Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Meillä on NUORI NAINEN johtamassa maata. Tämä on hemmetin hieno asia ja osoittaa maamme olevan edistyksellinen. Hienoa ei ole se, että Sanna ei osaa käyttäytyä kuin valtion johtaja. Kaikkea käytöstä tuntuu ohjaavan narsistinen julkisuudessa patsastelu (esimerkiksi se että pääsee lukuisten naistenlehtien kansiin).

Käytös ei ole muuttunut vuosien varrella vaan koronaperseilyt (biletystä rajoituksista huolimatta) näyttävät saavan jatkoa. Surullisinta on se, että huolimatta käytöksestä tämä näyttää vain sementoivan hänen kannatustaan.

24 tykkäystä

Jos miettii että ois sotatilanne, niin en kovin luottavaisin mielin lähtisi rajalle jos Marin olisi pääministerinä tai vielä huonommin jos olisi presidenttinä…

Onneksi on Niinistö. Niinistö valtion päämiehenä on kyllä siunaus näille bilesekoiluille että on jotain stabiilia ja luotettavaa. Muut voi sitten (näköjään) sekoilla enemmän ja vähemmän miten huvittaa niin Sauli rauhoittaa kenttää.

20 tykkäystä

PM:ltä (Party Minister) saadaan kerrankin kommentti johonkin asiaan eli tällä kertaa jauhojengiin.

Liveseuranta:

edit:

klo 09:59: Pääministeri Marin saapuu paikalle. Hän sanoo, että videot ovat yksityisiä ja kuvattu yksityisissä tiloissa. Kyse on siitä ,että olen viettänyt railakkaasti iltaa. Tanssinut ja laulanut. Häneltä kysytään jauhojengistä, hän sanoo ettei tiedä sellaista. “nämä ovat yksityisiä videoita ja eivät ole tarkoitettu julkisuuteen”. Marin kieltäytyy kertomasta, missä juhlat ovat olleet.

Hän ei osaa sanoa mistä videot ovat vuotaneet julkisuuteen.

Nurmi kysyy mitä videolla kuultava jauhojengi tarkoittaa ja mihin testaaminen viittaa. Marin kertoo, ettei tiedä.

“En ole käyttänyt huumeita, en ole käyttänyt mitään muuta kuin alkoholia.”

“En ole laskenut annoksia. Olen juonut alkoholia, mietoja.”

“Tiesin, että minua kuvataan. Mutta luotin ettei niitä videoita vuodeta.”

4 tykkäystä

4 tykkäystä

Screenshot 2022-08-18 at 09-55-00 Päätoimittaja tylyttää Stubbia Shortsit tikkataulu ja selfie-linja näyttää vain jalostuvan

Jonnet eivät muista aikaa,jolloin shortsit olivat merkki siitä, että työtä ei tehdä tosissaan ja ollaan kevytkenkäisiä.

67 tykkäystä

“Kyllä minä aion edelleen olla ystävä ystävieni kanssa. En tiedä, että mitään laitonta olisi tapahtunut. Minulla ei ole mitään salattavaa tai piiloteltavaa”, Marin sanoo.

Hyvä. Huumetesti vaan niin tästäkin kohusta päästään.

10 tykkäystä

Tämä on jo todellla kulunutta itkuvirttä.

Maassa on korona, sähkön hinta nousee, polttoaineen hinta nousee, Venäjä sotii tai Suomi on menossa kohti tantumaa (tai mikä tahansa joutava syy) niin pääministeri kehtaa vetää brenkkua ja bilettää!

Joidenkin tietyn puolueen edustajien puheiden perusteella tuntuisi siltä, että pääministerin pitäisi työskennellä 24/7. Jos Marin ilmoittaisi vaikkapa nukkuvansa 9h yöunia niin samat tyypit twiittaisivat kuinka Suomi menee kohti taantumaa (tai syy x), mutta pääministeri se vaan nukkuu!

36 tykkäystä

Ihmettelen miten Sanna Marinilla riittää aikaa hoitaa pääministerin, kansanedustajan ja puoluejohdon tehtävät. Tämän lisäksi ehtii siivota, kuntoilla ja lapsiperhettäkin pyörittää. Samalla ehtii maailman cooleimpana valtiojohtajana kreisibalata julkkisten kanssa.
Sitten tajusin että Sanna ei taida notkua täällä Inderesin foorumilla ja en ihmettele enää.

96 tykkäystä

Aamupala kohussa hän sanoi, ettei pääministeri kerkee missää kaupassa käymää. Aikaa kyl näköjää tuntuu olevan siivoamiseen ja bilettämiseen.

7 tykkäystä

Näitä varten on se oma aviomies-kulta olemassa :grinning:

Ei siinä mitään että kreisi-bailaus maistuu. Demarit on kuitenkin hiukan erilaisilla arvoilla varustettu setämies-puolue. Tosin onhan Bile-Sanna viehättävän näköinen myös setä-miehille…

4 tykkäystä

Videolla juhlijat puhuvat ”jauhojengistä”. Marin ei osaa sanoa, mitä termillä tarkoitetaan. “En tiedä siitä mitään”, hän kommentoi.

Niinpä niin, Sanna. Jos veikata pitäisi, niin varmasti jokin leivontakerho Viitasaarelta :thinking:

28 tykkäystä

Vähemmän näitä kohuja saa hävetä kuin takavuosien valtiomiesten “Oletko pitänyt puutarhasi kunnossa” -irtiottoja. Henkilöbrändäyksen sijaan koen enemmän huolta substanssiosaamisesta.

6 tykkäystä

Juhlimisessa ei ole pahaa, mutta jos olet pääministeri, on se instituutio. Silloin voit edelleen juhlia, mutta tällaisia videoita ei vain voi levitä - ei etenkään tilanteista, joissa suoraan viitataan kokaiiniin ja sen perään vielä naureskellaan.

Kannattaisi hieman miettiä missä seurassa oikein juhlii ja mitä kaikkea kannattaa kuvata. Uskottavuuden tämä romuttaa, vaikkei itse työntekoon olisi mitään vaikutusta.

e. Ja lisätään vielä, että monesti puhutaan Sannan elävän “normaalia nuoren naisen elämää”. Sanna ei ole missään nimessä enää nuori - paitsi ehkä pääministeriksi. Hän on 37-vuotias nainen, joka vaikuttaa juhlivan säännöllisesti häntä 15 vuotta nuorempien sosiaalisen median influensserien kanssa. Väitän, että se ei ole mitenkään “normaalia” elämää tuon ikäiselle naiselle. Eikä tämäkään mitenkään väärin ole, jokainen elää kuten haluaa. Joissain tehtävissä standardit vain ovat eri tasolla kuin toisissa.

75 tykkäystä

Minä olen varmaan ihan pöljä ja varmaan suuressa vähemmistössä kun koen, että on tiettyjä rooleja yhteiskunnassa, missä pitäisi vähän malttaa. Kysymys on 4 vuoden periodista, tämä pitäisi jaksaa. En ymmärrä myöskään niitä, jotka hakevat isänmaan virkaan ja sitten parin vuoden päästä toteavat , että tuli parempi tarjous. Pääministeri on melkoisen tärkeä instituutio ja näyttää vahvasti esimerkkiä. Onko se sitten oikein, että kadettikoulun opiskelija saisi vastaavasta tempauksesta lähteä koulusta lopullisesti. Hänhän on vaan opiskelija ja eikö silloin ole tarkoituskin remuta. Toisaalta hän valmistuisi hyvinkin tärkeään luutnantin virkaan - ilmeisesti huomattavasti merkittävämpi vakanssi kun PM. Joku ministeri tässä hetki sitten lähetteli yksityisviestejä ilmeisen kevytkenkäiselle neitokaiselle joutuen siitä hyvästä eroamaan.
Yksityiselämässä kansalaiset joutuvat suunnittelemaan melko tarkasti miten toimivat. Yrittäjät ja monet johtoasemassa olevat vievät suunnittelun hyvinkin pitkälle esim. lapsia tehdään sitten kun siihen on mahdollisuus. Hienoa, että meillä voi ottaa helposti ministerin viran vastaan, vaikka lapsi olisi niin sanotusti jo tuloillaan.
Jotenkin luulisi, että meiltä löytyisi sellaisiakin maan johtoon kykeneviä henkilöitä, jotka ihan tosissaan pystyisivät neljäksi vuodeksi asettamaan Suomen edun ihan kaikkien omien asioiden edelle. Nykyään taitaa tosiaan työn merkitys elämässä kaventua ja tärkeintä on elää, on se työ sitten kuinka tärkeää tahansa. Ikävä on sellaisia valtiomiehiä ( henkilöitä) kun Risto Ryti.

47 tykkäystä

Kun demarinaispääministeri käyttää vapaa-aikaansa juhlimiseen, setämiehet paheksuvat.
Kun kokoomusmieskansanedustaja seksuaalisesti ahdistelee naisia vapaa-ajalla, setämiehet puolustelevat.

Pääministerin suurin ongelma vaikuttaa olevan se, ettei hän voi luottaa ryyppykavereihinsa.

Kirjoitin tekstini samaan aikaan kanssasi. Teksti oli yleinen huomio mm. tämän palstan keskusteluista aiheisiin liittyen, eikä spesifisti osoitettu kenellekään.

12 tykkäystä

Muutamasta tuumasta toimeen: “Nyysittynä (sic) nukkuisit sikeästi” :joy:

1 tykkäys

Oli muuten aika jännä, että tuota käytettiin Sannan puolustamiseen. Vaikka kukaan ei edes sanonut, että hänen pitää käydä kaupassa vaan maksaa ne safkat itse.

4 tykkäystä

Jos viittaat tällä Rydman keissiin niin hänhän ei tainnut olla syyllinen mihinkään laittomaan.

Lainaten Pax Marin ”Olen tanssinut, laulanut, juhlinut, tehnyt laillisia asioita”

12 tykkäystä

Mikäli kommenttisi kirposi minun tekstistäni, on syytä vastata. Minulle aivan yksi lysti onko pääministeri nainen, tai itseasiassa toivoin hänen olevan nainen, mikäli pätevä. En puolustele kokoomuksen jäseniä, tietääkseni Katainen omasi kokoomuksen puoluekirjan lähtiessään Euroopan valloitukseen. Muutenkin pidän tätä setämiehiin lajittelua vähän turhan helppona.

3 tykkäystä

Tämä, että pääministeri on nainen, on kuin jokin maaginen kilpi. Voimakenttä, joka suojelee kohdettaan kaikelta kritiikiltä. Kaikkia kritiikkiä esittävät ovat “setämiehiä” - kaljuja, keski-ikäisiä, kouluttamattomia, kaljaakittaavia niljakkeita.

Veikkaan, että vaikka löytyisi video, jossa Marin vetää kokaiinia nokkaan ja pettää aviopuolisoaan ei vaikuttaisi kannattajakuntaan mitenkään.

“Pääministerikin on ihminen!”
“Kaikki tekevät virheitä!”
“Hienoa, että Sanna pyysi virhettään anteeksi!”

57 tykkäystä