Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Hoksasin ihan sattumalta, että Nordnetin salkkuni täyttivät tänään viisi vuotta :partying_face:

Aloitin 2016 jollain Dansken yhdistelmärahastolla ja seuraavana vuonna availin tilit Nordnetiin ja aloitin kuukausisäästämisen indeksituotteisiin.

+24,74% lappamalla rahaa kuukausittain sisään ja nyt reilu vuosi myös suoria osakkeita. Kuukausisäästämisen summat ovat kasvaneet aika paljon aloittamisesta.

11 tykkäystä

No… minä luotan tähän yhtiöön, joku voisi sanoa sitten, että pohjat voivat olla siten, missä vain. :grimacing:

Myynti ei ole mielessänikään… ehkä sitten muutamassa eurossa. :sunglasses: Mahdollisista lisäilyistä hehkutan tuolla ostin ja myin -ketjussa. :fire:

4 tykkäystä

QT pohjista puheenollen niin siis ei liity tähän asiaan ja kaverin puolesta kyselen mutta laitatko viestiä kuitenkin kun QT possasi menee myyntiin…kröhöm…vaan ihan vaikka infoksi kaikille ja silleen…

3 tykkäystä

Tämä on oikia asenne. :+1: Kehittänyt saman tyylisen mindsetin tässä vuoden aikana ja olen itsekin ihmeissäni.

Tänä loppusyksynä/talvena kauhotaan osakkeita kaksin käsin. :+1: Pari vuotta eteenpäin niin nähdään sitten sitä satoa.

5 tykkäystä

Nähdäänkö ensimmäistä kertaa parin vuoden päästä pelto jolla kasvaa turskaa?! :rofl:

5 tykkäystä

Vaikea myös nähdä osakkeen olevan tuolla tasolla, jos ajaudutaan ydinsotaan :thinking:

6 tykkäystä

Osakemarkkinat on tällä hetkellä olemassa vain ja ainoastaan sen vuoksi, että Inderes foorumin meemiketju pysyy hengissä, tai foorumi ylipäänsä. Mitä meillä sijoittaja paroilla olisi ilman tätä. Kohta saunan lämmitykseen…ainiin, ei ole siihenkään varaa, kun kaikki kiinni kusetusmarkkinoilla. Ei vaineskaan. Kyllähän se sauna lämpiää, oli tilanne mikä tahansa.

14 tykkäystä

Niin. Siinä vaiheessa ei vain valitettavasti taida olla enää millään osakkeilla mitään arvoa. Tai rahalla välttämättä ylipäätään. Joten ei tässä sijoittamisessa nähdäkseni hirvittävästi enää hävittäväkään enää näinä aikoina ole.

Olisihan tämä ollut vielä vuosi sitten absurdia puhua ydinsodasta vakavasti sijoittamisen yhteydessä. Valitettavasti tilanne on eri näinä päivinä. Kauas on tälläkin foorumilla tultu Harvian hatunsyönti-liveistä.

4 tykkäystä

Nonnerot ei häviä vaikka tulisi ydinsota. Turskaa tehdään tavalla tai toisella täältä ikuisuuteen, ja maksu suoritetaan oravan nahkojen sijaan torakan kuorilla.

22 tykkäystä

Kyllä, kyllä, meininki on että sähköt voi talvella mennä, mutta sitten voi kynttilän valossa tehdä lisää tappiollisia kauppoja.

14 tykkäystä

Olen samaa mieltä. Koko pörssi on meemeilyn sivutuote. Sitäpaitsi jos sähköt menee niin ei näe sitä turskaakaan…toki sen aina haistaa.

9 tykkäystä

Osaisiko joku fiksumpi ampua ajatukseni alas liittyen jenkkien työllisyysdataan. Mitä jos fed tosiaan nostaa korkoja siihen asti kunnes inflaatio taittuu ja lähtee hiljalleen laskemaan sekä samaan aikaan työmarkkina pysyykin kuumana odotuksista huolimatta. Keskiluokan varallisuus haihtuu, mutta työpaikat säilyvät ja tästä lähtee sykli rullamaan kohti terveempiä aikoja jolloin korot positiivisia ja työmarkkina “ok” kunnossa. Tämä vain siis ajatus, että onko jatkossakin keskuspankki talouden pyörittäjä.

Pohjat oli sit siinä. Hyvää yötä karhuille :grin:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/43aa1fac-87ed-4432-bf2e-a8a36b7efe41

12 tykkäystä

Tuo jenkkien työmarkkinat on mielenkiintoisessa tilassa. Suuret ikäluokat jäämässä eläkkeelle maahanmuutto alhaisimmalla tasolla kuin koskaan valtion historiassa (? Tästä siis en ole ihan varma, mutta luulen asian olevan näin). Eli siellä voi hyvinkin työmarkkinat pysyä vahvana vaikka tulisi taantuma heillekin.

Toki pankit ovat ilmeisesti vähentämässä väkeä ja teknotkin ainakin vähentävät rekrytointia. Ja varmasti tulosten mahdollisesti kyykätessä muualtakin väkeä pihalle.

Eli ota tuosta nyt selvää, mutta tiettyä fundamentalista vahvuutta heidän työmarkkinoilla on nyt.

2 tykkäystä

Samaan aikaan Credit Suissen pääkonttorilla:

49 tykkäystä

Denver, Colorado. Tuossa on hyvä baari ihan vieressä. :slight_smile:

9 tykkäystä

Tuli jotenkin rennompi mieli, kun kuuntelin Heikkilää & Viléniä. Aika mainittiin moneen otteeseen, kuten mainittiin myös, miten laskut harmittavat, mutta samassa yhteydessä sitten todettiin, että alemmilta tasoilta on mukavampi etsiskellä osakkeita ja ostella niitä.

Helposti sitä harmittelee laskuja ja katselee YTD:tä liiaksi, mutta tuota parivaljakkoa kuunneltuani sitä on ainakin tämän illan levollisin mielin. Heikkiläkin on nähnyt ja kokenut kaikenlaista eikä hän tosiaan sen suurempia draamaillut toisin kuin minä - oikea draamakuningas.

Molemmat ovat fiksulla tavalla itsekriittisiä, kertovat virheistään ja tekevät selväksi sen, että mitä tosiaan eivät tiedä. Tämä tuntuu olevan yleistä fiksujen ja osaavien kavereiden keskuudessa. Helposti itse luulen olevani usein oikeassa ja olen “varma” jostain… ja sitten käy hassusti esimerkiksi sijoitusten suhteen.

Saulin ilme lopussa kertoi sen, että kyllä se aurinkokin vielä paistaa.
image

:sun_with_face:

34 tykkäystä

Mukavaa viikonloppua. Karhu voi pulleasti ennen talviunia. Muistakaa ulkoilla. :sun_with_face:

43 tykkäystä

Eipä kannata Kauppalehteä tilata tuollaisilla tilaajaeduilla.

9 tykkäystä

Mikäs tuossa otsikossa mättää, ettei tilata?