Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Brittien pääministeriarvontaan vihdoin uskottava ehdokas?

(Nuorisolaiset! Rick Astley laului vuoden 1987 myydyimmän singlen UK:ssa.)

image

Edit. Pyysing oli (taas) jättänyt jotain oleellista pois. Korjasin.

43 tykkäystä

Itse hain kerran Valion markkinointipäälikön paikkaa ihan vain huvin vuoksi, eikä minulla ammattikoulun käyneellä tietenkään koulutustaso(kaan) riittänyt, mutta vastauksen sain silti. Minä ainakin muistan Valion lämmöllä tämän jälkeen:)

15 tykkäystä

Nuoriso tietänee Rick Astleyn ja kampanjan teemat vanhuksiakin paremmin Rickrollauksen ansiosta. :grin:

edit. eli varma voittaja

6 tykkäystä

Rick on saanut jopa oman paradoksinsa.

fxdcrpqo1yc71

37 tykkäystä

Kuppi kuumaa :coffee: + Gurulta uusin video. Suosittelen.

4 tykkäystä

Näinhän se on, mutta vähän hirvittää antaa päästä keksittyjä tuloja, että missä vaiheessa se on petos tai sen yritys. :thinking:

2 tykkäystä

S-pankista ollut niin paljon huonoa uutista viime aikoina, että päätin laskea korttini luottorajan minimiin, koska tulee hoidettua lähinnä päivittäistavaraostokset sillä.

No, ei muuta kuin tuumasta toimeen ja nettipankkiin täyttämään hakemusta, täytin tiedot ja klikkasin “valmis”. Uusi sivu latautui viestillä, joka oli tyyliä “tulosi eivät riitä uuteen luottorajaa”. :sweat_smile:

41 tykkäystä

Tässä alla on hyvin mielenkiintoinen Markku Kurtin tviittiketju, kannattaa lukea rauhassa ja ottaa viereen iso kuppi kahvia. :coffee: :point_down:

15 tykkäystä

Onecoin in back!
Luulin että tämä olisi (ansaitusti) menneen talven lumia, mutta vielä mitä! Uutta kierrosta pukkaa. Rikastuminen onnistuu sillä reunaehdolla että nimesi on esim. Kari “the mighty eagle” Wahlroos.

18 tykkäystä

“Tilaisuuden tapahtumapaikka ilmoitetaan ilmoittautuneille edellisenä päivänä.” :sweat_smile:

7 tykkäystä

Tälläiselle faktori-wannabe-nörtille Markku Kurtti puhuu hunajaa. Tälläistä keskustelua suomen sijoitusskene tarvitsisi erittäin paljon lisää. Onko hän täällä foorumilla?

Jos jollain on twitter tili ja halua välittää kysymykseni hänelle, koska hän selvästi asiasta tietää, niin olisi mielenkiintoista jos hän viitsisi selittää suomeksi tuon Profitability faktorin auki. Se on intuitiivisesti erittäin epäselvä. Kiteytettynä se kuuluu näin “yhtiöt jotka tuottavat hyvin ovat riskisempiä kuin yhtiöt jotka tuottavat huonosti”

Itse kyllä tuon ymmärrän, mutta en ole tarpeeksi selvä kirjoitettun tekstin tuottaja, jotta osaisin tuon avata ytimekkäästi ja lyhyesti.

5 tykkäystä

Tuli oikeasti vähän paha mieli.
:cry:

Jokaiseen tilaisuuteen vaadin, että paikan päälle menee roastaamaan @Juha_Kinnunen, @Pohjolan_Eka ja @Seinakadun_Keisari.

6 tykkäystä

Ei hätää, Musk paikalle ja homma on pulkassa. :wink:

4 tykkäystä

Moni tykkää näistä pikkupiiskaamisista, mutta tässä on nyt käynyt sellainen käpy, että markkina, minun osakesalkkuni etunenässä, unohti sopia turvasanan leikin alkaessa :joy:

20 tykkäystä

Modulightin taival pörssissä on huikea tarina. Halusin vähän aistia tunnelmaa ja lueskelin yhtiöketjun lähes kokonaan.

Yleisen sijoitussentimentin muutoskin näkyi hyvin, kun jossain vaiheessa puhuttiin pelkästä potentiaalista, joskus riskeistä ja lopulta pelkkää negaa😁

Tuo ketju oli muutenkin hyvä esimerkki, miten foorumia kannattaa hyödyntää sijoittamisessa ja mitä täällä kannattaa varoa. En tee asiasta listaa, sillä en halua yksilöidä ketään.

Kannattaa tutustua!

41 tykkäystä

”Pasila, Imperiumin marssi!”

11 tykkäystä

Aamu meni uutisia ja Foorumia lukiessa sekä kahvia tankatessa.

Näiden hommien jälkeen lähdin tutustumaan huvikseni Piippoon, joka on aika vieras firma itselleni. Mulla on tapana tutustua “kaikkiin” firmoihin ainakin jonkin verran, että on ainakin jonkinlainen kevyt näppituntuma lähes jokaiseen suomalaiseen pörssifirmaan.

Taas jälleen kerran luin QT:n ja Valmetin rapsat, koska pitää pohtia, mitä ensi kuussa ostaisi. Myyntejäkin olen pohtinut, mutta se tuntuu huomattavasti haastavemmalle ja käynkin aika ajoin aina salkkuni yhtiöt pikaisesti läpi sillä ajatuksella, että haluanko pitää tätä salkussani.

Luin myös kolmatta kertaa läpi Ekin mielenkiintoisen Analyysikouluartikkelin Tase, velkavipu ja siihen liittyvät riskit ja Kaisan tekemän Sijoituskouluartikkelin Tuloslaskelma.

JNivalan haastattelun vastaukset vieläkin tuovat hyvän fiiliksen ja käyn varmaan uudelleenkin ne lukemassa. Samalla olen kolmatta päivää putkeen pohtinut kysymyksiä tälle seuraavalle haastateltavalle, joka saa vastailla kysymyksiin ensi viikolla.

Onhan tässä tullut muutakin touhuttua ja jatkan varmaan tästä sijoitusjuttujen lukemista, jonka jälkeen lähden ehkä kokeilemaan salille, että kuinka monta toistoa tulee, jos laitan kyykkytankoon 2xomapainoni - no ei harvaan hirveän montaa toistoa tule.

Salin jälkeen lisää sijoitusjuttuja varmaan enemmän noita Inderesin tuottamia materiaaleja, jonka lisäksi tulee taas selattua päivän uutisia ja katsottua joku dokkarikin. Tällaista villiä menoa on mulle näin lauantaina. :smiley:

Tänään on soinut mm. Accept, Cell, The Intangible, Juice, Nightwish, Sin Cos Tan ja U96.

19 tykkäystä

Parempi vaan näin, niin ei kenekään sijoituspäätös perustu siihen mitä ulkkarit teki ja nonnerot ehkä jätti tekemättä, tai toisin päin… Back to basics…

Vielä aikaisempina vuosina tuli erittäin aktiivisesti seurattua sijoitus blogeja. Nyt kun harvakseltaan tulee käytyä katsomassa seurannassani olleita blogeja, niin ei niitä moni enää päivittele🤔eihän se enää laskumarkkinassa olekaan mukavaa😃 muutenkin melko samaa asiaa pyöritellään joka sivulla siksi siirryin ja löysinkin nämä foorumit vaikkakin melko myöhään.

5 tykkäystä

Blogeja olisi kiva lukea, mutta harvemmat niitä enää nykyään säännöllisesti päivittelevät. Onneksi esimerkiksi @Omavaraisuushaaste pitää vielä blogiaan: https://www.omavaraisuushaaste.com/. :slightly_smiling_face:

@Kimi.Heikkila:llä on täällä mainio blogi ja hän on pitänyt sitä siitä lähtien about, kun hänen salkkunsa rupesi laskettelemaan ja päivittelee edelleen aika säännöllisesti sitä. Kimillä on sopivan itsekriittinen ja maanläheinen tapa kirjoittaa sijoituksista eikä pahemmin tartu mihinkään epäolennaisiin sivuseikkoihin:

6 tykkäystä