Inderesin kahvihuone (Osa 5)

I’m interested. Qt 30 eur! Ehkäpä!

10 tykkäystä

Nevö sei nevö :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

Me tiedämme, mistä turska tulee.

Tässä virkistävänä muistutuksena, että on turskalle olemassa vastaparikin; harvemmin nähty, mutta kaiketi olemassaoleva…

#turska
#tuotto

:fish:
:moneybag:

4 tykkäystä

Nevö stap tö määdnes

3 tykkäystä

Kun katsoo paljonko tässä mätkähtää pääomatuloveroja maksuun juuri (ja tämä vasta ensimmäinen erä…) niin huhut siitä että tuottojakin on joskus nähty pitävät paikkaansa. Tai ainakin verottaja on käsi ojossa siihen malliin.

No, ei ole pelkoa että ensi vuonna joutuisi hirveästi makselemaan… :grimacing:

15 tykkäystä

Ikinä ei lakkaa naurattamasta tämän ranskalaiskioskin ylpeänä vuosikertomukseen laittama yhtiörakennekaavio. Tämä kun olisi valtionyhtiö, niin eipä siinä paikallinen Tytti Tuppurainen tietäisi kautensa lopussakaan että kuka ohjaa ja mitä.

13 tykkäystä

Sitaatti
Käy sääliksi QT:n tuotekehitysjohtaja Tuukka Turusta, kun hän ostelee Qt:n osakkeita (neljännesmiljoonalla jo tänä vuonna).
Sitaatti

Älä koskaan yliarvioi tekniikan ihmisten talousasiantuntemusta. Eikös huuhtanenkin ostellut Next Gamesia n.15:llä eurolla ATH;lla, kukaan muu ei yltänyt samaan lopulta.

8 tykkäystä

image

Varitissa voi tapahtua vielä ihmeitä, mutta ei saatu jenkkeihin rekyyliä, mutta inflaatiotykki öljy painaa ylös,. Ei kannata vielä huokaista…

4 tykkäystä

Olen viime aikoina myynyt poikkeuksellisen paljon, enemmän kuin koskaan, tarkoittaako tämä sitä, että markkinat räjähtävät nousuun kohta? :thinking:

Enhän minä voi liikutella koko maailman markkinoita, enhän. :grimacing: Onneksi vain LeadDeskissä ja Orthexissa johto teki ostoksia myyntieni jälkeen.

28 tykkäystä

Tuolla muutamia teesejä… Voi sieltä jotain poimia matkaan.

7 tykkäystä

Jonkunhan se on otettava vastuu siitäkin, miksei siis Sijoittaja-Alokkaan.

9 tykkäystä

kuva-arvoitus, missä kohtaa FED aloitti QE:n eli quantative easingin a.k.a painokoneet? (kohta alkaa siis QT, voit jatkaa valkoiselle ihan itse)

oranssi Nasdaq, keskellä Sepe ja alla dax

Koekäyttö jatkuu :+1:t2:

22 tykkäystä

Jos päättäisit tyhjätä koko salkkusi huomenna, rauha Ukrainassa voisi olla tosiasiaa😁

19 tykkäystä

En tiedä kuulostaako tämä piruilulta, mutta täytyy sanoa että pörssissä on kyllä juuri nyt jotenkin paljon parempi fiilis kuin vuosi sitten. Silloin kurssit oli niin korkealla, että romahdus tuntui vain ajan kysymykseltä (niin kuin se lopulta sitten olikin). Se oli ahdistavaa. Nyt kun suurin romahdus on (todennäköisesti) jo takana on jotenkin helpompi hengittää ja tehdä ostoja, vaikka karhumarkkina vielä kestäisi.

31 tykkäystä

Forumin taso on kyllä parantunut aivan hurjasti ajasta, kun päivittäin 100 uutta nimimerkkiä huusi kilpaa ostin/myin-ketjussa ostaneensa spekulatiivisia vety/sähköauto/ipo lappuja nevahööd tickereillä muutaman rakettiemojin saattelemana.

Sitten kun keskustelu siirtyy Qt:sta, Kamuxista ja Harviasta Sampoon, Upm ja Nordeaan niin lienemme pohjalla.

47 tykkäystä

14 tykkäystä

Juuri näin. Tosin suuri(n) osa sijoittajista ei ole vielä oman arvioni mukaan edes ahdistuksessa (itse en ainakaan ole).

Kuopan syvyyttä ja laajuutta ei tiedä kukaan, mutta varaa on tippua ainakin siihen asti kunnes lehdet ja foorumit julistsvat osakkeiden kuolleen, tuulipuvun kahina on hiljentynyt pörssissä ja inden foorumilla on hiljaisempaa kuin suljetulla huopatossutehtaalla.

15 tykkäystä

Minä olen tunteeni täydellisesti hallitseva, järkevä ihminen joka pystyy seuraamaan markkinan kehitystä kylmän analyyttisesti. Kaikki muut on nonneroita, tuulipukuja ja paperikäsiä.

55 tykkäystä

Jos ollaan karhumarkkinassa ja jos se noudattelisi tätä kaavaa, niin tuskin oltaisiin isossa kuvassa Anxiety-vaihdetta pidemmällä. Ei tässä kyllä mitään kapitulaatiota ole vielä nähty. Ja itselläkin ollut fiiliksen osalta liian leppoisaa koko vuosi :smiley:

8 tykkäystä