Nyt eletään pörssin suuria käänteitä. Pörssin magneettiset navat ovat vaihtaneet paikkaa.
@Sijoittaja-alokas kommentoi hiljattain, että mietti Wärtsilään sijoittamista, mutta päätyi kuitenkin Konecranesiin. Sijoittajavelho Verneri taas päätyi Wärtsilään.
Pian täällä foorumilla puhutaan Alokkaan kultaisesta kosketuksesta. Hänet otetaan Inderesin mallisalkkutiimiin. FIVA kieltää Alokasta kommentoimaan kauppojaan, sillä hänen ilmoituksensa liikuttavat pääomia tavalla, joka jättää Inderes-efektinkin nielemään pölyä.
Alokkaan kultainen kosketus on herättänyt myös Tecnotreen henkiin. Yhtiön tilauskirja paisui, myyntisaatavat kasvoivat ja rahaa ei tullut kassaan. Nyt kassa kilisee ja kurssi raketoi. Kiitos, Alokas.
Wulff puolestaan paini kannattavuusongelmien kanssa, ja markkinat olivat menettäneet luottamuksensa yhtiöön. Alokas tuli Wulff-ketjuun ja antoi johdolle ajattelemisen aihetta. Johto käänsi yhtiön suunnan Q3:lla ja aloittaa omien osakkein osto-ohjelmankin. Kiitos, Alokas.
Kävin just laittamassa Inden tyypeille Slackkiin: Katsokaapas kaikki Kahvihuoneelle Kale-possun ja Heiskasen viestit, niin tiedätte, kuka on ainoa ja oikea Inderesin guru!
Jos tarvitset ajoitusvinkkejä tai näkemyksiä, niin ota reippaasti vaan yhteyttä. Kyllä tällainen guru mielellään jeesaa sua. Sen lisäksi, että olen guru, niin olen vielä vaatimatonkin. Vaatimattomuus kauniista, niin siksi olen kauniskin.
Minä en osaa laittaa tähän noita matemaattisia symboleita, mutta kuudesjuuri kakkosesta.
Yleisesti geometrinen keskiarvo lasketaan ottamalla n-juuri suhteellisesta muutoksesta, n=aika.
Ja tulos on siis 12,25% Edit. pyöristysvirheen korjaus
Ai että. The Room on kyllä yksi parhaista elokuvista. Tuo TV-kohtaus oli dramaattinen, mutta olihan siinä paljon muitakin ja lisäksi amerikkalaisen jalkapallon heittelyä yllättävissä tilanteissa . Jos joku ei ole vielä katsonut, niin viikonloppuna suklaata kädenulottuville, viltti niskaan ja The Room pyörimään. Pieni breikki pörssistä laatuleffan parissa.
Kannattaa tuo laittaa johonkin Excelin nurkkaan pyöriteltäväksi. Asettaa hyvin asioita perspektiiviin kun oppii ymmärtämään korkoa korolle voiman varsinkin pitemmillä aikajänteillä.
Omaisuuden tuplaaminen kuuden vuoden välein on todella kova sana jos siitä onnistuisi pitämään todella pitkään kiinni.
Esimerkiksi 30 vuotiaan 100 kilon salkku olisi reilu 100 miljoonaa 90 vuotiaana.
Foorumilla on paljon tulevia miljardöörejä mikäli onnistutte pitämään tuotto-odotuksistanne kiinni, mutta se voikin olla yllättävän vaikeaa
Lisätään vielä yksinkertainen peukalosääntö: Kaksinkertaistumiseen kuluva aika on (suurinpiirtein) 72 jaettuna kasvuprosentilla. Eli esimerkiksi kuusi prosenttia vuodessa kasvava firma/osake/salkku kaksinkertastuu noin 12 vuodessa (=72/6), kaikkea ei tarvitse laskea koneella.
Otan vielä yhden uuden näkökulman tähän Alokkaan guruiluun:
Pohjat alkaa olemaan nähty kun alokkaan ostot ja suosittelut ei enää laske kursseja
Mutta vakavasti puhuen, @Sijoittaja-alokas aalle iso kiitos tästä haastattelusarjasta . Nämä on olleet tosi mielenkiintoisia luettavia, suosittelen pistämään ketjun seurantaan. Alokkaassahan on selvästi myös myyntimiehen vikaa kun pudottelee tällaisia teasereita:
Tässähän ei suorastaan malta odottaa seuraavan haastattelun julkaisua. Kuka se on? Mitä ne hauskat jutut on? Entä oivallukset?
Kiitos todella kivasta palautteesta! Kyllä tällaiset palautteet tuovat aina hyvän mielen ja lisäksi saan lisää intoa näiden tekemiseen.
Tuntuu siltä, että haastateltavillakin on ollut kivaa ja jos noita lukee ajatuksella, niin kyllä jokaisesta haastattelusta saa jotain oppia tai/ja vinkkejä ihan kuka tahansa.
Olen todella kiinnostunut tutustumaan haastateltaviin ja myös innokas oppimaan, joten itse saan näistä ainakin todella paljon irti eri tavoin.
Pitää tykätä ketjukohtaisen selailujakson aikana ainakin kolmesta (3=>) moderaattoreiden tekemästä viestistä, niin ongelma poistuu sillä kertaa. Puree vaikka hammasta, kun klikkaa; kyllä siihen tottuu.