Inderesin kahvihuone (Osa 6)


Sijottaminen on taas kivaa kun sain vaihdettua Nordnetin punaisen teeman tilalle vihreän.

65 tykkäystä

söikö negatiiviset tuotot aikoinaan miestä? itse olen sijoitellut 20v ja huomannut, että yli -50% salkussa jättää arvet. ruvennu pelkäämään kurssilaskuja. pakko pitää taukoa.

15 tykkäystä

Luulen, että tässä puhutaan Suomalaisesta Juhannuksesta. Vaikea sanoa… :thinking:

8 tykkäystä

Täällä ollaan vielä ja seuraan melko aktiivisesti keskusteluja. Hieman sekava tunnelma tulevasta 6-12kk monella ja samoin minullakin. Ennustettavuus heikko mutta enköhän jossain vaiheessa saa raapaistua kasaan sisältöä.

22 tykkäystä

:flushed:

20 tykkäystä

Hyvä trolli on oivaltava ja terävä älykkö, joka osuu kommenteillaan jonkin mielenkiintoisen aiheen herkkään nivelkohtaan.

Tuollainen toisen avioerolla trollailu sen sijaan on täysin mautonta Parik Patelilta :-1:

39 tykkäystä
31 tykkäystä

@Minna_Avellan ja @Rauli_Juva juttelivat listayhtiöiden tiedottamisesta.

Oli tosi kiinnostava podi, kannattaa kuunnella - itse sain ainakin paljon kaikenlaista uutta kiinnostavaa tietoa.

Aiheet:

00:00 Aloitus
00:19 Minna Avellan
03:47 Tiedottaminen
05:55 Sääntely
16:24 Tiedottaminen käytännössä
27:05 Ohjeistaminen
42:40 Tulosvaroitus

3 tykkäystä

Onko tämä huijaus vai ei? :thinking:

  • Kyllä
  • Ei
  • Harmaata aluetta

0 äänestäjää

8 tykkäystä

@Heikki_Keskivali teki yhteenvedon olennaisimmista jutuista, joista Stanley Druckenmiller puhui Sohnin konferenssissa joitakin päiviä sitten.

Kiinnostava ja opettavainen tviittiketju. :slight_smile: :point_down:

9 tykkäystä

@SijoitusSeppo

:smiley:

34 tykkäystä

Alla olevassa kuvassa @SijoitusSeppo saapumassa takaisin foorumille somehuomion jäljiltä.

Ps. Timanttinen versio!

65 tykkäystä

Mikä/kuka tuo padmi on joka foorumilla välillä mainitaan? Itselleni tulee siitä heti mieleen Padmé.

1 tykkäys

Tästä uutisesta kaikki sai alkunsa ja meemiketjukin sai täytettä kysymyksen “millon padma ostaa” “ostiko padma” saate sanoilla. :sweat_smile: eli melko heti tuon uutisen perään hän ostikin puolet luvatusta määrästä mutta tätä toista puolikasta on saatu odottaa tänne asti kunnes eilen tuli uutinen että ostanut 5miljoonaa osaketta lisää eli enää ei kokonaismäärästä puutu kun 2,5miljoonaa osaketta ja kauppa valmis.

5 tykkäystä

Markkinaraadissa keskusteltiin halpakaupoista ja tästä aiheesta oli keskustelemassa Tokmannin markkinointi- ja viestintäjohtaja Veli-Pekka Ääri, Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenoja ja Aktian salkunhoitaja Juuso Kenkkilä. Jutun lukee muutamassa minuutissa ja itse Markkinaraati-jakson katsoo 27 minuutissa. Ei maksumuuria.

Sataako myös tämänhetkinen talouden heikko suhdanne halpakauppojen, kuten Tokmannin, Puuilon ja Motonetin laariin?

”Näin uskon. Taantumien aikana isot asiakasjoukot lähtevät ostamaan fiksusti. Aletaan optimoida ostokäyttäytymistä, jolloin asiointipaikkoja tulee enemmän”, sanoo Tokmannin markkinointi- ja viestintäjohtaja Veli-Pekka Ääri Markkinaraadin lähetyksessä.

4 tykkäystä

Kiitti! Oot kyllä nopea, kun olit ehtinyt jo kuunnella tunnin podin pari tuntia sen julkasun jälkeen :slight_smile:

14 tykkäystä

Todella hyvää keskustelua kävitte Minnan kanssa ja juttelitte paljon niistä aiheista, mitkä ovat herättäneet keskustelua täällä Foorumilla; Kahvihuoneella ja eri yhtiöketjuissa. Tuon kuuntelemalla itse sain paljon vastauksia mieltäni askarruttaviin kysymyksiin.

Kiitos teille! :pray:

5 tykkäystä

Kun Tecnotreen herättämiä kommentteja sivusilmällä seuraa, niin kirkastuu ajatus miksi sijoittajaviestintä olisi hyvä olla kunnossa.

Toimivasta viestinnästä ehkä hyvinä esimerkkeinä esim. Inderes(kuukausittain tulee lukuja ulos), Wärtsilä(mm.julkaisee säännöllisesti toimaripuheluita, tilauksia).

Inderesin työ sijoittajaviestinnän(+analyysit) edistämisessä on kyllä tervetullutta, saadaan Ttreehinkin jotain tarttumapintaa.

Meniköhän tämä mainonnan puolelle :thinking: :sunglasses:

10 tykkäystä

Voisiko markkinat jo alkaa hinnoitellemaan Ruotsin kruunun korkeammalle kiitos :slightly_smiling_face:

T. Salkkuni

1 tykkäys

En tiedä mitä tuon linked inin kanssa tekisi. Hyvähän siellä on roikkua, mutta käytännössä mielipidettä ei kannata ottaa mihinkään. Lopputuloksena 99% tukahduttaa mielipiteensä ja 1% vahvistaa aloittajan mielipiteen oikeaksi.

Juuri luin, kuinka nyt rekrytointiväki pitää meteliä siitä, kun he joutuvat ensimmäisessä aallossa säästötoimien kohteeksi. Mielestäni tämä pitäisi olla itsestään selvää. Mikäli et tuota mitään ja kassavirta hiipuu, tottakai karsinta lähtee siitä päästä liikkeelle. Miten sama linked inissä? Sama ammattiryhmä kokoontuu meuhkaamaan, kuinka juuri he ovat korvaamattomia ja kuinka juuri nyt heille pitäisi antaa aika ja paikka hioa prosessejaan. Ei siistijäkään moppia kiillota jos ei työkohteita ole, tai hitsari vetele harjoitussaumoja työnantajan piikkiin. Miksi tilanne olisi erilainen tässäkään tapauksessa?

Lukisin yhtälöstä osin pois myynnin. Jos et yritä luoda uutta liiketoimintaa, niin ei sitä kukaan tule itse firman puolesta hoitamaan.

Ps. En ole myyjä tai muutenkaan itsekään töissäni korvaamaton.

20 tykkäystä