Aamupala kohussa hän sanoi, ettei pääministeri kerkee missää kaupassa käymää. Aikaa kyl näköjää tuntuu olevan siivoamiseen ja bilettämiseen.
Näitä varten on se oma aviomies-kulta olemassa
Ei siinä mitään että kreisi-bailaus maistuu. Demarit on kuitenkin hiukan erilaisilla arvoilla varustettu setämies-puolue. Tosin onhan Bile-Sanna viehättävän näköinen myös setä-miehille…
Videolla juhlijat puhuvat ”jauhojengistä”. Marin ei osaa sanoa, mitä termillä tarkoitetaan. “En tiedä siitä mitään”, hän kommentoi.
Niinpä niin, Sanna. Jos veikata pitäisi, niin varmasti jokin leivontakerho Viitasaarelta
Vähemmän näitä kohuja saa hävetä kuin takavuosien valtiomiesten “Oletko pitänyt puutarhasi kunnossa” -irtiottoja. Henkilöbrändäyksen sijaan koen enemmän huolta substanssiosaamisesta.
Juhlimisessa ei ole pahaa, mutta jos olet pääministeri, on se instituutio. Silloin voit edelleen juhlia, mutta tällaisia videoita ei vain voi levitä - ei etenkään tilanteista, joissa suoraan viitataan kokaiiniin ja sen perään vielä naureskellaan.
Kannattaisi hieman miettiä missä seurassa oikein juhlii ja mitä kaikkea kannattaa kuvata. Uskottavuuden tämä romuttaa, vaikkei itse työntekoon olisi mitään vaikutusta.
e. Ja lisätään vielä, että monesti puhutaan Sannan elävän “normaalia nuoren naisen elämää”. Sanna ei ole missään nimessä enää nuori - paitsi ehkä pääministeriksi. Hän on 37-vuotias nainen, joka vaikuttaa juhlivan säännöllisesti häntä 15 vuotta nuorempien sosiaalisen median influensserien kanssa. Väitän, että se ei ole mitenkään “normaalia” elämää tuon ikäiselle naiselle. Eikä tämäkään mitenkään väärin ole, jokainen elää kuten haluaa. Joissain tehtävissä standardit vain ovat eri tasolla kuin toisissa.
Minä olen varmaan ihan pöljä ja varmaan suuressa vähemmistössä kun koen, että on tiettyjä rooleja yhteiskunnassa, missä pitäisi vähän malttaa. Kysymys on 4 vuoden periodista, tämä pitäisi jaksaa. En ymmärrä myöskään niitä, jotka hakevat isänmaan virkaan ja sitten parin vuoden päästä toteavat , että tuli parempi tarjous. Pääministeri on melkoisen tärkeä instituutio ja näyttää vahvasti esimerkkiä. Onko se sitten oikein, että kadettikoulun opiskelija saisi vastaavasta tempauksesta lähteä koulusta lopullisesti. Hänhän on vaan opiskelija ja eikö silloin ole tarkoituskin remuta. Toisaalta hän valmistuisi hyvinkin tärkeään luutnantin virkaan - ilmeisesti huomattavasti merkittävämpi vakanssi kun PM. Joku ministeri tässä hetki sitten lähetteli yksityisviestejä ilmeisen kevytkenkäiselle neitokaiselle joutuen siitä hyvästä eroamaan.
Yksityiselämässä kansalaiset joutuvat suunnittelemaan melko tarkasti miten toimivat. Yrittäjät ja monet johtoasemassa olevat vievät suunnittelun hyvinkin pitkälle esim. lapsia tehdään sitten kun siihen on mahdollisuus. Hienoa, että meillä voi ottaa helposti ministerin viran vastaan, vaikka lapsi olisi niin sanotusti jo tuloillaan.
Jotenkin luulisi, että meiltä löytyisi sellaisiakin maan johtoon kykeneviä henkilöitä, jotka ihan tosissaan pystyisivät neljäksi vuodeksi asettamaan Suomen edun ihan kaikkien omien asioiden edelle. Nykyään taitaa tosiaan työn merkitys elämässä kaventua ja tärkeintä on elää, on se työ sitten kuinka tärkeää tahansa. Ikävä on sellaisia valtiomiehiä ( henkilöitä) kun Risto Ryti.
Kun demarinaispääministeri käyttää vapaa-aikaansa juhlimiseen, setämiehet paheksuvat.
Kun kokoomusmieskansanedustaja seksuaalisesti ahdistelee naisia vapaa-ajalla, setämiehet puolustelevat.
Pääministerin suurin ongelma vaikuttaa olevan se, ettei hän voi luottaa ryyppykavereihinsa.
Kirjoitin tekstini samaan aikaan kanssasi. Teksti oli yleinen huomio mm. tämän palstan keskusteluista aiheisiin liittyen, eikä spesifisti osoitettu kenellekään.
Muutamasta tuumasta toimeen: “Nyysittynä (sic) nukkuisit sikeästi”
Oli muuten aika jännä, että tuota käytettiin Sannan puolustamiseen. Vaikka kukaan ei edes sanonut, että hänen pitää käydä kaupassa vaan maksaa ne safkat itse.
Jos viittaat tällä Rydman keissiin niin hänhän ei tainnut olla syyllinen mihinkään laittomaan.
Lainaten Pax Marin ”Olen tanssinut, laulanut, juhlinut, tehnyt laillisia asioita”
Mikäli kommenttisi kirposi minun tekstistäni, on syytä vastata. Minulle aivan yksi lysti onko pääministeri nainen, tai itseasiassa toivoin hänen olevan nainen, mikäli pätevä. En puolustele kokoomuksen jäseniä, tietääkseni Katainen omasi kokoomuksen puoluekirjan lähtiessään Euroopan valloitukseen. Muutenkin pidän tätä setämiehiin lajittelua vähän turhan helppona.
Tämä, että pääministeri on nainen, on kuin jokin maaginen kilpi. Voimakenttä, joka suojelee kohdettaan kaikelta kritiikiltä. Kaikkia kritiikkiä esittävät ovat “setämiehiä” - kaljuja, keski-ikäisiä, kouluttamattomia, kaljaakittaavia niljakkeita.
Veikkaan, että vaikka löytyisi video, jossa Marin vetää kokaiinia nokkaan ja pettää aviopuolisoaan ei vaikuttaisi kannattajakuntaan mitenkään.
“Pääministerikin on ihminen!”
“Kaikki tekevät virheitä!”
“Hienoa, että Sanna pyysi virhettään anteeksi!”
Tulee mieleen tästä tapauksesta kuinka Marinia vähäteltiin alussa nuoruudesta,kokemattomuudesta,kuinka on vain “kaupan kassa”,ajattelematta että samalla vähäteltiin kaikkia kassan takana työtään tekeviä.Osalle oli kyllä osoitus siitä että Suomessa voi nousta politiikan huipulle alkuasetelmista riippumatta.Nythän sitten on tarjolla seuraaviin vaaleihin tarjolla pääministeriehdokas joka on kokenut ja monet kriisit läpikäynyt.
Minusta Sanna Marinin juhliminen on täysin normaalia tuon ikäiselle naiselle. On hienoa nähdä kuinka Pääministerikin osaa nauttia elämästä ja hoitaa vieläpä työnsä todella hyvin.
Kanervan “puutarha” -viesteistä seurasi ero ministerin paikalta. Tuossa se poikkeava kohtelu on verrattuna Mariniin.
Nyt on Sanna ja Kamux väärässä seurassa!
Molempien pitkän aikavälin houkuttelevuudessa ongelmaa.
Olen kyllä aavistuksen kateellinen. Viikottain tulee postauksia festareilta ja juhlista, samaan aikaan 30 päinen avustajajoukko hoitaa asioita. Olisipa itsellänikin mahdollisuus vastaavaan. Jotenkin tuntuu siltä, että saattaisin harkita pari kertaa sijoittamista yritykseen, jonka johtaja toimisi vastaavalla tavalla . Itse asiassa en sijoittaisi. Sijoitus se Suomikin on - meidän kaikkien sijoitus.
- Ei, olen poliittisesti enemmän vasemmalla
- Kyllä, olen poliittisesti enemmän vasemmalla
- Ei, olen poliittisesti enemmän oikealla
- Kyllä, olen poliittisesti enemmän oikealla
0 voters
Kännissä pikkutunneilla laulava ja tanssiva pääministeri ei herätä luottamusta historiallisen vaikean ajanjakson keskellä (Venäjän sota, korkea inflaatio, historiallisen korkeat energianhinnat, terveydenhuollon kriisi).
Itse uskon, että nämä videot ovat vuodettuja, enkä ihmettelisi, vaikka tämä kohu lopulta kaataisi Marinin.
P.s. olen about Marinin ikäinen ja en harrasta vastaavaa biletystä, en harrastanut nuorempanakaan, joten mistään moraalipatsastelusta ei ole kommentissani kyse.