Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Tapasin vaimon kun täytin 40. :wink:

Viidettä isänpäivää vietetään, 2 pikkumiestä kinastelevat brio-radasta :partying_face:

Niin se elämä heittelee

EDIT: siis kuudetta isänpäivää :expressionless: Kun lapsi on 5v niin se on silloin 6. ip … vaikkei heti uskois :smile:

68 tykkäystä

Kiitos ja hyvää isänpäivää! :heart:

Mukavaa, kun kerroit tarinasi kyllä näistä aina toivoa saan itselleni. :slight_smile:

Kiitos mukavasta viestistä ja hyvää isänpäivää! :slight_smile: Sulla onkin jo mukava liuta jälkeläisiä.

Kyllä tuollaiset viestit aina hyvän mielen tuo ja antaa ymmärrystä sille, että itsellänikin on joidenkin pienten ihmisten elämässä tärkeä rooli, vaikka ei sitä aina ymmärräkään. :smiling_face_with_three_hearts:

En ole luopunut toivosta, mutta kyllä aidosti tällaiset viestit tuovat olon, että itsellänikin on vielä mahdollisuus.

Kiitos rohkaisevasta viestistä ja mukavaa isänpäivää! :slight_smile:


Minua on elämä kohdellut pääasiassa oikein hyvin ja on ollut hyvää tuuriakin. Minulla on omat murheeni elämässäni, niin kuin ihan kaikilla ja vaikka luulisi, että jollain on ollut “helppoa”, niin ei voi ikinä koskaan tietää millaista taakkaa tai kokemuksia toiset kantavat.

Mun pitää olla kiitollinen siitä, mitä on. Yleisesti ottaen ehkä, kun yrittää parhaansa ja yrittää pitää mielen valoisana, niin uskon, että sillä tavoin on onnellisempi.

Sen tiedän, että toisen onni ei ole itseltä pois, vaan päinvastoin. Tämän vuoden suurimpia ilojani on ollut mm. kun yksinäinen ystäväni löysi kivan naisen ja toinen ystäväni, joka on ollut työttömänä 8 vuotta sai hyvän työpaikan.

Tällä foorumilla meillä on tapana ollut iloita toistemme puolesta, kehua oivista kirjoituksista ja kannustaa vastaoinkäymisissä jne. Täällä kateellisuus loistaa poissaolollaan ja tilalla on hyväntahtoisuus, itse olen täältä saanut muutakin hyvää kuin vain sijoitustietoutta. vaan myös parempaa itseluottamusta, hyvää mieltä ja kaikkea muuta positiivista.

Kiitoksia tälle yhteisölle ja mukavaa sunnuntai-iltaa jokaiselle tyypille!

88 tykkäystä

Olisiko tässä ratkaisu innovaatioiden puutteeseen Suomessa

52 tykkäystä

Kirjoittaja on jonkin jäljillä. Japanissa ollaan myös huolissaan.

19 tykkäystä

Tuo kryptomaailmassa meneillään oleva saaga on kyllä huvittava. Leikkirahaa pyöritellään miljardien ja miljardien edestä, osa porukasta perustaa leikkipankkeja ja sitten ollaan ihmeissään kun leikkipankki olikin huijaus ja omistaja katosi rahoineen bahamalle. Ihan käsittämättömän kokoinen kuvio saatu kyllä aikaan mielikuvitusrahan ympärille, ei voi käsittää.

19 tykkäystä

Olen itse cryptoscenessä vahvasti mukana. Comedian ainekset kasassa, etten sanoisi.

Psst…Finnkino…oisko teillä…(jatkuu tuonnempana)

2 tykkäystä

Kryptot ovat kyllä loistava osoitus siitä, että “this time it’s different” on sijoitusmaailmassa erittäin vahva uskomus. Rug pullausta on tehty bitcoinin alusta lähtien. Joka vuosi samaa tapahtuu, pörssin nimi vain vaihtuu. Siitä huolimatta se tulee aina yhtä suurena yllätyksenä kaikille.

9 tykkäystä

Jep jep, semmosta. Isoäiti (>80v) sai tänään jonkun hengenahdistuskohtauksen johon liittyi huimausta ja hänelle soitettiin lanssi. Ensihoito tuli ja totes ettei tässä mitään että lähettäkää kelataksilla päivystykseen. Ei siis ottanut itse kyytiin, sanoivat että paikat on pullollaan vanhuksia eikä ne lähde heitteleen kaikkia sairaalaan ambulanssikyydillä (ei siinä arvostan suoraa puhetta :smiley:).

Muori vietiin itse sairaalaan. Oletettiin, että jää vähintään yöksi (ennen aina jäänyt jos tullut jotain tommosta) mutta hänet lähetettiinkin kotiin bumerangina tutkimusten jälkeen vaikkei olokaan ollut normalisoitunut. Ruokaakaan ei saanut. Vettä oli keuhkoissa minkä vuoksi antoivat sitten nesteenpoistolääkettä pari tablettia. Totes lisäks että saa mennä omalääkääriin lisätutkimuksiin, vaikka siinä olis ollut kyllä valmiinakin lääkäri paikalla. :smile: Ja käski nukkua puoli-istuvassa asennossa jos ahdistus taas pahenee. Vähän tuli tunne että hoitohenkilökuntaa meni vain häiritsemään tuommoinen kuoleva ihminen.

Juu tiedän, asiat ovat enemmänkin vinksallaan muualla päin maailmassa. Mutta odotan kyllä mielenkiinnolla ensi vuotta kun hyvinvointialueet aloittavat. Toivottavasti äänestimme hyvin.

48 tykkäystä

Todella kova tämä @SijoitusSeppo meemipaljastus Ränta på Ränta -videoista. Näitähän voi käyttää Inderesin Ruotsin laajentumisessa esimerkkinä yhteisön työstä :relaxed: Kiitos @Sijoittaja-alokas haastattelusta!

82 tykkäystä

Kiitos @Mikael_Rautanen! :slight_smile:

Seppo on aidosti tosi hyvä tyyppi ja olen iloinen siitä, että hän haastattelussani paljasti näin suuren asian! :smiley: Valehtelisin, jos väittäisin, että en olisi ylpeä tästä paljastuksesta.

Toivon kovasti, että foorumilaiset ja myös Inderesin henkilökunta lukee ajatuksella sekä tarkkaan jokaisen haastattelun. Jokaisesta haastattelusta oppii erilaisia asioita ja saa erityisesti uusia näkökulmia sijoittamiseen.

Näistä haastatteluista voi saada jotain uutta irti, ainakin minä olen saanut.

21 tykkäystä

En siis mitenkään väheksy sua @Sijoittaja-alokas , tämä on vain kronologinen järjestys :wink:

119 tykkäystä

image
Et kyl pääse tämän asian johdosta pieneen hetkeen uudelleen haastateltavaksi.
t. katkera alokas

45 tykkäystä

Tämän takia minua ei kiinnosta sijoittamisessa ESG-hömppä ollenkaan.

42 tykkäystä

No hei, FTXn pomo oli sentään lyönyt vetoa Trumpin häviämisen puolesta 2024 vaaleissa yli 7 miljoonalla taalalla (firman rahoilla, tietenkin, veto oli oikeasti listattu “illiquid”-omaisuuseränä.) Tästä saa varmasti jo heti 10 ESG-pistettä… lisäksi lahjoitti rahaa demokraattien vaalikampanjointiin, taas tuli ESG-pisteitä. :roll_eyes:

21 tykkäystä

Ei paljon Juurikkia kiinnosta poliittinen puhe sote-uudistuksesta, ei maakunnista eikä sote-, erva- tai mitä niitä on -alueista. Silti olisi hyvä muistaa, että ne poliitikot, jotka jaksavat valittaa uuden hallinnon välitason kalliiudesta, eivät ilmeisestu ole muutenkaan ole kiinnostuneita totuudesta.

Siis jos yli 300 hallintoa puretaan ja tehdään tilalle noin 20 hallintoa, niin. Mieti sitä, populistipoliitikko. Vaadi edes laskelmat tai jotain, jottei ole heti ja nyt pakko myöntää, että olet väärässä.

Nykyistä sote- eli sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistusta kokeiltiin Kainuussa jo jotain 2005 alkaen ja valmisteluissa mukana ollut Juurikin kaveri kertoo jänniä. Esim. noin vajaa kymmenen kunnan vanhustenhuollon about 40 pikkupomosta laitettiin käytännön suorittavaan työhön noin 25. Pomottamaan jäi siis noin 15. Hei haloo, miten se lisäsi hallintoa?

Poliittisessa propagandassa tietysti voi sanoa mitä haluaa, mutta se onkin eri asia. Eduskunnassa sentään ei valehtelua ole, vaan pelkkää muunneltua totuutta. Surullista.

4 tykkäystä

On täällä jokunen tovi vietetty. Mites teillä heavy-usereilla?

9 tykkäystä

Me heviluuserit ollaan myös oltu täällä. Lystiä on ollut ja ihan asiaakin on tullut saatua ja annettua. Ainakin Juurikin hyöty näistä keskusteluista lasketaan 5-numeroisena, siis euroissa. On välillä ihmetyttänyt joidenkin ryppyotsaisuus, mutta on Juurikki välillä ainakin yrittänyt rajoittaa huumoria, ettei loukkaisi liiaksi :slightly_smiling_face:.

Ystävällinen neuvo, Tunturisusi: tykkää enemmän. Ks. tilasto, muusta elämästä ei Juurikki tiedä, eikä halua tietää.

Juurikki on varmaankin yksi inhottavimmista huutelijoista täällä, mutta silti lähes kaikki rakastavat Juurikkia. :kiss: Jos ei reagoi Juurikin kärjekkäisiin juttuihin hyvässä tai pahassa, on päässyt jo mielenrauhaan. Se on hyvä. Se on paras.

Juurikki on ylpeä siitä, miten humaaneja keskustelijat täällä ovat. Täällä annetaan anteeksi paitsi Juurikille, myös muille luonnevammaisille. Oletko sinä yksi heistä? Ai kummista?

22 tykkäystä

Pitää tykätä:) Suomalaisen miehen hankala näyttää kyseistä tunnetta:)

11 tykkäystä

Kuoleminen on suhteellisen kallista jäljelle jääneille lähisukulaisille,varsinkin jos olet pienituloinen eikä säästöjä käytettävissä.Oman isän hautauskuluja aikanaan rahoitin rahastoista nostetuilla varoilla,onneksi niitä oli silloin jo kertynyt ettei tarvinnut velkaa ottaa.Äkkiä menee useampi tonni kun laskee arkun,muistotilaisuuden,kukat lehti-ilmoitukset ja kaikki mitä siinä eteen tulee.Tietysti jos edesmenneellä on varoja niin niistä ensisijaisesti,mutta harvoin ainakaan pienellä eläkkeellä sinnittelevällä paljon pankissa makaa.Näitäkin asioita olisi hyvä järjestellä etukäteen jokaisen kohdaltaan,kuolema ei kysele lupaa eikä ikää kun tulee.No tämä oli vähän masentavaa mutta pistäkää muistiin,toivottavast kurssit tarjoavat positiivisempaa spekuloitavaa.

12 tykkäystä

Eläminen on vielä kalliimpaa, mutta silti
erittäin suosittu vaihtoehto.

23 tykkäystä