Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Itse asiassa, USA:ssa voi tehdä lähes kaikkea tuota kryptoilla. Minun kommenttini oli vähän hätäisesti kirjoitettu, koska se ei kuitenkaan ihan suoraan liity ainoastaan kryptoihin, vaan niiden ympärillä toimiviin yrityksiin. Tässä tapauksessa yhteen maailman johtaviin kryptopörsseihin ja sen hegde fund -yhtiöön. Ja sitä kautta siihen, miten lonkeroituja rahamaailman kuviot tänä päivänä on. FTX:n vastuut lonkeroituu monella tavalla esim. isoihin rahoitusyhtiöihin ja toistaiseksi voidaan vain arvailla, mikä on lopulta loppulaskun suuruus. Voidaan puhua >10Busd summista. Ja sillä puolestaan on vaikutuksia ihan NYSE-pörssiä myöten, kuten aikaisemmin nähtiin. Kerrannaisvaikutusten kautta. Tässä vyyhdissä on mukana yrityksiä ympäri maailmaa.
Lähinnä tämä kommenttini tarkoitus oli herättää miettimään tätä puolta.

1 tykkäys

“Palkka ei kvtes-mukainen” voisi myydä paremmin.

3 tykkäystä
10 tykkäystä

Ehdottomasti hyvä juttu. Tähän mennessä se on pitänyt metsästää rivien välistä tai kysyä se haarukka soittamalla, samalla kun kertoo omat taustansa.

1 tykkäys

Millainen Twitteristä tulee Muskin ollessa sen Tsaari? Ennustuksiakin löytyy…

Finanssitkin menee samaan suuntaan?

4 tykkäystä

Tämä oli varmaan SijoitusSepon haastattelun yksi mieltä järisyttävimmistä kohdista. :exploding_head:


Ensi viikolla pitäisi tehdä vähän hankintoja, joten viikonloppuna käyn muutamia vaihtoehtoja uudelleen läpi. Saattaa olla, että vain tylsänä lisäilen jotain tuttua firmaa tai sitten ostan jotain uutta salkkuuni.

Jos jaksan, niin kirjoitan taas viikonloppuna johonkin yhtiöketjuun “laadukkaan” analyysini, lisäksi luen uudelleen varmaan Analyysikoulun juttuja ainakinJuhan höpinät arvostuskertoimista. Numerojutut ovat edelleen itselleni yllättävänkin haastavia. :slight_smile:

19 tykkäystä

Terve vaan,

Voisitko mahdollisesti kertoa teistä perustajista hieman enemmän? Eniten kiinnostaa että mikä on teidän kompetenssi TA ja osakeanalyysin suhteen? Onko toinen koodari, toinen opetellut vähän teknistä analyysiä ja nyt laitatte tällaisen pystyyn vai löytyykö teiltä jokin pidemmän ajan historia alalta ja erityisesti TA parissa? Tiedättekö käytännön vai teorian pohjalta mikä TA:ssa toimii ja mikä ei? Oletteko itse kehitelleet algoritmit vai käytättekö paljon pohjalla Tradingview löytyviä ilmaisia indikaattoreita/työkaluja? (Huomasin että graafi pyöri TW näköisellä pohjalla.)

Erilaisia screenereitä ja maagisia ennustavia työkaluja on mm. Tradingview täynnä, joten miten tämä eroaa niistä? Tarjoaako palvelunne heti jotakin jota ei TW jo tarjoa?

Oletteko bactestanneet näitä koodienne antamia osto-/myyntipaikkoja, ja millaisia tuloksia olette saaneet aikaan? Onko jotain numeroita/osumatarkkuuksia tms. esiteltävissä?

Tunnistaako palvelunne teknisiä kuvioita kuten H&S, tuplahuiput/-pohjat, erilaiset kolmiot ym., vai pelkkiä numeerisia arvoja kuten RSI arvoja jne.?

Odotan vastausta mielenkiinnolla mutta pakko mainita olevani hieman skeptinen erilaisten palveluiden antamiin suosituksiin jotka perustuvat TA:han. Käytän itse teknistä analyysiä paljon mutta yleensä tällaiset valmiit setit eivät tarjoa juuri enempää hyötyä mitä Tradingview omat työkalut jo tekevät.

54 tykkäystä

Jos olisi pitänyt arvata niin olisin veikannut sen olevan tämä :grin: :

DCF:ää en vaivaudu ikinä edes vilkaisemaan, sillä oma kokemukseni on, että se antaa useimmiten kaikista villeimmät arvostukset ja siitä saa ulos juuri sellaisen lopputuloksen mitä itse haluaa.

Sippola ainakin lakkasi seuraamasta minua tämän paljastuksen jälkeen :wink:

Mutta kiitos Alokkaalle, että sain kunnian liittyä tähän hienojen haastateltavien joukkoon. Kysymyksiin oli mukava vastata ja siellä oli monta, mitkä pistivät vähän taas miettimään ja reflektoimaan asioita. Kuten vastasinkin Alokkaalle niin vaikeimpia oli ne kysymykset, joihin pyydettiin vastaamaan 30:llä sanalla, koska eihän näin neuroottinen ihminen voi niihin sitten vastata kuin tasan 30:llä sanalla (älkääkä tulko tähän sitten kukaan pilaamaan päivääni laskemalla että sieltä löytyy joku 29 sanan vastaus :smiley: )

54 tykkäystä

Itse vihjasin Inderesin Slackin yhdessä ryhmässä, että DCF on humpuukia. :smiley:

Sulla oli paljon hyvää pohdintaa ja sua siitä jo kehuttiinkin, kun sain palautetta haastiksesta. Itse asiassa sanoinkin kaverille, että “Joskus me ollaan isoina Seppoja”. :sunglasses:

Mulla on mukamas 20 kysymystä, mutta oikeasti enemmän, koska yhdessä kohdassa voi olla useampia kysymyksiä - ovela minä. :upside_down_face: Yritin yksi päivä vastailla noihin vakiokysymyksiin ihan itseäni varten ja lopetin alkuunsa, sillä monet kysymykset ovat yllättävän vaikeita ja varsinkin, jos pitää sitä miettiä, että ne tulevat muiden nähtäville. :grimacing:

EDIT: Ja kiitos vielä kerran itsellesi, tämä on kunnia myös itselleni. :pray:

12 tykkäystä

Jos DFC olisi autuus kaikkeen niin matemaatikot olisivat maailman rikkaimpia ihmisiä. Parempi käyttää tämäkin aika arvioimaan miten kohdeyrityksen talous tulee kehittymään

Paradoksihan on siinä, että mikäli DFC-uskovainen käyttää aikansa excelin pyörittämiseen niin hänellä ei ole harmainta aavistusta mitä numeroita sinne exceliin pitäisi oikein laittaa :kissing:

15 tykkäystä

Kukaan ei ole Seppo syntyessään. :smile::wink:

38 tykkäystä

”Elon Musk tulee parantamaan Twitteriä.”
Lopputulos:

14 tykkäystä

Olen tänään oppinut, kuinka luoda shorttipositio 8$:lla.

36 tykkäystä

ha-smirk

Hei, nythän pääsis tienaamaan kun sähkön käytöstä maksetaan sinulle :wink:

18 tykkäystä

Kryptot on 99.99% pyramiidipeliä missä yritetään pumpata rahat toisilta. Ensiksi Bitcoinin piti olla maksuväline ja huomattiin, että se ei siihen skaalaudu. Miksi se voisi skaalautua, kun se on vain toivottoman hidas hajautettu tietokanta? Sitten siitä tuli pyramiidikolikko jolla tietyt ihmiset tulee rikkaaksi kunhan kerkeää pumppaamaan tarpeeksi ja hommaamaan tarpeeksi porukkaa sisään. Sitten voi nostaa kytkintä. Mitään oikeaa käyttöä noilla ei ole, eikä ne tuota mitään kassavirtaa.

Tuolla kryptoskenessä on kolikkoja jotka on ilmeisesti suunniteltu maksuvälineeksi, mutta ne ei kiinnosta ketään. Koska niillä ei voi tulla rikkaaksi.

Pitäisin näitä ihan normi Wincapitana, mutta ongelma on tuo järjetön energiankulutus ja hinnannousu näytönohjaimissa. Jonka takia me muut jotka eivät muuten ole juuri pyramiidipeleistä kiinnostuneita joudutaan olemaan kiinnostuneita. Seuraavaksi joku tulee selittämään uusiutuvasta energiasta jne. kannattaa googlettaa ensin ne uutiset jostain Kosovosta ja Kazakstanista. Siellä kiellettiin kryptolouhimot, kun kansalta alkoi loppua paikalliset kolikot sähkölaskuihin ja se sähkö tuotettiin ihan hiilellä.

32 tykkäystä

Tässä on OP:n Cyllingin ajatuksia Q3:sta. :slight_smile:

Q3-tuloskausi vetelee viimeisiään, kun seurannassamme olevista yhtiöistä jo 93 % on oman osavuosikatsauksensa julkistanut. Analyytikko Carlo Gylling summaa videolla tuloskaudella nähtyjä tuloksia, sektorikohtaisia suorituksia sekä raportointipäivän kurssireaktioita. Loppuun vielä käydään näkymiä vuodelle 2023.

4 tykkäystä

Tässä pari mielenkiintoista tviittiketjua tältä aamulta. :slightly_smiling_face:

@Heikki_Keskivali kirjoitteli nuoresta miljardööristä, jonka omaisuuden YTD on huonompi kuin mulla.

@Markku_Kurtti teki tviittiketjun aiheesta, mitkä sijoitustyylit ovat pärjänneet parhaiten karhu- kuin härkämarkkinassa. :slight_smile:

17 tykkäystä

Twitter tänään. :face_with_monocle: :thinking: :popcorn:

Edit. Trollisodat jatkuvat. :joy:

28 tykkäystä

Teknokuninkaalla tuntuu karhumarkkina päässeen pahasti ihon alle. Vihaisuutta ja naljailua muita kohtaan tuntuu vähintään joka toinen päivä olevan twiiteissä mukana. Luulisi että pitkään alalla olleena osaisi hallita omia tunteitaan markkinasyklistä riippumatta?

Omasta mielestä ainakin lapsellista käytöstä alkaa jo olemaan tuolla fintwitterin puolella näillä tietyillä markkinakommentaattoteilla🙄 Joku minua fiksumpi varmaan osaa kertoa missä kohtaa sykliä tämä käytös yleensä yleistyy?

11 tykkäystä

Olen seurannut myös samaa että Puru on selvästi anger-vaiheessa, kiukuttelee meemitilien huumoripostauksillekin. Siirtyi juuri ennen rallia isosti käteiseen ja nyt pelottaa että myikö pohjilla.

Ymmärrän tunteen. Teknisillä indikaattoreilla (sentimentti, max-fear, ylimyyty tila, lokakuun kirous jne.) markkina vaikutti toden totta olevan pohjilla hetki sitten mutta fundalla arvioiden (cape, eps-ennusteet vs. taantumaindikaattorit, pivot vielä edessä jne.) pohjat ei todellakaan pitäisi olla takanapäin. Suorastaan inhottava tilanne kun ei yhtään tiedä ostaako vai myydä.

14 tykkäystä