Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Mitä foorumilaisten lauantai iltaan kuulu? Mulla näyttää olevan ohjelmassa karhuilua ja Ukrainan sotaa. Kyllä YouTube mut tuntee.

8 tykkäystä

Yli 1/3 Valion liikevaihdosta tulee ulkomailta. Ei ole pelkkä Suomifirma. Vientiä jenkkilään, Eurooppaan ja Aasiaan ainakin.

5 tykkäystä

Tänään oli aika pitkä työpäivä.

Heti töiden jälkeen menin salille, josta itse asiassa juuri tulin takaisin ja kohta alan tekemään kotitöitä, jonka jälkeen teen ruokaa ensi viikoksi. :slight_smile:

Hommien jälkeen alan lukemaan Vaisalan tuoretta yhtiöraporttia tarkemmin.

EDIT: Mun elämä on vaikeaa, just imuroidessa imurin johto jäi oven saranapuolelta oven väliin ja sain viis minuuttia tapella sen kanssa. Lähden tästä imuroimaan pimeää olohuonetta… en ole saanut vaihdettua olohuoneen kattolamppua (olkkari pimeänä yli vuoden, pl. tunnelmavalaistus), koska sen lampun vaihtaminen on niin hiton vaikeaa.

15 tykkäystä

Satuinpa lukaisemaan tähän aikaan todella sopivan kirjan nimeltään “Ettekö te vieläkään tiedä kuka minä olen”. Lämmin suositus. Kirjan perusteella Putin ei tule myöntämään tappiotaan ennenkuin on kuopassa piilossa kanssaihmisiä.

8 tykkäystä

Luin Iltalehdestä kuinka Harkimo oli sitä mieltä että työntekijöiden irtisanomisia pitää helpottaa koska huonon työntekijän irtisanominen on liian vaikeaa. En minä tiedä yhtään sivistysvaltiota missä on niin helppo päästä huonosta työntekijästä eroon kuin Suomessa.

3 tykkäystä

timonttia se ainakin on :sunglasses:

2 tykkäystä

-Näinhän se on. Ei tarvitse olla edes mitään syytä voi irtisanoa kenet tahansa milloin tahansa vain lakisääteinen irtisanomisajan palkka täytyy maksaa. Meidän firma teki loistavaa tulosta ja kasvoi voimakkaasti, sanoi kaikki firman yli 50 vuotiaat työntekijät ja muutama nuorempi irti.
YT neuvotteluissa joissa ei ollut mitään muuta perustetta kuin “Tuotannolliset ja taloudelliset syyt” mitään muuta ei tarvita eikä todellisia syitä tarvitse olla lainkaan. Tuolla perusteella ei voi koskaan eikä missään tapauksessa riitauttaa irtisanomisia koska laissa tuo on yksiselitteisesti laillinen peruste eikä ole mitään muita vaatimuksia, esim firman taloustilanteelle.
1.5 vuoden kuluttua koko firma myytiin, eli laitettiin tulos myyntikuntoon YT:llä.

11 tykkäystä

Noniin. Deontay Wilder ensimmäistä kertaa hipaisi meidän Nordic Nightmarea niin välittömästi taju kankaalle. Alle kolmen minuutin ottelu. Välitön analogia kasvusijoittajan vuoteen 2022.

Tajuton

image

Ehkä Wilderin uran helpoin matsi?

26 tykkäystä

Mut aika kova saavutus että edes pääs tohon matsiin ja miljoonan sai niin tosta on hyvä jatkaa eläkkeelle. Että en hirveesti ruudun ääreltä huutelis

40 tykkäystä

No oli kyllä löysä robbe, vähä voi huudella. Mut joo ei muuta ku palkkiot indeksiin kksäästöllä ja nauttimaan eläkkeestä. Gg

5 tykkäystä

Kuvassa 2 on aika avoinna suojaus?

Olisipa malttanut ottaa kärsivällisemmin, mutta joo kova suoritus päästä noihin kehiin

2 tykkäystä

Kuvassa kaks on jo läpsy naamassa

4 tykkäystä

Läpsy on ehkä hauskinta, millä tuota voi kuvata:)))

2 tykkäystä

Tarkoitus olikin juuri suojata Alokasta uusilta järkytyksiltä :laughing:

11 tykkäystä

Olipas suomalainen kommentti. Kaikki tietää että oli kova saavutus päästä tuohon matsiin ja hyvät rahat sai. Mutta kyllähän urheilijaa saa ja pitää pystyä myös kritisoimaan. Tuskin Robbekaan on tyytyväinen suorituksestaan.

17 tykkäystä

Sitähän se onkin, toki klassista Suomalaista se on myös sohvalta huudella

4 tykkäystä

Se on juurikin se penkkiurheilun suola ja sitä tapahtuu kaikissa maissa ja kulttuureissa.

11 tykkäystä

Kiitti vinkistä, laitoin heti kirjastoon varaukseen. :+1: Nokitan heti takaisin. Alla kaksi kirjaa, jotka jokaisen asioista kiinnostuneen olisi hyvä lukea. Yuval Noah Hararin kaksi hyvästä syystä kuuluisaa kirjaa: Sapiens ja Homo deus. Lupaan, että teksti ei ole kuivaa paatosta.

Kuka on Harari?

Pitäisikö foorumille perustaa oma kirjojen suositteluketju?

18 tykkäystä

Aki Kangasharju puolustautuu Hesarin päiviä jatkuneelta maalittamiselta.

23 tykkäystä

Tämä on häpeällinen ajojahti ja osoitus siitä, että maan suurimman uutislehden toimitus ja päätoimitus on täynnä pääminisrerin fanityttöjä sekä poikia. Erittäin vaarallista.

41 tykkäystä