Aina pitää ilmoittaa ja erityisesti jos lupaa niin. Itse olen rekrytoinut paljon ihmisiä ja aina soittanut kaikille, jotka ovat olleet haastattelussa, myös tietenkin niille, joita ei ole valittu. Muille hakijoille menee HR:sta viesti.
Erittäin monet ovat kiittäneet siitä ja ovat jopa yllättyneitä, että heille ilmoitettiin henkilökohtaisesti.
On erittäin tärkeä asia hakijoille ilmoittaa ja luo ihan varmasti positiivista työnantaja mielikuvaa markkoinoille.
Se ettei ilmoita hakijoille, on yleensä …nattomuutta ja saamattomuutta…
Itse olen tästä samaa mieltä, ei ole paha rasti soittaa että kiitos mutta valitettavasti valinta ei kohdistunut sinuun. Minusta se osoittaa myös selkärankaa ja rehellisyys maan perii
En ymmärrä tuota että työpaikasta ei mitään kuulu niille joihin valinta ei osunut.
Samaa mieltä. Tästä pitää nostaa esiin positiivisena esimerkkinä Nordea. Olen ollut useampaankin kertaan työnhakijana heille, ja aina jos on päässyt haastatteluun (tyyliin 5-10 kandidaattia jäljellä), on henkilökohtaisesti soitettu perään. Sekä silloin kun on tullut valituksi, että myös silloin kun ei ole tullut valituksi. Varmasti vaikuttaa myös se että kuka milloinkin sattuu rekryä hoitamaan, mutta omalla kohdalla toiminut aina hienosti. Nordea saa, varmasti aiheellisestikin, aina niin paljon niskaan asiakaspalvelustaan, niin annetaan nyt välillä julkista posiakin.
Työnhakijalla voi olla monta hakua samaan aikaan ja nykyään prosessit kestävät viikkoja, jopa pari kuukautta pahimassa tapauksessa. Yritykset panostavat paljon rekrytointiin nykyään mutta pitää muistaa hoitaa loppuun asti. No enää en kyseisen tuotteita osta eli siirryn kilpailjan tuotteisiin. Sieltä saa apua aina tarvittaessa. Minusta on tullut allerginen tuollaiselle käytökselle. En tiedä onko kaikki ylityöllistyneitä nykyään mutta hyvää ja nopeaa asiakaspalvelua saa etsiä.
Usein on myös niin, että on useampi hyvä hakija ja vain yhden voi valita.
Sitten jos valinta ei esimerkiksi olekkaan kummankaan kannalta optimaalinen ja käynnisetään uutta valintaa, niin on aika paljon mukavampi soittaa vanhoille hyville hakijoille jos on hoitanut asian tyylikkäästi edellisellä kierroksella.
Saattaa tulla hakuprosessi jopa hieman edullisemmaksi kuin käynnistää kokonaan uusi.
Kerran on itselle käynyt näin ja sain palkattua uuden kaverin, joka on nyt jo vuosia työskenneleyt menestyksekkäästi meillä.
Moi Kahvihuoneelle!
Jos Inderes.fi:n parantaminen kiinnostaa, laita yksityisviestiä! Niin positiiviset kuin myös kriittisemmät kommentit otetaan mieluusti vastaan
Ainakin minulle on keskeistä, että uskon omistamieni yhtiön tuotteisiin / liiketoimintaan. Valitettavasti tällöin ei pääse mukaan kaikkiin hyviinkään juniin.
Esim. takavuosina en voinut sijoittaa Talenomiin, jonka liiketoimintamalli on teoriassa erinomainen ja kasvustrategia mahtava. Mutta omat kokemukseni yhtiön palvelun toimivuudesta ja sen lisäksi asiakaspalvelun surkeudesta vaikuttivat siihen, että en voinut hyvillä mielin uskoa, että liiketoiminta lepää vakaalla pohjalla. Voin olla väärässä, mutta ainakin nukun yöni hyvin, kun saan sijoittaa vain yhtiöihin, joihin uskon .
Tulipa tällainen asia tuli mieleen, kun esitin mielipiteen ja kehitysidean Puuilon asiakaskokemuksesta tuolla “Puuilo sijoituskohteena” kanavalla. Heti tuli bannia
Makro-mörkö pilkistää sängyn alta ja markkina povaa että ihan kohta Nokian meno hyytyy koska korot, lama, sota, covid round 2 tai 3 tai jotain jne. Joten kurssi valuu alamäkeen.
Ja heti kun indeksit päättävät että maailmanloppu on peruttu, lamaa ei tule ja FED käynnistää BRRrrrr-laitokset taas, kurssi pomppaa kyllä. Firman oma tekeminen on näihin sitten toissijaista ja lähinnä säätää sitä lasketaanko paljon vai vähän. Nokia on laskenut hyvin vähän verrattuna vaikkapa kaikkeen muuhun mitä salkustani löytyy, poislukien Incap.
Omat erilaiset kokemukset ja tutkimukset ovat varmasti aivan tervetulleita, jos ne tuovat aitoa lisäarvoa sijoittajille. Monesti tulee runsaasti liputuksia sellaisiin kokemuksiin, jotka eivät juurikaan tuo lisäarvoa sijoittajille, mutta jos kerrottu kokemus on sellainen, että siitä on hyötyä sijoittajille, niin sehän loistava asia!
Ei lisäarvoa tuovia kokemuksia:
Kävin kahdessa Kamuxin liikkeessä ja kukaan myyjä ei palvellut.
Ypäjän Tokmannilla oli liikaa ämpäreitä käytävällä ja oli muutenkin sotkuista.
Lisäarvoa tuoviakin kokemuksia on tänne jaettu melkoisesti esimerkiksi:
Joo Lynchimaiset käynnit “omien” yhtiöiden toimipaikoissa on jees.
Kävin virtuaalisesti just! KAMUX.DE on nyt 739 ajoneuvoa kaupan, näin mutulla, tuo on suurin lukema minkä muistan, eli varastoa on jopa hiukan kasvatettu, toki 1000kpl on vielä pirusti matkaa.
Ollaanko Euroopassa tyhmiä vai tyhmiä?
Venäjä-riskistä ei ole vielä päästy edes eroon ja kietoudutaan Kiina-riskiin mikä on paha tai pahempi kuin Venäjä-riski…
Allekirjoitan, on toki käydyt niinkin , että olen ollut se munaton. Hakemuksessa kun lukee, että haetaan ammattitaitoista puuseppää, jalopuiden kanssa touhuillutta. Höyläkoneen masterointi katsotaan eduksi.
Sitten tulee hakemus jossa ammattitaitona on muuraaminen tai hitsaaminen. Puusepäntöitä ei ole koko elämän aikana tehty. Näihin en ole vastannut - ei välttämättä edes osaa lukea, niin turhaahan se on.