiasta vihainen kuin itselleni.

“Hieman” lamaannuin, kun tajusin, mitä pitää tehdä ja kuinka kauan pitää odottaa. Nyt itse sitten kaksi kuukautta omaa typeryyttäni kulutin aikaa, kun en tehnyt mitään ja vahingossa hävitin yhteystiedot, minne pitää ottaa yhteyttä. Harmitus oli huono syy saamattomuudelle, olisi pitänyt enemminkin pitänyt heti ottaa sinne toiseen paikkaan yhteyttä.

Mutta nyt otin yhteyttä ja toivottavasti asia etenee, ei tässä kiirettä ole. Joo, eikä tämä ole iso asia kuin itselleni, monilla on elämässään paljon isompia ja vakavampia juttuja. Myönnän, että tosi tärkeä juttu itselleni ja sellainen, mitä olen epäillyt vuosia + vuosia ja sitä ennen olen ihmetellyt, mikä mussa on “vikana”.

Edelleen ei mitään dramaattista, vaikka ehkä dramaattiselle minulle se on sitä :D, vaikka tällaista ongelmaa on ollut, niin mulla on ollut paljon hyvää tuuria elämässäni, yrittänyt erittäin paljon ja vanhemmat ovat tukeneet mua paljon, niin en voi valittaa. Monet muut käyvät paljon isompia asioita elämässään läpi.

Ajattelin, että jatko-osakin pitää kertoa, mutta en kertone asian etenemisestä enempää ja asiaan liittyvistä hölmöilyistäni.

Mukavaa sunnuntaita! :slight_smile:

16 tykkäystä

Lisää huonoja uutisia Suomen pelloilta. Tässä tapauksessa vehnäsato luomunakin moninkertainen viime vuoteen verrattuna. Kallista (luomu)pullaakin luvassa.

Tilan kokonaisviljasadon Vappula uskoo nousevan tänä vuonna noin 600 000 kiloon.

”Nyt on tulossa todella hyvä sato. Helle auttoi viljaa kypsymään. Viime vuonna saimme vain 115 000 kilon sadon.”

14 tykkäystä

Mestarit ovat tervetulleita Loungeen, tervetuloa! :slight_smile:

image
image

18 tykkäystä

Jaa-a, mahtaisko tuonne uskaltaa. Näyttää aika kovalta porukalta.

6 tykkäystä

Jos nyt lähet tulemaan niin ehdit vielä aperatiiveille ennen lounasta. Listalla on hummeria sunnuntaisin.

10 tykkäystä

Samaan paikkaan tuli rämmittyä kuin talvella, johonkin hiljaiseen erämaahan missä ei koskaan merkkiäkään muista ihmisistä. Tämä oli tämmöinen luontoon tutustuminen kesän-syksyn taitteessa. Onhan raikas syysilma, voimakas kanervan tuoksu ja kuivan alkusyksyn aikaansaaman kuivan kangasmaan rasahtelu jalkojen alla jotain huumaavaa, ennen loputonta loppuvuoden harmautta. Jouduin vaan järkyttävän hirvikärpäsinvaasion uhriksi pari kertaa. No, se kuuluu asiaan mutta silti, -20 pakkasta ja puoli metri lunta on kyllä aina 5/5. Ehkä tuun tänne seuraavan kerran taas lumikengillä.

Oli tarkoitus nähdä pari kyykäärmettä mutta ne jäi taas näkemättä. :frowning_with_open_mouth:

23 tykkäystä

Ydinvoima on tällä hetkellä kuuma peruna Euroopan kärvistellessä suljettujen kaasuhanojen takana. Hyvä hetki palauttaa totuus ydinvoiman hyödyllisyydestä.

10 tykkäystä

Hmm jotenkin tutunoloista liikehdintää tuolta sammakolta. Jostakin se muistuttaa, ei vaan muista mistä… :thinking:

1 tykkäys

Muistakaa, että maanantaina on vähän ohjelmaa! :slight_smile:

Maanantain teemana toimivat Rahoitus ja First North.

MAANANTAIN 12.9.2022 OHJELMA:

Pörssisijoittajan viikko | Rahoitus
14:00 Tervetuloa! Johdatus teemaan: Alexandra Huhta, Ahti Terhemaa & @Sauli_Vilen
14:10 Sampo – Tasaista tuottoa vakuutussektorilta: @Mirko_Sampo_IR, sijoittajasuhdepäällikkö
14:35 Taaleri – Vaikuttavuutta vaihtoehtoisilla sijoituksilla: Peter Ramsay, toimitusjohtaja
15:00 CapMan – Kestävää arvonluontia listaamattomassa markkinassa: Atte Rissanen, talousjohtaja
15:25 Aktia – Varainhoitajapankki Aktia: Mikko Ayub, toimitusjohtaja
15:50 Nordea – Vakaa ja kannattava pohjoismainen pankki: @Elisa_Forsman, sijoittajasuhdevastaava & Ilkka Ottoila, sijoittajasuhdevastaava

Pörssisijoittajan viikko | First North
17:00 Johdatus teemaan: Henri Koponen, Jyri Tuominen & @Mikael_Rautanen
17:10 Toivo Group – 3 in 1 asuntosijoitusyhtiö: @Markus_Myllymaki, toimitusjohtaja
17:35 Alexandria – Jan Åkesson, toimitusjohtaja
18:00 Springvest – Päivi Malinen, toimitusjohtaja
18:25 EcoUp – Matti Kaski, toimitusjohtaja
18:50 Witted – @Harri_Sieppi, toimitusjohtaja

13 tykkäystä

Aĺoin trimmaa nurtsin reunamia, ja taisin just nähä Quutin kaks seuraavaa dipin-osto-tasoa.

:brain::nazar_amulet:

17 tykkäystä

… ja mitä hammashoitoon tulee, mulla on kolme sanaa:

Yksityinen. AINA.

No disrespek to anybody, mut hei:

it just is what it is.

Jotkut asiat nyt vain eivät ole kiistanalaisia, you dig.

:tooth::gem:

4 tykkäystä

Tai jos käy Venäjän agressioketjussa muistuttamassa, että venäläisille kuuluu samat ihmisoikeudet kuin meillekin, ja sitä sitten joku tuntematon kertomassa omista itsepuolustustaidoistaan ja kuinka vastustaja on jäänyt verissä päin asfaltiin makaamaan.

1 tykkäys

Luomuvilja kasvaa ilman maakaasusta tehtyjä keinolannoiteita eli ilman tukea Venäjän sotakoneistolle :ukraine:

Samoin ilman keinolannoitteita kasvaa luomuperuna, luomuporkkana, luomutomaatti, luomukana ja kaikki luomu. Ostamalla kotimaista luomua tuemme omavaraisuutta, maaseudun elinvoimaa sekä vedämme mattoa alta Venäjän hyökkäykseltä.

8 tykkäystä

Voiko froggan osakkeen kurssikaaviosta johtaa jonkin “Dead Frog Bounce” -tyylisen tilanteen :frog:

Osake joka pomppaa vihreälle samalla kuin koko muu pörssi tiukan punainen?

1 tykkäys

Rajallisten resurssien hyödyntäminen tehottomammin ideologisista syistä on kyllä tavattoman typerää ja haitallista kun ruoasta ja viljelymaasta uhkaa tulla pula.

3 tykkäystä

Sopivasti kaikki sellasia firmoja josta ei ite hirveesti tiedä. Onpahan oppivaista kahtoa sitten myöhemmällä viikkoa! :slight_smile:

1 tykkäys

Tuo on vähän tuhoisaa logiikkaa. Onhan kylmässä Suomessa asuminenkin typerää ja tuhoisaa, varsinkin nyt kun energiasta alkaa olla pulaa.

5 tykkäystä

Logiikkasi ei nyt toimi vai asutammeko Suomea vain ideologisista syistä?

4 tykkäystä

34 tykkäystä

Jos valitsee 50-50, niin mitä jää jäljelle? :thinking:

27 tykkäystä