Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Ei pienintäkään helpotusta, täysin päinvastoin.

6 tykkäystä

Pörssin tasolla ehdottomasti kyllä!

Kanadassakin on valtavan suuri juniorikaivossektori, joka tekee kollektiivisesti joka vuosi hirveää negatiivista kassavirtaa, mutta yhteiskunnalle ja maailmalle ison palveluksen sijoittajien kustannuksella.

Suomessa taas on hirmuinen määrä näitä terveysalan startuppeja, mutta harmillisen vähän niit on lopulta pörssiin päätynyt. Rahat näissä sijoittaja häviää käytännössä aina, mutta hienoahan se olisi jos joku niistä onnistuisi luomaan miljardibisneksen :crossed_fingers:

13 tykkäystä

Toisaalta vääräleukana haluan kysyä että kannattiko Revenion lopettaa softabisneksen ja venemyynnin yrittäminen ja pivotoida terveysteknologiaan? Millainen yhtiö Revenio nykyään olisikaan, jos siellä ei oltaisi tajuttu että paskaa bisnestä ei kannata väkisin yrittää tehdä, vaan resurssit kannattaa suunnata muualle :crazy_face:

9 tykkäystä

Kasparov ei missään nimessä ollut paranoidiaalinen, vaan aavisti ettei tietokone kykenisi laskemaan hevosen uhraamista edulliseksi loppupelin kannalta. Kasparovin epäonneksi deepblue tiimi oli aikaisemmin lisännyt kyseisen säännön deepbluen tietokantaan.

kyseinen peli on siis: Deep Blue versus Kasparov, 1997, Game 6

2 tykkäystä

Huomioitavaa, että niihinkään ei voi luottaa 100%. Olen käyttänyt kahta erilaista patterilla toimivaa parkkikiekkoa. Toisessa oli ongelma, että kellon aika vain hävisi ja tilalla oli viivaa. Sitä joutui aika usein asettamaan aikaan.
Toisessa näyttö oli hyvin himmeä vaikka vaihdoin patterin useasti.
Kerran oli pimentynyt lopullisesti ja sakko tuli.
Sen jälkeen olen käyttänyt perinteistä kiekkoa.

1 tykkäys

Kiitoksia teille! Tosiaan Dante inspiroi mua tuossa taideteoksessani.

Olen itse joko ollut tai olen noilla Inden jokaisella helvetin tasolla. :smiley:

Kiitos! :pray:

Tuohon ei ole enää pitkä matka. :grimacing:

Olen tehnyt varmaan lähes kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin aloittelijan virheet. :smiling_face_with_tear:

4 tykkäystä

Ruokasäästö Lidlissä, kun ostin viikunoita (tarjous 6,99€/kg), mutta kassa hakkasi ne sisään suippoluumuina (1,45€/kg) - voittajan fiilis ja viikunat maksoi 0,31€ yhteensä.

28 tykkäystä

Minkälaisella silmäniskulla saa kassaneidin lyömään hedelmät suippoluumuina?

24 tykkäystä

Täällä taas löi ostamani neljä karjalanpiirakkaa kolmena kassaan. Voittajafiilis vaihtui itkunsekaisuuteen kun huomasin että salkusta on tämän(kin) päivän aikana sulanut puolen kuukauden palkan verran. :smiley:

12 tykkäystä

On vaan karsean näköinen möykky ja kassaneiti oli poika.

9 tykkäystä

Kutsumalla illalliselle🙂

Mitä sieniä ne kauppalehdessä syö? Mä haluan kanssa.

51 tykkäystä

Hui, tuottorivillä on yksi vihreä rivi, äkkiä print screeniä ennen kuin sekin häviää! :face_with_peeking_eye:

Melekoset on markkinat :grimacing:. Varmaan se on nyt ylitetty jokin “en välitä mistään mitään” -kynnys, kun tämmöinenkään ei ees tunnu enää missään :rofl:

7 tykkäystä

Ootko ikinä kuullut sanontaa “älä pure ruokkivaa kättä”? :laughing:

Hatunnosto @Verneri_Pulkkinen @Mikael_Rautanen ja muulle poppoolle kyvystänne käsitellä ironiaa ja alokkaan hjuumoria :grin:

11 tykkäystä

… ja sinne sekin upposi :face_with_peeking_eye: :rofl:

1 tykkäys

Teesi pitänyt tähän asti kiitettävästi. Tosin se voi myös kääntyä toiseen suuntaan hyvin äkkiä, joten osakepoimintaa on pakko jatkaa vaikka indeksit eivät vielä houkuttele.

Alkaa mennä kyllä jo ihan huumorin puolelle tämä touhu =D

26 tykkäystä

Odotahan vaan kun se laskumarkkina alkaa. :smiley:

9 tykkäystä

Välillä tuntuu, ettei omalla työllä ole juuri merkitystä. Moni muu aprikoi varmasti saman dilemman äärellä.

On siis hyvä pysähtyä hetkeksi ja miettiä ääntenlaskijan hommaa Ukrainan separatisti alueilla.
Siinä vasta merkityksetön työ - aivan sama miten työsi teet, lopputulos on silti sama.

30 tykkäystä

Tähän sopii ikivihreä klassikko Evolutionista

myymyy

@Sijoittaja-alokas taas yksinkertaista analyysiä tarjolla :joy:

42 tykkäystä