Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Isojen apple, mikkisofta yms. yskähtely ja kompurointi voisi kyllä olla sellainen triggeri joka saisi indeksit kovempaan luisuun ja voisi olla laajemmin monelle sijoittajalle sellainen merkki että jos nämäkään behemotit eivät enää pärjää tässä ympäristössä niin talous on menossa tosi huonoihin kantimiin. Tähän kun vielä lisättäisiin keskuspankkien puhuvat päät edelleen huutamassa “inflaatio on liian korkea, vaaditaan lisää kiristystä” niin voisi olla että maksimaalinen pessimismi saavuttaisi markkinan ja otettaisiin tähän laskuun sellainen kunnon loppurysäys :thinking:

6 tykkäystä

Tampereella ei ole enää lentokenttää, sinne on rakennettu asuntoja ja urheiluhalli ja muuta teollisuuskiinteistöjä. Pirkkalassa on.

1 tykkäys

Kyllä tämä työmaakoppi ihan Tampereen nimellä kulkee, vaikka on nippanappa Pirkkalan puolella. Eihän Helsingissäkään ole lentokenttää.

Ihan niin vanha en ole, että olisin koskaan lentänyt sen edellisen lentokentän aikaan Tampereelle.

2 tykkäystä

Vakavasti puhuen, Finnavian kenttähän tuo on, millainen rooli Tampereella mahtaa olla kyseisessä laatikossa? Jotain ovat varmaan maksaneet kun ovat nimensä sinne saaneet?

Joo, Pirkkala on käsittääkseni Tampereen parempiosaisten nukkumalähiö – ei sinne kukaan lennä. :slight_smile: Muistelen viime vuosituhannelta, että joka toisella Nokian (siis yhtiö, ei Pirkkalan naapurikunta) insinöörillä oli siellä omakotitalo rakenteilla.
Mutta Tampereelle on – ainakin viihdemaailman tähdillä – ollut viime aikoina asiaa runsaastikin. Eiköhän Tampere tuota kenttää tavalla tai toisella rahoita.

1 tykkäys

Jaetaanko osallistujille ämpäreitä?

3 tykkäystä

Miksi kaikki nousee, lopettakaa dipin ostaminen senkin timanttikädet! Mulla ei ole vielä possat täynnä. Antakaa edes Huhtamäen valua kolmenkympin alle :disappointed_relieved:

13 tykkäystä

Allekirjoittanutta vähän harmittaa se, että joka puolella päivitellään punnan tuhoa…

Itse olen tilaillut ahkerasti sitä sun tätä Briteistä, ja kustannukset pomppasivat tulli + 24 % tuossa hetki sitten. Otsikoista päätellen punnan sulamisen pitäisi jo pikkuhiljaa avittaa pientä shoppailijaa, mutta katin kontit:

Aika tiukassa rangessa menty viimeiset 6 vuotta (kuvassa kuukausikynttilät).

Jos minulta kysytään niin kyllä, punta voisi pudota vaikka pariteettiin euron kanssa :stuck_out_tongue:

2 tykkäystä

Rip

5 tykkäystä

Hienoa nähdä, että uusi teknologia omaksutaan nopeasti. Nuorisossa on tulevaisuus.

38 tykkäystä

Luova idea, mutta 3D-printterin muovista väsätty “nyrkkirauta” ei ole hirveän rautainen. Leikkikalu ja varmaan toimii nassikoiden välisessä lesoamisessa, mutta en laskisi kauhean vaaralliseksi vekottimeksi.

Muistelisin, että olen saanut muovisesta leikkilapiosta päähäni – todennäköisesti ihan aiheesta. Muistelen myös, että se sattui. Mutta lesoavatko nassikatkin nykyään 3D-tulostamillaan nyrkkiraudoilla…

No, maailma muuttuu. Muutaman asian suhteen olen jo antanut periksi. Yksi jännä on tämä pronominijuttu. Siis, että pitäisi esitellä itsensä, että “Terve, olen Pekka” ja “he, him, his” tai jotain sellaista. Se on jo vähän liikaa, vaikka liberaaliksi itseni katsonkin. Maailmasta piti tulla vuosi vuodelta parempi, mutta siitä tuleekin vuosi vuodelta kahjompi.

9 tykkäystä

Tuli mieleen Inden profarin jälkeen, että mikäli vielä tulee noita “Mistä eniten turskaa?” videoita Inden henkilökunnasta, niin onkohan kaikkien vastaus seuraavassa jaksossa “Indereksestä”? :smiley:

17 tykkäystä

Tulee vain mieleen nyrkkiraudasta, kun tein itse alakoulun verstastunneilla itsekkin aikoinaan :smiley:

Erona ehkä on kuitenkin käyttö. Oma tuli täysin hyllykoristeeksi. En tiedä mistä hain sillon inspiraation/mallin siihen, mutta siitä tein hieman sellaisen mad max tyylisen. Oli täysin metallinen, rystyspiikit ja hieno sileäksi hiottu pintakin. Nykyään ei varmaan saisi millään tehtyä ja vietyä kotiin mitään terävää, mutta silloin kävelin se taskussa kotiin ja esittelin vielä äidille :smiley:

Ei ollut todellakaan mikään huonon alueen koulu tai huono opettaja. Enkä mikään hulivili ole koskaan itsekkään ollut. Tehtävänä oli suunnitella ja tehdä itse jotain, ja niin porukka teki. Ihan innolla vielä näytettiin, että näin saat hiottua siistimmäksi. En anna nyt mitään henkilökohtaisia tietoja foorumille, mutta ei tuostakaan ole kauhean paljoa aikaa, niin on ilmeisesti hieman maailma muuttunut. ”Taide” projektina nähty asia (joka on kyllä jälkeen päin ajateltuna ihan ase :smiley: ) olisi nykyään hieman eri.

7 tykkäystä

Itse taoin yläasteella reilu metrin mittaisen miekan, voi olla että ei menisi sekään tänä päivänä läpi kelvollisena oppilastyönä :joy:

Kyseinen miekka on muuten edelleen tallessa eikä parinkymmenen vuoden aikana vieläkään ole tehnyt mieli testata sitä koivua eläväisempiin asioihin.

18 tykkäystä

Mä jatkuvasti vaan tulen entistä enemmän uhriutuvammaksi boomeriksi :(, mutta onneksi nuoriso kehittyy ja he ovat entistäkin kiinnostuneempia taloudesta ja sijoittamisesta! :slight_smile:

36 tykkäystä

Sinuna toivoisin, että kirjoittaisin tuosta firmasta ennemmin kriittisesti. :smiley:

Harvoin kirjoitan kriittistä analyysia mistään firmasta ja aina, kun teen niin ne antavat posarin. Esimerkiksi Tulikivestä kirjoitin aika kriittisen tekstin ja ei mee ku viikko tai pari, ni kunnon posarihan sieltä paukahti. :exploding_head:

3 tykkäystä

Onko tuossa ROAST videossa joku kasvojenblurraus filtteri päällä Vernerin osalta, ettei @Sijoittaja-alokas pääse ottamaan uusia screenshotteja meemeihin? :smiley:

36 tykkäystä

“Hei, nimeni on Verppu ja olen sijoittaja”

4 tykkäystä

Pitkään etsin, miksi markkinat taas suli alta iltapäivällä. Taisi syy löytyä.

Edit: Perään vielä keskuspankkiirin ajatuksia tästä.

https://twitter.com/alifarhat79/status/1574783869848621059?s=20&t=9Dc1OYIK3nN9iucIB2E-5g

30 tykkäystä