Yhdellä toisella saitilla oli vääntöä siitä kuinka nämä jäbät biittaa indeksin ja omaavat niin rautaisen ammattitaidon. Miljonääritaustaa ja ammattipokerinpelaajaa jne. Voi olla että kääntyy vielä laiva, mutta nykyinen träkki ei kyllä mairittele…
Vaikka olisi kuinka ammattilainen niin sijoittaminen ei ole helppoa ja mitä korkeamman riskin lappuja ottaa kyytiin niin kun shaiba lentää tuulettimeen niin voi käydä ohraiset. No kyllä se ainakin nöyryyttä varmaan opettaa kun vetää kunnon punaisen vuoden plakkariin.
Tsemppiä vaan kavereille ja toivotaan vastatuulen sijaan välillä myötäistä.
No lähinnä tässä oli pointti että ei kannata Tecnotreen kaltaiseen korkean riskin osakkeeseen sijoittaa jos tuottotavoite on joku indeksin 7%. Ja se, että tuolla 15%lla warranteista tulisi jo messevät tuotot, pienemmilläkin kasvuprosenteilla (esim 10%) ne tultaisiin lunastamaan täysimääräisesti.
Kaupunki on Jyväskylä ja ravintola Tiede. Opiskelijahenkinen ravintola, muttei minua haittaa kun on vanha opinahjo. Kelpaa vaikka perjantaina klo 17:30 viedä rouva illalliselle.
Tästähän saadaan vielä mielenkiintoinen harjoitus. Täytynee palata asiaan kun kuluvan vuoden luvut on tiedossa. Olisi varsin mielenkiintoista mikäli jatkossa luvut alkaisi tuolle mallille kelpaamaan.
Tähän kyselyyn osallistuminen pitäisi olla indeläisille pakollista . Muistan vieläkin kuinka nihkeää oli tehdä omaan päättötyöhön liittyviä kyselyitä aikanaan kun ketään ei huvittanut vastata. Ko kyselyyn vastaaminen kesti ehkä 30 sekuntia. Saisi sijoittaja kunnon otoksen eikä mitään parinkymmennen tyypin mielipidettä jota pitää sitten yrittää perustella riittäväksi otokseksi.
Minusta tuo on paljon parempi käytöstapa kuin omani, joka on että kun firmalla menee hyvin niin mehustelen tyytyväisenä selailemalla IR- ja muuta promomateriaalia ja jos menee huonosti niin firma ei enää kiinnosta enkä seuraa sitä ja se vajoaa kirjaimellisesti salkun pohjalle pölyyntymään. Sehän on jo oikeaoppinen merkki myydä firma jos se ei enää kiinnosta, mutta kun ei tappiolla olevaa raaski myydä…
Jos nyt ei kuitenkaan aleta vetämään kissanhäntää. Meiltä muilta vajaa 6€ on halvin lounas
Huumoriahan tässä, mutta ei ole paha. Ja oikein viimeksi kysyin kassaneidiltä, että onko se tosiaan kaikilta tämä hinta - kyllä on Ylijääneet rahat sitten laitetaan negariosakkeisiin, mihis muuallekaan.
No tuo nyt ainakin on hyvä. Uskon, että kuulut vähemmistöön, koska veikkaan, että aika moni piensijoittaja yrittää kääntää asiat valoisammaksi ja jää toivomaan käännettä + “lamaantuu”.
Kun menee huonosti tai osake laskee ilman että keksin laskulle hyvää syytä, niin syytän analyytikoita ja huonoa tuuriani.
No oikeasti… jos osake on laskenut, niin olen koettanut etsiä liiaksi valitettavasti hyviä puolia ja olen koettanut myös kääntää huonot asiat parhain päin, kun osake on noussut, niin olen katsonut edelleen vaaleanpunaisten lasien läpi fiilistellen. Näistä olen mielestäni oppinut hiljalleen ainakin jonkin verran pois, mutta en täysin.
Mistä tietää, että Incap on ollut tutkan alla, vaikka tuottanut 3v 407% & 5v 951%.
-Ei kirjoittelua mähän sanoin!!
-Ei ilkkumista tai jeesustelua
-Stockmann, Tecnotree, Qt, Harvia ketjuissa ei toinna sanoa vastaan sanaa. Kyllähän täällä joku aktiivi jeesusteli stokkasta vs qt taannoin. Hiljasta voi olla sillä seudulla
^Ei saa kertoa miten perseestä autoilu on hesan keskustassa, ei saa kritisoida Padman ostoa jota ei ole, johdon palkkiot, korona buumi… Pelkkää posia pitäisi olla tai gradun verran perusteluja mitättömästä asiasta.
Ehkä näitä saisi olla enemmän. Kamuxin ruosteisia kotteroita ei toinna edes näihin sekoittaa, sehän on pelkkää miinusta tehnyt käytännössä aina