Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Itse ainakin pyrin siihen, että mietin mikä oikein ja väärin, riippumatta siitä mikä on kohteen suhde omaan asemaani. En esimerkiksi halua, että minua enemmän tienaavia verotettaisiin enemmän, vaikka se saattaisi olla ns. minun oma etuni

10 tykkäystä

Tämän asian kanssa itse kipuilen vaalien alla näin opettajana.

Vasemmisto ehkä ajaisi minun etujani paremmin, mutta se tehtäisiin velkarahalla.

Oikeisto taas ei aja minun etujani samoin, mutta Suomen tulevaisuuden kannalta ratkaisut ovat parempia.

24 tykkäystä

Ei tässä ole kyse Kansanedustajan eduista. Eivät ne liity millään tähän asiaan. Se on eri keskustelu.

Ja eikö ole aikamoinen oletus että Sinuhe Wallinheimo olisi minua paremmassa asemassa ja nähdä jotain ristiriitoja meidän etujen välillä?

Minulle kävisi oikein hyvin että arkipyhistä poistettaisiin loppiainen ja helatorstai. Tästä hyötyisi Suomen valtiontalous ja yritykset. Pitkässä juoksussa suurin hyötyjä olisi kansalaiset kun saataisiin taloutta edes hitusen kestävämmälle uralle. Saanko minä sanoa näin kun minulla ei ole 4.5kk lomia?

4 tykkäystä

Maaliskuu alkoikin tänään taas mukavasti, kun sain eteeni jo toisen rahanpesuselvityksen tämän kalenterivuoden aikana. Tällä kertaa Svea Bank. Ilmeisesti suurin ihmetyksen aihe oli se, miksi olen helmikuun aikana sekä tallettanut että nostanut rahaa säästötililtä…

Ei tietysti ole pankin vika, vaan sääntelijän, mutta on tämä nyt aivan turhaa vaivata pieniä yksityissijoittajia jatkuvilla selvityspyynnöillä. Mitään pimeää tai edes hähmäistä ei omissa transaktioissani ole, mutta jos näitä tulee jatkossakin samaa tahtia, niin alan kohta selvittämään, miten sijoitan rahani pimeästi huumebisnekseen, tappamiseen tai muuten vain Cayman-saarille suojaan finanssi-byrokraateilta :laughing: .

Disclaimer (myös KRP:lle tiedoksi). Viestini sisältää turhautumista sekä vahvaa sarkasmia.

5 tykkäystä

Sitten kun joskus muistetaan että kansanedustajan työnkuvaan kuuluu muutakin kuin täysistunnossa ja valiokuntien kokouksissa istumista, niin ehkä tajutaan, että istuntotauot eivät ole lomia.

12 tykkäystä

Etkö opettajana ole huolissasi porvariston tulevista leikkauksista, joilla jo aiemmin aloitettiin koululaitoksen rappeuttaminen tässä maassa?

2 tykkäystä

Suomessa on vähän arkivapaita verrokkimaihin verrattuna. Mielestäni isompi ongelma on niiden satunnaisista vuosittain. Osasta varmasti voisi luopua, jos olisi ns. bank holiday osille vapaista jolla lukittaisiin arkivapaiden määrä.

3 tykkäystä

Huumorimielellä (vertaa yhtiöiden tunnuslukuja) tehty huovinvuoksi-kysely kahden yhtiön houkuttelevuudesta:

Ilman tarkempaa tietämystä yhtiöstä (ellei sitä ole jo), kumpi vaikuttaa mielestäsi lukujen/lyhyen kuvauksen perusteella houkuttelevammalta sijoituskohteelta?:

Nimbus, Globaali veneitä myyvä yhtiö ymmärtääkseni melko vahvoilla brändeillä (marketscreenerin ennusteet vähän tunkkaiset, mutta niihin pitää tyytyä kun ei [vielä] Inderesin seurannassa):


Media and Games Invest: Mediateknologiaa/mainosdataa ja pelejä yhdistävä yhtiö:

  • Nimbus
  • Media and Games Invest

0 äänestäjää

1 tykkäys

Statuspäivitys, vieläkö mennään tällä vastauksella?

4 tykkäystä

Kauppalehdeltä tulee uusi mielenkiintoinen videosarja: “Näin aloittat sijoittamisen”.

Näin aloitat sijoittamisen -videosarjassa tunnetut sijoittajat kertovat, miten itse aloittivat sijoittamisen. Sarjassa selviää, mikä heitä sijoittamisessa pelotti, ja he rohkaisevat omilla tarinoillaan uusia sijoittajia vaurastumisen tielle.

Veli @Johannes_Sippola:kin tulee olemaan jossain tulevassa jaksossa vieraana. :slight_smile:

Meillä on ihan oma ketjunsa näille kysymyksille vai mitä tällä oikein haet? Ja näyttöä ei tosiaan edelleenkään ole, vaikka erilaisia mielipiteitä asiasta on, kuten aiemmin.

Eli siis kun sanot että laboratoriovuodon puolesta ei ole mitään näyttöä, niin tarkoitatko että esim FBI:n ja DOE:n väitteet, joiden mukaan laboratoriovuoto on pandemian todennäköisin syy, ovat täysin tuulesta temmattuja? Ne eivät perustu mihinkään näyttöön? Huomaa, että “ei mitään näyttöä” on aivan eri väite kuin “ei konklusiivista näyttöä”.

Saa siirtää virusketjuun nämä viestit joka osaa, itse en tiedä miten moinen temppu tehdään.

Emme tiedä, mitkä “todennäköiset syyt” taustalla vaikuttavat, joten näyttöä ei yksiselitteisesti ole. Arvauksia on ja niissä luonnollinen tartunta on USA:ssakin johdossa.

Tilanne on samankaltainen kuin väitteissä USA:n vaalivilpistä. Näyttöä ei ole. Yllättäen salaliittoteorioita molempien aiheiden ympärillä lietsovat samat tahot, joilla on Suomessakin kannattajansa lähinnä persujen riveissä.

3 tykkäystä

Joku ongelma Twitterissä kun ei “seurataan” sivulla näy mitään, vai onko se vain Musk?

image

1 tykkäys

Itselläni on päinvastoin. Hyväosaisena lusmuna oikeisto ajaisi omia etujani vasemmistoa paremmin. Mutta koen ympäristöön ja tasa-arvoon liittyvät asiat tärkeinä ja näen Suomen ja koko pallon tulevaisuuden kannalta punavihreät arvot kovaa oikeistolaisuutta parempana vaihtoehtona. Kuulunen pieneen vähemmistöön tässä(kin) asiassa.

7 tykkäystä

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
:heart: Nollakorkojen paluu on tänään jälleen päivää lähempänä kuin eilen :heart:
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

34 tykkäystä

Eikös silloin Liberaalipuolue olisi oikealta hyvä vaihtoehto? Toki onhan Kokoomuksellakin vahvahko mielipide ympäristöstä ja esim. veroprogression pienentäminen on juuri tasa-arvoisempaan suuntaan menemistä.

7 tykkäystä

Jep jep

1 tykkäys

On kyllä syvältä tämä ahtaajien lakko kun kohta alkaa aika monessakin yrityksessä vaikuttaa tuloksiin. Muutenkaan ei varmasti vahva kevät tulossa.

8 tykkäystä

Alkaa olla melkolailla selvää että suurimalla todennäköisyydellä virus on peräisin labrasta. Kuunnelkaa vaikka viimeisin Sam Harriksen Making Sense -podcast jos haluatte perehtyä asiaan tarkemmin.

2 tykkäystä