Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Huhuja on ilmassa että ostajaa etsitään nyt, eli eiköhän tämä mene jollekin isolle pelaajalle puolikkaan pastirolin hinnalla:

2 tykkäystä

aika varmana porukka tuntuu pitävän pankkien velkakirjojen hintapaineiden ongelman suuruutta. en väitä, että itse tiedän sen enempää, mutta muistan vaan finanssikriisin alun aikana kahden hedge-fund rahaston kaatuneen ja silloinkin seliteltiin kuinka pieni ja rajattu onglema tämä on. ei välttämättä ole.

2 tykkäystä

Signature Bank -28.82%
PacWest Bancorp -36.70%
First Republic Bank -50.72%
Western Alliance Bancorporation -39.08%

Useat mega pankit -5-10%

Alkaa näyttää täysvaltaiselta pankkikriisiltä. Markkinoiden koronnosto odotukset romahtivat samalla. Mitenhän onnistuu pelastustoimet tässä inflaatioympäristössä?

3 tykkäystä

Siellä markkina vetää epäiltyjä riviin - mitä isompi miinusprosentti, sitä suurempi on pelko että kioski on pulassa. Ja jos firman osake kohtaa 30%+ hiustenleikkuun, isoja summia kuralla korolla pankkiin tallettaneilla nousee nopeasti hikipisaroita otsalle että mitäköhän markkina tietää ja pitäisikö olla huolissaan. Se joka panikoi ensimmäisenä pärjää parhaiten…

Pelkään pahoin että tämä ei ole päivän-parin heilunta, ellei sitten Fed vedä kania hatusta ja keikauta korko-odotuksia nopeasti ihan toisaalle. Toisaalta markkina tätä jo nyt hieman ennustaa, kymppivuotisen yieldi on sukeltanut aika nopeasti yli 4% tasolta 3.7% nurkille.

Vielä en itse ole käteiskassaa hassannut dippiin, mutta toisaalta ei halua enää tässä vaiheessa lähteä pulaamaan shorteilla koska milloin vain voi Fed ilmoittaa jotain joka kääntyy muotoon “gg, game over man, game over” shorttina istuville. Ne jotka shorttailivat koronapulkassa muistelevat sen aamun kun Fed veti korot nollaan. Se vihreä palkki joka ilmestyi oli aika eeppinen.

22 tykkäystä

image
Olin jo edellä tän laatuyhtiön kohdalla. :sunglasses:

2 tykkäystä

Et ainakaan mua.

Kuuntelin jo. :muscle:

Veni, vidi, vici.

4 tykkäystä

image

7 tykkäystä

Tämmöset voisi ainakin mun puolesta heittää johonkin toiseen ketjuun. Data on tänne saatu ja tommosen perusartikkelin jakamisesta ei kovin moni hyödy. Täyttyy ihan turhaan kyseinen ketju saman asian toistolla.

E: tarkoitin siis pörssien suunta-ketjua, enkä ylempänä käytyä keskustelua :laughing:
https://keskustelut.inderes.fi/t/porssien-suunta-osa-2/12591/9126?u=suomenbuffet

6 tykkäystä

Alkaa olemaan viimeinen mahdollisuus myydä kaikki ja ostaa sokeria saunaan

35 tykkäystä

Nyt vaan täyttämään lainahakemuksia :slight_smile:

30 tykkäystä
31 tykkäystä

Kysymys viisaille!

Suoritin danske bankista ulkomaanmaksun. Näenkö jostai tämän tapahtuman niin että siinä näkyisi myös vastaanottajan tilinumero?

Tunnin yrittänyt kaikilla laitteilla ja ei löydy ja aspa palaa maanantaina :slight_smile:

Oliko joku hädässä ulkomailla?

3 tykkäystä

20 tykkäystä

Öö. Miksi mikään firma laittaisi liikkeelle kalliin hybridilainan, jos olisi mahdollista saada halvempi tavallinen laina? Please explain.

Joo muuan sulttaani tarvitsi etukäteismaksun jotta voi siirtää miljoonat…

Anyone?

4 tykkäystä

Nyt on rookie-tason kysymys mutta mikä homma? Osingot näkyy tilin käteisvaroissa mutta niitä ei voi nostaa eikä niillä voi ostaa. Mandatumin AOT kyseessä.

Osinko on siis irronnut osakkeesta, mutta sitä ei ole vielä maksettu tilille. Mandatum vaan haluaa ilmoittaa tämän irronneen osingon käteiseksi, jotta salkun arvo ei laskisi osingon irtoamisen takia.

11 tykkäystä

@Petri_Gostowski kirjoitti linkkaamassasi kommentissa näin:

Hybridilaina luetaan kirjanpidossa omaksi pääomaksi, minkä ansiosta se pienentää Sanoman vuoden 2022 lopussa 3,2x tasolle asettunutta nettovelka/käyttökate suhdetta tasolle 2,6x vuoden 2022 luvuin laskettuna

Eli luultavasti sanomilla normaalien lainojen ehdot huononee/pitää uudelleen neuvotella jos velkaisuus menee esim. yli 3x tasolle, ottamalla kallista hybridirahaa pankkitilille makaamaan tästä päästään kuin koira veräjästä.

Petri tai joku muu voisi joskus kirjoittaa esseen näistä hybrideistä, ja siitä miten niihin sijjoittajan pitäisi suhtautua, esim. eri kertoimien kannalta (omavaraisuus, velkaantuneisuus), huomioidaanko EVtä laskettaessa jne…

8 tykkäystä

Älä ala mulle dallaa tai stikkaan sua bördeen

10 tykkäystä