Wulff-yhtiöt Oyj

Muutamia aivan irrallisia poimintoja kun tätä tässä iltani iloksi pläräilen:

Vuoden 2022 alussa tehty tilitoimisto- ja taloushallintopal- veluosaaja Carpentum Oy:n osto laajensi palve- luvalikoimaamme vakaalle ja kannattavalle alalle. Koemme, että taloushallintopalveluissa onkin tulevaisuuden kasvunvaraa. Wulff on valmiudessa kasvaa yritysostoin myös tulevaisuudessa.

Wulff kokee, että pohjoismaisilla markkinoilla on tilaa uudelle paikallisesti ja henkilökohtai- sesti palvelevalle tilitoimisto- ja taloushallin- ta-alan osaajalle: Wulffille. Ala on kannattava ja kasvanut jo pitkään tasaisesti ja Wulff hakee nyt osaa tästä kasvusta Suomessa. Tällä hetkellä suurimpia alan toimijoita Suomessa ovat Accountor, Talenom ja Rantalainen, ja Wulffin toiminta on vielä suhteellisen pientä.

Boldaukset omia. Olisiko tämä se sektori mistä voisi löytyä Wulffille lisää ostettavaa?

Toisaalta se voi olla myös joku uusi palveluvaltaus (enpä kyllä muistanut, että Wulffilla on myös catering-palveluja :smiley: ):

Wulff etsii toimintaansa täydentäviä uusia palveluja aktiivisesti ja on valmis panostamaan yhä uusiin tuoteryhmiin ja palveluihin strategiansa mukaisin yritysostoin myös jatkossa. Kotimaassa Wulff tarjoaa pääkaupunkiseudulla asiakkailleen myös laadukkaita, kotimaisia ja vastuullisia catering-palveluja Wulff Catering -brändillä.

Perinteisten “yhdistetään toimintoja ja toimitiloja jne.”-synergioiden lisäksi vuosikertomuksessa korostetaan paljon “pehmeitä” synergioita:

Kaikista tärkeintä synergiaa luodaan omaksumalla Wulffin vahva myyntikulttuuri.

Mitä siis teemme tulevaisuudessa? Sitä, mitä kaikkea myymme, emme vielä tiedä, sillä tässä sekä kuuntelemme tarkasti asi- akkaita että ennakoimme heidän tarpeitaan ja reagoimme ympäristön muu- toksiin.

Wulffilla on vahva myynti-identiteetti ja sen tavoitteena on olla Pohjoismaiden paras myyn- tiorganisaatio. Kun lisäksi panostetaan siihen, mistä asiakkaat eniten kiittävät, vaikutetaan myynnin ja liikevaihdon kehitykseen myönteisesti.

Näistä ja muista kommenteista tuli pitkälti sellainen vaikutelma, että Wulff näkee itsensä dynaamisena ja aktiivisena asiakaslähtöisenä toimijana ja kulttuurinsa sellaisena, jolla jo itsessään voidaan tuoda paljon tehokkuutta kun ostetaan Staplesin kaltaisia yrityksiä vähän pölyttyneeltä toimialalta ja laitetaan niissä vähän uutta vaihdetta silmään.

Sivulta 19 löytyi myös mielenkiintoinen aikajana Staplesin integraatiosta. Joku herkempi voisi pelästyä tuosta toiminnanohjausjärjestelmien yhdistämisestä, joka on ilmeisesti alkanut 2022 ja valmistuu vuoden lopulla.

Tämä on varmasti yksi hyvin konkreettinen syergiahyöty mitä on saatu Staples-oston kautta:

Kevään 2021 Staples-yrityskaupan myötä Wulff sai Suomessa käyttöönsä Postin palvelun rinnalle oman logistiikkakeskuksen Tuusulassa. Modernissa, suurelta osin automatisoidussa logistiikkakeskuksessa työskentelee noin 30 logistiikka-alan wulffilaista ammattilaista.

Lopuksi vielä hauska anekdootti, on tämä kyllä ihanan tylsää ja yksinkertaista bisnestä :smiley:

Myydyimpiä työpaikkatuotteita Wulffilla ovat kahvi, värikasetit ja tulostuspaperi.

26 tykkäystä