Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Kriittisyys on tosi hyvä homma. Jos joku siitä loukkaantuu, se on vähän turhamaista. Mulla on vähän se, että saatan toukokuussa olla 80% sijoitettuna, sitten myydä elokuussa, niin että olen 50% sijoitettuna, ja taas syyskuussa olla 90% sijoitettuna. Muuten toi meni tosi hyvin btw, mutta osakevalinnat olivat huonoja viime vuonna. Viitisen epälikviä mätämunaa pilasivat hyvän ajoittamisen tuotot.

Tuottolaskelmia voi väärentää ja valita esim parhaan salkun tuoton. Tässä on ne salkut, mistä olen ollut yksin vastuussa. Siitä jää muiden välittäjien ja esim Nomad Investin kautta yhdessä hoidettu salkku pois. Prosentuaalisia tuottoja nostaa aika paljon se, että varoja tulee imuroitua pois elämiseen, veroihin ja muille välittäjille/sijoituksiin. Mutta eihän nyt joku screenshotti epäilyjä poista. Yritin Inderespodin haastattelun jälkeen näyttää tuottohistorioitani ihan livenä, mutta ei niitä taidettu niin tarkkaan katsoa, että silläkään väliä. Ei tässä varmaan mitään auditointeja tarvita, uskoo tai ei usko. Ehkä sitten, jos olis joku kaupallinen hanke, niin pitäisi olla tilintarkastaja varmentamassa. :slightly_smiling_face:

Ja muutkin viestit luettuani iso kiitos, että moni arvostaa mun näkemyksiä! Lämmittää paljon mieltä muuten vähän mollivoittoisena pörssiviikkona.

297 tykkäystä