Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Todistetaanko täällä juuri jonkinlaisen legit(!) Alokaskuplan syntyä? Nyt täytyy olla varpaillaan…

5 tykkäystä

Lisätään vielä yksinkertainen peukalosääntö: Kaksinkertaistumiseen kuluva aika on (suurinpiirtein) 72 jaettuna kasvuprosentilla. Eli esimerkiksi kuusi prosenttia vuodessa kasvava firma/osake/salkku kaksinkertastuu noin 12 vuodessa (=72/6), kaikkea ei tarvitse laskea koneella.

2 tykkäystä

Tämän päivän suorituksen jälkeen olen valmis menemään mihin vain Alokkaan miekka osoittaa.
Running Hole GIF - Running Hole Fall - Discover & Share GIFs

37 tykkäystä

Onnea valitsemallasi tiellä. :grimacing:

Ensi marraskuun puolivälin jälkeen on seuraavat ostot. Mulla on tällä hetkellä pari vaihtoehtoa, ostan tasaisesti lähes joka kuukausi. :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä

Juurikin näin, riippuu tosin lajista:

4 tykkäystä

Otan vielä yhden uuden näkökulman tähän Alokkaan guruiluun:

Pohjat alkaa olemaan nähty kun alokkaan ostot ja suosittelut ei enää laske kursseja :wink:

Mutta vakavasti puhuen, @Sijoittaja-alokas aalle iso kiitos tästä haastattelusarjasta :pray: . Nämä on olleet tosi mielenkiintoisia luettavia, suosittelen pistämään ketjun seurantaan. Alokkaassahan on selvästi myös myyntimiehen vikaa kun pudottelee tällaisia teasereita:

Tässähän ei suorastaan malta odottaa seuraavan haastattelun julkaisua. Kuka se on? Mitä ne hauskat jutut on? Entä oivallukset? :smiley: :star_struck:

41 tykkäystä

Kiitos todella kivasta palautteesta! :smiling_face: Kyllä tällaiset palautteet tuovat aina hyvän mielen ja lisäksi saan lisää intoa näiden tekemiseen.

Tuntuu siltä, että haastateltavillakin on ollut kivaa ja jos noita lukee ajatuksella, niin kyllä jokaisesta haastattelusta saa jotain oppia tai/ja vinkkejä ihan kuka tahansa.

Olen todella kiinnostunut tutustumaan haastateltaviin ja myös innokas oppimaan, joten itse saan näistä ainakin todella paljon irti eri tavoin.

17 tykkäystä

Aiemmin tarjottiin, mutta maksujen käyttöönotto ei tiputtanut opiskelijamääriä mitenkään radikaalisti:

Nyt pitäisi vielä saada ne opiskelijat pysymään Suomessa valmistumisen jälkeen ja työllistymään koulutusta vastaaviin töihin.

13 tykkäystä

Pitää tykätä ketjukohtaisen selailujakson aikana ainakin kolmesta (3=>) moderaattoreiden tekemästä viestistä, niin ongelma poistuu sillä kertaa. Puree vaikka hammasta, kun klikkaa; kyllä siihen tottuu.

2 tykkäystä

Foorumilta on pyllymäen mukana hiljentynyt paljon porukkaa jotka viime vuonna oli aktiivisia kirjoittajia, erityisesti toivon että @Datamonni tekee vielä comebackin. Nyt ei saa mennä maataan myymään eikä etenkään osakkeitaan. Kyllä se ronttu vielä spurttaa :man_running:

25 tykkäystä

image

Markkinat saivat tästä ainakin toistaiseksi ihan mini-innostuksen.

Edit: Ja niin odotetusti alkoi pientä spekulaatiota että mitä Kanadassa tiedetään mitä Yhdysvalloissa ei. Ja seuraako FED perässä.

Vähän epäilen ettei FED vielä karista haukkaansa, mutta olisko koronnosto-odotukset jo tapissaan? Saattaa ne taloushuolet alkaa painaa myös USAssa.

11 tykkäystä
5 tykkäystä

Tässä on ollu ihan kivat pari viikkoa, kun omistuksissa olevista lapuista moni on vihertänyt ja täten myös koko salkku.

Mutta en voi kiistää, etteikö punanen väri olis myös kiva. Kiitos Mikki ja Alphabet, ei viherrä enään. :partying_face::star_struck:

Edit: liekö @Sijoittaja-alokas ollut ostoksilla?

2 tykkäystä

Ja mikä parasta, USA teknot ei vedä suomalaisia teknoja perässään. :grinning:

1 tykkäys

Halloween-pelottelua aikuisille

14 tykkäystä

Mielenkiintoinen soppa tämä exit-vero. Odottelen jo jatko-osaa nimeltä entry-vero. Helpompi integroida maahanmuuttava yhteiskuntaan, kun on taskut tyhjät paikalliseen tapaan.

30 tykkäystä

Jos stokkalta tulee perjantaina säällinen tulos, niin itse lukitsen J.H:n huomion ja jatkossa seuraan S.Alokkaan sijoituksia enkä Mallisalkkua tai Yu:n sharevilleä. :blush:

Jos olen rehellinen, olen jo kesästä asti haistanut trendikäännöksen, ketä kannattaa peesata. Ostin Stokkan ja KC:n salkun isoimmiksi, vaihdettuani herran kanssa ajatuksia. Imussa ollaan ja näkyy kannattavan :muscle:

10 tykkäystä

Hienoa, mulla on lisää opetuslapsia/seuraajia. :smiley:

Tosin Inden väki tai varsinkin mallisalkkutrio voi vähän nyt vihoitella mulle tästä syystä. :grimacing:
Best 12 Angry Men GIFs | Gfycat

15 tykkäystä

@Sijoittaja-alokas on sen verran kovalla track recordilla (tältä päivältä) liikenteessä, niin päivittäisin sen tittelin “Foorumin palvelija → Inderesin osakestrategi”

7 tykkäystä

On kyllä ollut harvinaisen kiva päivä. Mulla on aika hajautettu salkku, mutta isoimpina ovat

  1. Evo
  2. Harvia
  3. Nokia
  4. Cargotec
  5. Konecranes

Päässä soi räntä på räntä. Voittaa ainaisen loska på loskan.

12 tykkäystä