Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Hei Kevin,
Tulee katsottua/kuunneltua melkolailla kaikki jaksot, olette Teemun kanssa huikea duo! Mukava seurailla mitä kaikkea pitkän päälle keksittekään. Kanava ansaitsee paljon enemmän tilaajia ja kyllähän niitä varmasti kertyykin, kun pidätte laadun yllä. Isosti kiitoksia jaksoista ja kovast pal tsemppiä jatkoon!:blush:

8 tykkäystä

Juu, vastaa ihmeessä, näillä sanoilla:

“Pullat pystyyn, taikina nousee, beibi nyt leivotaan
Olen kaupungin tavoitelluin ukkomies, heitän hiivat tosta vaan
Munaan tarttee pullien päälle laittaa kun ne paistetaan
Mahtava tuoksu uunista nousee, se ilmassa haistetaan”

8 tykkäystä

Onnea onnea. Piti käydä vilkuilemassa nuita kuivalihoja kun en ollut ennen kuullut merkistä. Viiskymppisille sitten tämä setti: Kuivalihakundin Lihalava 680x150g kuivalihaa - lavallinen kotimaista kuivalihaa

5 tykkäystä

Nuo kuivalihakundin lihat on kyllä ihan ykkösiä. On vaan aika hintavia. 5€ normipussi, nämä oli jotain isompia pusseja ja maultaa wiskey&cola

Harmi kun kaupoissa on yleensä vain tuota perussettiä. Valkosipuli ja mild habanero on kyllä hyviä.

6 tykkäystä

Naga versio on aivan tajuttoman hyvää eikä mitään superhypertulista, sen syömisestä vaan joutuu maksamaan seuraavan päivän istunnolla kovan hinnan :sweat_smile:

12 tykkäystä

Jatkoa ketjulle Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 5):

37 tykkäystä

Testaa kuivalihakundin skorpionia(tilaustavaraa), se on niin hyvää ja tulista et joka toisen lastun jälkeen menee 1 pintti :beer:

6 tykkäystä

En ole kyseiseen yhtiöön sen tarkemmin perehtynyt, mutta tämä oli vilpitön ensireagtio.:astonished:

12 tykkäystä

Suuresta suosiosta en tiedä, mutta mielelläni tekisin kunhan vähän kiireet helpottaisi. Olettaisin kuitenkin, että terassikausi on jo pitkällä ennen kuin biisejä uudelleen arvaillaan - ainakaan minun soittojen perusteella :slight_smile:

Jostain syystä tuli mieleen ala-asteen jäätävät laulukokeet koko luokan edessä. Siinä heikommat vaipui kyyneliin jo ennen kuin pääsivät asemiin. Itse olin onnekseni niin huono laulamaan, ettei sitä halunnut kukaan kuunnella ja sitä kautta se oli parissa sekunnissa ohi.

Mutta siis nokkahuilu esille ja hommiin, minä lupaan yrittää arvailla :wink:

13 tykkäystä

Moni tuntuu ajelevan aika korkealla osakepainolla. Joillain sijoitusaste jopa 150% tai enemmän.
Miksi? Itse vähentelin painoa 30-40 prosenttiin, loput kässiä. Mitkä on ne ajurit jotka esim. tuuppaavat Sepen yli viiden tonnin tai Nokian kuuteen euroon? Anteeksi, olen sokea.

2 tykkäystä

Koska ajoittaminen on vaikeaa, ja sen yrittaminen ainakin omalla kohdalla tyhmaa.

7 tykkäystä

Jo -60-luvulla opettaja laulatti jokaista yksitellen ja ohjaavasti. Pisteet hänelle.

Juttelin -90-luvun koulukiusatun kanssa. Hän oli edelleen pöyristynyt tapauksen käsittelystä. Kiusaaja olisi tarvinnut enemmän toimia kuin hän. Tämäkin oli ennen selkeämpää. Porukalla muksittiin kiusaajat. Opettaja onnitteli vaivihkaa, kun kiusaajan päällä ollut villapaita täytettiin lumella. Ja opettaja varoitteli kiusaamisesta ja muistutti, kuinka aikuisena se tulee vastaan kiusaajalle. Tehkää läksyt, sitä arvostatte aikuisena. Ja jos käyttäydyttävä kuin peikot, teille nauretaan aikuisena. Tai saatte turpiinne. Opettaja, jolla oli ote asioihin. Nykymeno ja silittelykasvatus on aivan hirveätä. Kiusaaja on kuin Putin ja ymmärtää vain vastinetta, mutta ennen kiusaamisen alkamista on hyvä kertoa mitä siitä seuraa myöhemmin. Ei lapset tyhmiä ole, ne vain etsii rajoja ja sääntöjä.

Edit: Tosi-TV -idea: kiusaaja tapaa kiusattunsa. Kiusattu saa haastaa kehään tai tietovisaan tai mihin haluaa. Saa nöyryyttää kiusaajansa.

2 tykkäystä

Venäjä häviää sotansa, JPow kääntää printterin päälle ja korot alas. Sen päälle AI:n tuoma valtava tuottavuusloikka vetää varsinkin teknologiasektorin kuumatkalle.

22 tykkäystä

Ajoittaminen on tuhmaa niin aina all in. Sehän fiksua

1 tykkäys

Jos saan kuukausittain tuloa, niin voin koko aika jatkaa ostoja. Mitas tyhmaa tossa on?

12 tykkäystä

Tähän asti on otsikoitu Venäjän häviävän vähintään ensi viikolla. Ehkä seuraan vääriä medioita. Väillä taas jostain pilkistää että sota jatkuu vuosia. Toivo ja totuus on eri asioita. Kyseessä sitten sijoitukset tai mikä vaan.

1 tykkäys

Silti historiassa ne todella oikeat entryt ovat osuneet enemmän tai vähemmän toivon varassa kohdalleen. Moni kysyi koronan alkutaipaleella, että miksi ihmeessä nyt sijoittaa kun maailma loppuu.

Sitten on vielä loistava kun ajan määrettä voi sopivasti venyttää. Onko se vuosi vai vuosikymmen, vai peräti 2 vuosikymmentä. :grin:

1 tykkäys

Totta. Oikeat entryt näillä tasoila… No, aika näyttää.

2 tykkäystä

Hyvinhän tämä lappu porskuttaa. Onnittelut Salkunrakentajan jutun perusteella ostaneille. Ja vielä enemmän onnea aikaisemmin kelkkaan lähteneille

2 tykkäystä

Ei hajuakaan, mutta…

Jos kävisi niin, että molemmat tamperelaiset pelaavat finaaleissa ja finaalit venyvät seitsemänteen peliin (joista ainakin osa jatkoeriin) ja sitten tulee vielä Skoda-Cup, niin mikäs pörssiyhtiö se nyt myykään sammioittain olutta plus syötävää kylkeen? :thinking:

6 tykkäystä