Minua on joskus ohjeistettu näin Taaleri-ketjussa:
Mites se nyt mutkia on vetänyt suoraksi? Analyytikon arvio ei vastaa yhtiön arviota… Varoituksissa peilataan yhtiön tiedoitukseen, ei analyytikoiden👍
Kyllä, siksi tuo Saulin lause että yhtiön numeroiden poikkeama markkinoiden ennusteista laukaisisi tulosvaroituksen on mielestäni kummallinen, kun pörssin säännöissä lukee aivan päinvastaista.
Ymmärsitkö nyt?
En kyllä tuossa linkkaamassasi pätkässä nöe tuollaista kohtaa. Missä siinä niin sanotaan jos tarkoitat linkkaamasi pätkää? Siinähän sanotaan juuri päinvastoin… Siinä jonka olet boldannut.
- Markkinoiden ennusteista poikkeaminen laukaisee tulosvaroituksen
- Markkinoiden ennusteista poikkeaminen ei laukaise tulosvaroitusta
En valitettavasti pysty parempaan…
No juu tuo näyttää hassulta., koska markkinat voi ennustella ihan mitä vaan. Ratkaisevaa ei ole kenenkään odotukset vaan se mitä pörssiyhtiö on itse tiedottanut. Sen ajan mitä olen reilu 30 vuotta seurannut markkinaa niin perstuntuma on että posarit ja negarit on vähentynyt. Tuntuu että kynnys posareiden/negareiden antamiseen on kasvanut vuosien varrella.
“Kryptovaluuttatouhu ei tuo mitään hyödyllistä yhteiskuntaan”, sanoo Nvidian teknologiajohtaja Michael Kagan. “Tekoäly puolestaan tuo”.
“Nvidian omistajat tulevat olemaan varsin tyytyväisiä tulevien vuosien tekoälybuumiin.”. Se oli ihan oma kommentti.
Pakko myöntää, että tässä tulee itsellekin uutta tietoa, olin tuon casen jälkeen siinä uskossa että tuo markkinaodotuksista poikkeaminen riittää laukaisemaan tulosvaroituksen
Tuskin kukaan täyspäinen noita pörssin sääntöjä vapaaehtoisesti lukee tai ylipäätään osaa, kun ei niiden rikkomisesta oikein rangaista. Ei niitä tiedä pörssin valvoja, eivät analyytikot, eivät yhtiöt itse ja kaikkein vähiten sijoittajat
Itse uskon että vain sillä mitä yhtiö itse ohjeistaa on väliä. Muutenhan yhtiön täytyisi olla korjaamassa yli-innokkaita analyytikkoja? Mutta mielestäni on aika häilyvää että koska yhtiön tarvitsee antaa negari tai posari ja mitä yhtiöt ovat itse ohjeistaneet…
Harvoinhan noihin hypelappuihinkaan on mitään korjauksia tullut yhtiöiltä vaikka markkinahäiriöiltä vaikuttaa.
Tietty jos nousun taustalla on vuotanut tieto niin yhtiön täytyy tiedottaa/ keskeyttää kaupankäynti.
Nykyään sanoisin, että NHL:ssä on tärkeintä tunnistaa omat supertähdet ennen lopullista läpimurtoa sekä löytää hyviä pelaajia myös varaustilaisuuden myöhemmillä kierroksilla.
Supertähdet pitää saada ennen lopullista läpimurtoa edullisiin pitkiin diileihin, jotta heidän ympärille voi rakentaa kilpailukykyisen joukkueen. Tästä hyviä esimerkkejä ovat Colorado Avalanche ennen Nathan MacKinnonin jättidiiliä, Boston Bruins ja Tampa Bay Lightning.
Onnistuneella skouttaamisella saadaan hyviä pelaajia halvoilla tulokassopimuksilla useisiin rooleihin. Hyvästä skouttauksesta esimerkkejä ovat Toronto Maple Leafs (ei ehkä uskoisi), Carolina Hurricanes ja Dallas Stars.
Vuonna 2017 Dallas varasi samalla kertaa Miro Heiskasen (ykköspakki), Jake Oettingerin (ykkösmoke) ja Jason Robertsonin (ykköshyökkääjä).
Nykyään NHL:ssä GM:t ovat viisastuneet, eikä treidejä tehdä vain treidien vuoksi. Se on säästänyt paljolta tuskalta. Tämä olisi myös hyvä oppi meille sijoittajille
Eikö se liquidity toiminutkaan noin?
Ollu jotenkin kumma päivä kun lukenu vähä välistä uutisia miten on ollu nousupäivää siellä ja täällä ja joka päällä. Sitten menee silmäilemään osakkeita mitä seuraa/omistaa ja valtaosa miinuksella / max nippa nappa plussalla. Kuten Nordean “huikea palautuminen” +0,75%.
FINE. En ois halunnukkaan.
Kyllähän Nordea kävi melkein 3% nousussa, kunnes Alokas kertoi tuplanneensa positionsa. Hohhoijaa, ja yllättyneet parijonoon.
E: onneksi Nordea ei ole salkkuni isoin positio, heheh.
Plus Esa Tikkanen. Tikiltä vietiin vielä selvä maali mukamas paitsiona. Jatkoaeräsellainen mikäli en muista väärin.
Edit. tietenkin muisti teki tepposet. Ensimmäisessä erässä, ajassa 10.06
Huomenna klo 13.00 Sijoituskästin TikTok live auki. Äänessä itse maestro aka @Verneri_Pulkkinen
Oli kyllä hurja lämäri Tikkaselta tuossa pelissä heti siniviivan jälkeen. Siinä vähän tunteet kuumeni tilanteen jälkeen ja Jeff Beukeboom sai tappelun aloittamisesta ottelurangaistuksen. Ehkä tuo vähän sotki Rangersin kuviot. https://youtu.be/_dcVRsZmxjs?t=1063
Tikkasella oli kyllä kova ja ennen kaikkea tarkka lyöntilaukaus. Teki pudotuspeleissäkin useamman jatkoaikamaalin lämärillä.
No nyt löytyi todellinen helmi! Muistan kauan aikaa sitten, kun jumitettiin veljen kanssa tv:tä katsoessa yön pikkutunneilla ja ihmeteltiin että mikä ihmeen “moukarimies” sieltä alkaa (en ole varma oliko suomennos tarkalleen tämä). Ja sieltähän tuli todellista timanttia.
Voi olla että muistan väärin (SPOILER ALERT) että ensimmäinen tuottari päättyi jonkinlaisen pommin räjähtämiseen kaupungissa. Ja kun sarjalle tulikin suosioita, niin seuraava kausi alkoi sillä että kaikki olikin unta Eli myös käsikirjoitus hakee vertaistaan.
Eli ei muuta kun trust me, i know what im doing (poislukien toimet osakemarkkinoilla).