Nuo hiekan päälle kyhätyt pilvinpiirtäjäkaupungit ovat muutenkin oikea huonon kaupunkisuunnittelun multihuipennus. Voiko ihmiselle vieraampaa ympäristöä rakentaa. Kun on liikaa rahaa eikä keksi fiksumpaa käyttöä kun teräksen ja lasin kasaaminen torneiksi…
Onneksi tuolloin ei ollut IG:tä.
vaan on nuo pilvenpiirtäjät upean näköisiä (imo) kun niitä katsoo kauempaa kuten postaamani kuvakaappaus (itse en ole Dubaissa käynyt).
Viinan ottaminen tai juhlinta on yksi asia , videoilla esiintyminen toinen. Tietysti jos ottaa niin “miehekkäästi” ettei tajua enää kameraa (tai luottaa julkkisseuruisiin etteivät videot muka vuotaisi) niin “nyt kävi näin” sitten.
Samaa olin tulossa äimistelemään. On tuo vaan sekava firma. Eikö yritysostoja pidä ilmottaa heti kun niitä tehdään? Vai onko tuo muka sattumaa, että kaikki sattuu osariaamulle? Kurssireaktio lienee jotain -10 ja +10% välillä.
Burj Khalifa on todella massiivinen rakennus. Sen ymmärtää parhaiten kun katsoo sitä läheltä maan pinnalta. Olin jo vuokraamassa sieltä huoneistoa, mutta torni ei ole asumiseen mielestäni ihan maineensa veroinen. Esim huonekorkeus on aika matala, moni käytännön asia turvajärjestelyiden vuoksi hieman vaikeaa yms. Dubai Marinasta löytyy pilvenpiirtäjistä ehkä paras hinta-laatu suhde. Tosin viimeaikaisista hankkeista en tiedä.
Eli ei sillä niin väliä mitä puuhailee, kunhan ei vaan jää kiinni?
Maa on menossa kohti taantumaa. Mitä tekee pääministeri? Vetää brenkkua ja bilettää.
Hyvin erikoinen tapa johtaa esimerkillä. Kyllähän Sannaa on kiinnostanut jo pidemmän aikaa maan johtamista enemmän patsastella Voguen kannessa hienot vermeet päällä.
Mä en ihan rehellisesti sanottuna usko millään, että nämä Marinin videot on someen mitenkään vahingossa vuotaneet. Marin on jo vuosia luonut itsestään brändiä, johon nämä kuuluu. Marin haluaa olla näkyvä ja käyttäytymiseltään poikkeava poliitikko, joka vetoaa isoon osaan väestöstä. Nyt kun katsoo somea, niin hirveä joukko ihmisiä on puolustelemassa Marinia että “saa sitä pääministerikin olla viihteellä”. Ja kun tiedetään että ihmiset tekee usein äänestyspäätökset vähintään osittain ei-poliittisista syistä, niin todennäköisesti Marin vain vahvistaa omaa asemaansa Suomen politiikkakentässä tällä.
Anekdoottina mainittakoon, että meillä lääkiksessä puhuttiin jo preklinikassa siitä, että somekäyttäytyminen on oltava kaikilla lääkäreillä kunnossa. Mitä tällä tarkoitettiin: kaikki känniörvellykset ovat täysin sallittuja, mutta niitä ei saa laittaa yleiseen jakoon ja jokaisen pitäisi tästä pitää huolta. Facebookit, twitterit ym. pitäisi laittaa salaisiksi jotta potilaat ei pääsisi sitten näitä känniörvellyksiä katselemaan.
Summasummarum: mielestäni Marinin vapaa-ajan käytös on täysin ok. Se, että Marin selvästi hamuaa päästä julkisuuteen näillä jatkuvasti, on mielestäni taas osittain kyseenalaista. Ei Marin ole typerä, kaikki tämä pelaa vain Marinin laariin ja vie huomiota pois politiikan kannalta olennaisista asioista. Se taas ei ole Suomen tai suomalaisten etu, mutta Marinin etu on.
EDIT: Lisättäköön näin reilu vuorokausi viestin jälkeen vielä, että yllä olevaa kirjoittaessa en ollut tietoinen näistä mahdollisista huumeiden käytöstä bileissä. Yllä olevani joutuu siis todennäköisesti romukoppaan
Olisiko Sannan pitänyt olla lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 04:15 istumassa toimistopöydän ääressä ahkerasti miettimässä?
Oletan, että hän tekee bilettämisen ohella edelleen myös päivätöitä. Vapaa-aika kuitenkin on vapaa-aikaa, myös “paremmissa” piireissä.
Se, että kaikki tämä vuoti someen, ei välttämättä ole Sannan valinta.
Toivottavasti Bile-Sannan kiiltokuvan mureneminen alkaa tästä. Eikö Kekkosesta opittu mitään? Seuraava ikoni jonka kritisoiminen on kiellettyä. Nämä kokaiinin huuruiset bileet kyllä luulisi tekevän tehtävänsä. En viimeisen vuoden ajalta muista kun erilaisia uutisia sannan biletyksestä ja muutamista leuanvedoista.
Tulee vain Ikaros satu mieleen tästä.
Meillä on NUORI NAINEN johtamassa maata. Tämä on hemmetin hieno asia ja osoittaa maamme olevan edistyksellinen. Hienoa ei ole se, että Sanna ei osaa käyttäytyä kuin valtion johtaja. Kaikkea käytöstä tuntuu ohjaavan narsistinen julkisuudessa patsastelu (esimerkiksi se että pääsee lukuisten naistenlehtien kansiin).
Käytös ei ole muuttunut vuosien varrella vaan koronaperseilyt (biletystä rajoituksista huolimatta) näyttävät saavan jatkoa. Surullisinta on se, että huolimatta käytöksestä tämä näyttää vain sementoivan hänen kannatustaan.
Jos miettii että ois sotatilanne, niin en kovin luottavaisin mielin lähtisi rajalle jos Marin olisi pääministerinä tai vielä huonommin jos olisi presidenttinä…
Onneksi on Niinistö. Niinistö valtion päämiehenä on kyllä siunaus näille bilesekoiluille että on jotain stabiilia ja luotettavaa. Muut voi sitten (näköjään) sekoilla enemmän ja vähemmän miten huvittaa niin Sauli rauhoittaa kenttää.
PM:ltä (Party Minister) saadaan kerrankin kommentti johonkin asiaan eli tällä kertaa jauhojengiin.
Liveseuranta:
edit:
klo 09:59: Pääministeri Marin saapuu paikalle. Hän sanoo, että videot ovat yksityisiä ja kuvattu yksityisissä tiloissa. Kyse on siitä ,että olen viettänyt railakkaasti iltaa. Tanssinut ja laulanut. Häneltä kysytään jauhojengistä, hän sanoo ettei tiedä sellaista. “nämä ovat yksityisiä videoita ja eivät ole tarkoitettu julkisuuteen”. Marin kieltäytyy kertomasta, missä juhlat ovat olleet.
Hän ei osaa sanoa mistä videot ovat vuotaneet julkisuuteen.
Nurmi kysyy mitä videolla kuultava jauhojengi tarkoittaa ja mihin testaaminen viittaa. Marin kertoo, ettei tiedä.
“En ole käyttänyt huumeita, en ole käyttänyt mitään muuta kuin alkoholia.”
“En ole laskenut annoksia. Olen juonut alkoholia, mietoja.”
“Tiesin, että minua kuvataan. Mutta luotin ettei niitä videoita vuodeta.”
Jonnet eivät muista aikaa,jolloin shortsit olivat merkki siitä, että työtä ei tehdä tosissaan ja ollaan kevytkenkäisiä.
“Kyllä minä aion edelleen olla ystävä ystävieni kanssa. En tiedä, että mitään laitonta olisi tapahtunut. Minulla ei ole mitään salattavaa tai piiloteltavaa”, Marin sanoo.
Hyvä. Huumetesti vaan niin tästäkin kohusta päästään.
Tämä on jo todellla kulunutta itkuvirttä.
Maassa on korona, sähkön hinta nousee, polttoaineen hinta nousee, Venäjä sotii tai Suomi on menossa kohti tantumaa (tai mikä tahansa joutava syy) niin pääministeri kehtaa vetää brenkkua ja bilettää!
Joidenkin tietyn puolueen edustajien puheiden perusteella tuntuisi siltä, että pääministerin pitäisi työskennellä 24/7. Jos Marin ilmoittaisi vaikkapa nukkuvansa 9h yöunia niin samat tyypit twiittaisivat kuinka Suomi menee kohti taantumaa (tai syy x), mutta pääministeri se vaan nukkuu!
Ihmettelen miten Sanna Marinilla riittää aikaa hoitaa pääministerin, kansanedustajan ja puoluejohdon tehtävät. Tämän lisäksi ehtii siivota, kuntoilla ja lapsiperhettäkin pyörittää. Samalla ehtii maailman cooleimpana valtiojohtajana kreisibalata julkkisten kanssa.
Sitten tajusin että Sanna ei taida notkua täällä Inderesin foorumilla ja en ihmettele enää.