Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Minäkin olen ollut ja se firma tulikin myöhemmin seurantaan, ei nyt mun ansiostani tietenkään, mutta uskoisi ainakin useamman yhteydenoton saavan yhtiön ajattelemaan asiaa tarkemmin. :slight_smile:

Tämä ei ole imartelevaa itseni kannalta, mutta jos firma ei ole seurannassa, niin sitä ei ole tavallaan mulle olemassa. Uskon, että aika monilla on vähän sama juttu. Tarvitsen ehdottomasti raportit ja muut materiaalit päätöksentekoni tueksi, jos alan itse tutkimaan vierasta firmaa alusta alkaen, niin siinä kuluu loputtomasti aikaa ja oman analyysini taso on just sitä, mitä sen voisi kuvitellakin olevan. :smiley:

9 tykkäystä

:smiley:

Hyvää viikonloppua kaikille! :sun_with_face:

66 tykkäystä

Saattaisi motarilla mennä pasmat sekaisin. Onneksi on kaistoja enemmän kuin 2

5 tykkäystä

Screen Shot 2022-10-21 at 10.32.00

80 tykkäystä

Kollega hyvä, perustelut kiinnostavat, saisinko sellaiset? :slight_smile:

Innofactorin myit varmaan sen marjasovelluksen takia, mutta erityisesti kiinnostaa, miksi ostit LeadDeskiä (omistan sitä itse), vaikka arvaan vähän perustelusi. :slight_smile:

4 tykkäystä

@Sijoittaja-alokas maaginen kosketus on laajentunut kurssien lisäksi, myöskin firmojen osinkoihin :grin:

37 tykkäystä

Suurimmat sijoitushuijaukset meillä ja maailmalla

Vieraana pörssitoimittaja, sijoittaja, kirjailija Karo Hämäläinen. Keskustelun pohjana hänen kirjansa Rikos ja rahastus.

12 tykkäystä

Siis mitä! Kaikki HKIn pörssin välittäjätiedot anonymisoidaan joulukuusta alkaen :angry:

En oikein ymmärrä miten tiedon pimittäminen lisää markkinoiden tehokkuutta? Piilotetaanko päivittäinen kurssikehitys myös, koska eihän sillekään ole pitkäjänteiselle sijoittajalle mitään merkitystä?

Isoissa yhtiöissähän tämä onkin jo ollut, mutta pienivaihtoisissa lapuissa tämä on nimenomaan ollut tärkeää tietoa kun siellä yksittäisten omistajien isot dumppaukset vaikuttaa merkittävästi kurssiin. Todennäköisesti vielä niin, että isot pelurit kyllä edelleen saa kaivettua tämän tiedon eli lisää vaan etua sinne puolelle piensijoittajaan nähden.

Onko osakesäästäjillä tähän kantaa @Victor_Snellman ?

EDIT: Konkreettinen esimerkki. Ilman tuota tietoa en voisi esim. katsoa Tecnotreen päivän välittäjätilastoja osarin jäljiltä:


ja todeta, että suomalaiset siellä näyttää myyvän ja ulkkarit ostavan → yleensä hyvä merkki.

67 tykkäystä

Dax painaa alas, kiskaisi ensin tuonne 12700 tuntumaan, nyt aika lineaarisesti 12560 kasassa. Mikäs tänään huolettaa erityisesti, ennätyskorkea korko (vähään aikaan) vai britit, joku muu? Vai normaalia heiluntaa vaan?

1 tykkäys

Hyvä idea! Tarkistan speksit. Palataan!

Hämta Outlook for Android

3 tykkäystä

Jotenkin ajattelin automaattisesti, että tämä on feikki, mutta sitten löysin nuo twiitit ihan itsekin. Huh…
Leikkimielistä läppää kansanmurhaajien kanssa.

Joillakin ei vaan ole mitään käsitystä mikä on sopivaa ja mikä ei.

33 tykkäystä

Viimeisen 2kk aikana parhaat tuotot tulleet pitkävedosta. Mitä tästä pitäisi ajatella? :thinking: :smiley:

12 tykkäystä

kuva

Nallet taas heräilevät, ja innokkaana haistelevat sijoittajien kyynelten tuoksua :slight_smile:

25 tykkäystä

“Kaikkia ketjuja ei aina kannata lukea”

  • Gandalf tai joku ainakin

image

4 tykkäystä

Britit…

3 tykkäystä

Tää on mielenkiintoista. Tolle Trussille on naureskellut lähes kaikki ja hänen epäonnistumistaan koko tiedostava vasemmisto toivoi hartaasti. Lopulta sitten nainen itse kaatui starttiviivalla. Mutta vasta, kun verenhimoinen konna tulee myös pilkkaamisen apajille, niin Trussille naureskelu muuttuikin inhottavaksi.

Kertoo muuten paljon Twitteristä, että Iranin, Saudien ja Venäjän poliittinen johto on siellä, mutta ei Yhdysvaltainen 45. presidentti.

Lisätään nyt vielä, että Trussi oli heikko johtaja, mutta mieluummin heikko konservatiivi kuin kommari Britannian johdossa. Jos maassa ei olisi kaksipuoluejärjestelmää kannatteleva vaalitapa voisi joku puolue nyt murtaa ton valtasetelman. Ehkä toi Reform UK puolue siihen kykenee, kun konservatiivit vetävät nyt kaiken vihkoon.

2 tykkäystä

Nimeksi tulee sitten Sakamux, kuulit sen täältä ensimmäisenä.
Rimmaa mukavasti takamuksen kanssa, auttaa varmasti markkinoinnissa.

9 tykkäystä

Hauska kuva Whirlpoolin Q3 esityksestä. Muutama hinnankorotus kvartteri takana :smiley:

Muita lukuja/infoa Q3:

27 tykkäystä

Aah nyt selvisi kuka “nonnero” tuota on käynyt tankkaamassa. Ilmankos kurssi nousi :slight_smile: . Meinaan että melkein koko tämän päivän vaihto on tuo Siepin ostos…

Ei vaan - hyvä juttu näin!

image

13 tykkäystä

Duh, Mandatum lähestyy tuulipukua uutislehtisellä jossa keskitytään hehkuttelemaan (johdannaisilla) shorttausta. Onko pohjat saavutettu??

34 tykkäystä