Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Inderesin foorumi menee kollektiivisen ammattitaidon ja (joskus hairahtuvan) parviälyn puolesta heittämällä maailman kärkisijoille monellakin mittarilla. Täällä kyseenalaistetaan lähes kaikki rakentavasti.

Oman kokemuksen mukaan yksittäisen firman tekninen analyysi on selkeästi vahvimmillaan, kun siihen yhdistää kaksi asiaa: yrityksen fundan ja sekä momentumin. Kilpailu sijoitus- ja treidaustyökalujen rintamalla on ankaraa ja moni aktiivinen sijoittaja/treidaaja käyttää aika laajaakin arsenaalia, joista esimerkiksi tämä foorumi on yksi parhaista tiedonlähteistä ja momentum -mittareista. Trading view:hin voi taas ladata tai muokata omat scriptit osto- ja myyntisignaaleineen, joissa vain mielikuvitus on rajana, SPX/ES:n treidaamiseen on historiallisen kurssidatan pohjalta koodattuja algoja, sekä pilvin pimein ylikalliita ns. signaalipalveluita, joiden tarjoamat DOM/order flow/level2-data/TPO profiilien tasot ovat aika tarkkoja, jos niitä haluaa käyttää tai itse tulkita. Monen OMX firman kurssiliikkeet taasen määräytynevät lyhyellä aikavälillä Lontoon lasitornien syövereistä. Lisäksi markkinaromahduksissa yleisesti ottaen useimmat indikaattorit hetkellisesti ”hajoavat” ja niiden luotettavuus voi kadota.

Kaupankäynti koostuu nykyisin entistä enemmän algoritmeistä, HFT-, optiotreidauksesta ja mahdollisia apuvälineitä screenereista, algoihin sekä automaattisesti generoituihin osakevertailuihin löytyy lukemattomasti, joten erottuminen on isohko haaste ilman pidemmän aikavälin todistettuja näyttöjä ja @Pohjolan_Eka mainitsemaa luottamusta. Yleensä kultakuumeessa parhaan tilin tekevät hakkujen ja vaskoolien myyjät, mutta se ei tietenkään poista sitä tosiasiaa, että hyvin koodatusta algosta voi saada etua muutkin kuin sen koodaaja. Iso plus on myös, jos hommassa on todellisella intohimolla mukana, eikä pelkästään rahastusmielessä.

Oma ymmärrys pörssimarkkinan toiminnasta kasvaa päivittäin, koskaan ei tule valmista ja imen tietoa kuin sieni. Tavoite on luultavasti teilläkin kuitenkin sama; ymmärtää osakekurssien käyttäytymistä mahdollisimman laajasti, jonka jälkeen keskittyä siihen yksinkertaistettuun hiottuun strategiaan, mikä toimii todennäköisyyksien valossa parhaiten ja tuo odotusarvollisesti positiivisen lopputuloksen pitkässä juoksussa. Reittejä tähän on lukematon määrä ja ajansäästö on tietysti yksi merkittävimmistä tekijöistä. En vielä tutustunut trial-versioonne, mutta aion sen kyllä tehdä.

“We are all one trade away from humility”

33 tykkäystä

Oma tuntumani pintapuolisella seurannalla on, että karhumarkkina on ‘kasvattanut geelitukkia’ ja analysointiin on tullut tervetullut ripaus herkkyyttä myös aina mahdollisille hidasteille ja negatiivisille markkinariskeille. Tavoitehinnoissa ei siten ole mukana vain kasvuyhtiöiden glooriaa ja hillitöntä korkoa korolle perusteluja (vrt. QT, Nightingale, Revenio, Talenom, Harvia, Kamux, Admicom …). Hienoa on, että Inderes viestintä on umpirehellistä, ja mahdolliset virheet tunnustetaan. Näin kehitytään ja parannetaan juoksua!

3 tykkäystä

Hyvää isänpäivää kaikki isät, papat, ukit, vaarit ja te, ketkä isyydestä haaveilette! Omien lapsettomuusvuosien jälkeen tämä päivä tuntuu aina vain merkityksellisemmältä :blush::heart:

Yhden ihanan tytön isi.

29eaaac8e91c37a1d22f701f9692f5e5

E. Kuva

105 tykkäystä

Viides isäinpäivä menossa ja kohta päästään pojan kanssa touhuamaan taas hänen harrastuksen merkeissä :smiling_face_with_three_hearts: Isyys on tuonut kyllä paljon positiivisia tunteita ja sisältöä elämään. Toivottavasti monet perheasiaa empivät uskaltavat tarttua tähän antoisaan haasteeseen! Jo yhteiskunnankin näkökulmasta Suomi tarvitsee paljon lisää älykkäitä ja koulutettuja ihmisiä, jotka saavat lapsia ja osaavat kasvattaa heidät kokonaisvaltaisella ja huolehtivalla otteella :slightly_smiling_face:

Hyvää isänpäivää ihan kaikille! :slight_smile:

84 tykkäystä

Muistan kuvan 90-luvulta, kun pikkupoikana olin ottanut salaa tuttavaperheen vauvan syliin, että pääsi häntä hoivaamaan. Olen aina olen pitänyt lapsista ja ollut lapsirakas.

Jo hyvin nuoresta lähtien olisin ollut valmis isäksi, mutta niin vain vuodet kuluvat ja kumppania ei ole löytynyt eikä kauaa mene, kun olen neljäkymmentä. Elämässä on kaikilla kaikenlaista ja asioihin tottuu enemmän tai vähemmän…

Olen joillekin kavereiden lapsille ollut sankari, yhdet mun kaverin muksut leikkivät mua. :smile: :heart: Olen aina tullut lasten kanssa hyvin toimeen ja varmaan osin siitä syystä, että olen kovin lapsenmielinen.

Olen noin viitisen kuutisen vuotta ollut “kaverina” isättömälle pojalle, jolla ei ole ollut miehen mallia elämässä. Olemme nähneet nykyään noin kerran kuukaudessa ja viimeksi eilen salilla treenasin tämän varhaisteinin kanssa. Tärkeä poika mulle, toivottavasti tämä kaveruussuhde kestää läpi elämän. :heart: Jos jotain miestä kiinnostaa olla tukena pienellä pojalle, jolla ei ole miehen mallia elämässään, niin kannattaa katsoa tämä linkki:
https://www.mieskaverit.fi/

Menen tänään katsomaan maailman parasta isää. :heart:

Hyvää isänpäivää ihan kaikille! :slightly_smiling_face:

P.S. Tätä kirjoittaessa meni roskia silmiin.

202 tykkäystä

Ai jaa, no nähdään sitten hetken päästä😂

Hyvää isänpäivää kaikille!

29 tykkäystä

Isän- ja äitienpäivänä on aina paljon keskustelua siitä, pitäisikö kyseisiä päiviä edes viettää.

Monille lapsettomille nämä päivät ovat kivulias muistutus siitä, mitä omasta elämästä puuttuu. Tänä vuonna on taas käyty keskustelua koulussa askarreltavista isänpäiväkorteista, joiden tekeminen on kova paikka isättömille lapsille.

Itse menetin isäni kuusivuotiaana. Ala-asteella muiden askarrellessa kortteja isilleen minä askartelin vaarille. Aina tunsin, etten kuulu joukkoon ja toivoin, ettei minuun kiinnitetä huomiota. Ehkä askarteleminen ei olisi tuntunut niin ontolta, jos olisimme olleet vaarini kanssa läheisiä.

Silti mieluummin askartelin kortin kuin olisin tehnyt jotain muuta. Lapsella on aina suuri tarve kuulua joukkoon.

Olisiko sitten parempi, jos isän- ja äitienpäivää vietettäisiin vain jokaisen omassa kodissa?

Ei missään nimessä. Ei se ihmisen kipu ja tyhjä kolo sisällä johdu korteista tai muustakaan juhlahumusta. Kipu johtuu ihmisen omasta menetyksestä. Eikä se parane sillä, että muu yhteiskunta hyssyttelee ja astelee varpasillaan, ettei jollekin tule paha mieli.

Päinvastoin. Kun oman menetyksen kanssa on tekemisissä, ja siitä voi joutua joskus jopa puhumaan, auttaa paljon. Hienotunteisuus on silti paikallaan.

Ymmärrän lapsettomien vihaisia ja surullisia kannanottoja isän- ja äitienpäivästä, mutta uskon heistä jokaisen tietävän sisällään, että näiden päivien poistaminen ei lopulta auta mitenkään. Joka päivä näkee onnellisia perheitä, jotka muistuttavat kipeästi omista unelmista. Vihastus muuta yhteiskuntaa kohtaan on vain yksi tapa selvitä omasta surusta.

Toivoisinkin vähän jarruja päälle tämän hyvää tarkoittavan suojeluvaiston kanssa. Jos lapsella ei ole isää tai äitiä tai jollain ei ole lasta, hän kärsii siitä 365 päivää vuodessa, eikä ongelmaa korjaa hyssyttely ja piilottelu yhtenä päivänä vuodessa. Maailma on kova paikka, eikä elämässä voi kaikkia kulmia pehmustaa. Miksi ilo pitäisi riistää niiltä, joilla isä on?

Niinpä toivotan hyvää isänpäivää jokaiselle tänne kahvihuoneelle! Syökää kakkua ja voikaa pulskasti :partying_face:

165 tykkäystä

Itsellä oli kumppanin löytämisen ja perheen perustamisen suhteen melko samantyyppinen tilanne. Yli 10 vuotta asian kanssa tuskailin, kunnes pienen pohjakosketuksen myötä ymmärsin, että jotain on syytä muuttaa. Aloitin elämäntaparemontin ja pakotin itseni ajattelemaan positiivisemmin ja olemaan empaattinen myös tilanteissa, joissa aiemmin olin ollut kyyninen. Noin vuotta myöhemmin tapasin nykyisen kumppanini. Olin silloin 38-vuotias. Nyt tilanne on se, että kaiken mennessä hyvin, vietetään meilläkin ensi vuonna isänpäivää :blush:

Never say never, muista pysyä positiivisena! Maailma on täynnä yksinäisiä ihmisiä samankaltaisten haaveiden kanssa. Silmät auki vaan ja hymyä huuleen, kohta on taas kevätkin :blush:

116 tykkäystä

”Kryptot ovat tulevaisuuden maksuväline joka tulee syrjäyttämään Visan ja Mastercardin”

Mitä muita näitä oli? Vieläkö löytyy foorumilta niitä, jotka uskovat tähän tarinaan?

Kyllähän tässä ollaan varmaan isoja rahamääriä menetetty, mutta jotenkin myös salaa nautin tästä, että toi rikollisuusraha menettää merkitystä.

8 tykkäystä

Anna, kun muokkaan tämän ajankohtaiseksi:

Kryptot ovat tulevaisuuden pyramidihuijaus, joka tulee syrjäyttämään postitse lähetettävät kirjeet ja Wincapitan.

24 tykkäystä

Itse myös tulin isäksi melko myöhään, 36 vuotiaana. Voisi sanoa koneneeni syntymän kaksi kertaa, synnytyssalissa ja yli kymmenen vuotta sitten päätettyäni, että tänään en ota. Nyt tyttäreni tulee Lontoosta asti tarjoamaan isälleen lounaan. Olen onnellinen. :blush:

Rattoisaa isänpäivää!

P.S. Täällä ja mediassa on arvailtu, mikä on Trumpin “suuri” ilmoitus 15.11. Välivaalien tuloksen perusteella epäilen Donaldin ilmoittavan seuraavaa: Rovanperä jatkaa Toyotalla.

48 tykkäystä

Mukavaa isänpäivää porukalle, oli sitten juhla tai muistopäivä.

37 tykkäystä

Tajusin vasta, että Valvomon Mikä kesä -biisihän kertoo armottomasta, lopullisesta kryptotalvesta, ja sitä seuraavasta ihanasta kuukausisäästökesästä! :sunglasses::sunflower:

12 tykkäystä

Täällä onkin sanottu isänpäivästä jo kaikki sen verran tyhjentävästi ja koskettavasti, että siihen on vaikea enää lisätä mitään yhtä viisasta.

Sen kuitenkin sanon, että oli suhde isänpäivään millainen hyvänsä, voi jokainen mies juhlistaa tänään Miesten viikon viimeistä päivää.

Miehet. :handshake:

33 tykkäystä

Miehet on jees - vaik ne välillä tekis vähä turskaaki! :muscle::muscle:t2::muscle:t3::muscle:t5::muscle:t5::muscle:t6:

#miestenviikko :star_struck:

9 tykkäystä

Hieno kirjoitus, kiitos siitä!

Itselläni on 4 lasta ja 3 lastenlasta, mutta vaikka jollain ja ei sinullakaan ole ainakaan vielä lapsia, niin sellaisten ihmisten lapsirakkautta tarvitaan maailmassa rajattomasti.

On perheitä, joissa lapsia ei eri syistä paljoa huomioida riittävästi (tiedän, vaikea mitattava) ja lisäksi lapset tukeutuvat ja puhuvat ehkä helpommin muille kuin vanhemmilleeen, siinä lapsettomilla ihmisillä ja/tai sukulaisilla voi olla älyttömän merkittävä rooli lapsen elämään.
Itsellä on ainakin lapsuudesta vastaavaa kokemusta. Kyllä se lapsenkin verkottumisen tukeminen on tärkeää ja se helpottaa ja jakaa vanhempien taakkaa.

Et vaikuta ollenkaan Alokkaalta tässä asiassa :+1:.

Mukavaa Isäinpäivää kaikille!

44 tykkäystä

Oikein innolla odotan kaamoksen aikaa ja kovia pakkasia että pääsee mökille saunomaan kun hiihtämään ei viitsi oikein sydäntalvella lähteä niin tulee ajettua mökille pelkästään saunomisen takia. Mitä kovempi pakkanen sitä mukavampi fiilis on mennä terassille nauttimaan olut ja taas takasi löylyihin. Kyllä puusauna on aivan mahtava keksintö ja siitä saa koko illan kestävän ohjelman aina saunan lämmityksestä alkaen. Jos saunaa ei olisi koskaan keksitty en tiedä omistaisinko edes koko mökkiä.

27 tykkäystä

Vaikka et normaalisti klikkailisi ilta-pululinkkejä, niin nyt kuitenkin vahva lukusuositus.

Erkki 74 ja periksiantamaton yrittäjyys Erkin, 74, keksintö komeilee nyt jokaisessa NHL-ottelussa - Urheilulehden parhaat - Ilta-Sanomat

Hyvää Isänpäivää kaikille isä-oletetuille :heart:

19 tykkäystä

Antaisitko tämmöiselle lusmulle 500€ hoidettavaksi?

Jotkut kuten Mr. Wonderful ilmeisesti uskalsi:

Tämähän on kokonaisuudessaan lapaan syötetty paikka tietyille ryhmille tuoda CBDC taas eteenpäin.

”Never let a good crisis go to waste”

*maksumuurin takana

2 tykkäystä