Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Itse kuulun tähän ikä haarukkaan ja voin sanoa että esim ruuan laitossa jos tarvitsen reseptiä/inspiraatiota käytän Tiktokkia Google sijaan. Haulla ”pasta carbonara” Google antaa Valion, Pirkan yms ns. Suomalaisia reseptejä kun taas Tiktokista tulee kymmeniä italialaisten tekemiä carbonaaroja reseptin ja videon kanssa.

Muuten asioiden hakemiseen en ole Tiktokkia käyttänyt (vielä😈).

8 tykkäystä

image
Tulevaisuudessa

16 tykkäystä

Nyt olisi Harvian omistajille (ja miksei muillekin saunaosaajille) tarjolla oma arvomerkki Varustelekasta. Saunamajurin lisäksi löytyy Saunaklonkku.

5765963a1c31ce1270

19 tykkäystä

Juho Toratti on tehnyt jutun Sijoittaja.fihin isoista kansainvälisistä yhtiöistä ja siitä, miten ne ovat menestyneet. Jutun lukee muutamissa minuuteissa.

Kymmenen parhaiten tuottaneen mega-cap osakkeen joukosta jopa kuusi on energiasektorin yhtiöitä: Exxon Mobil, Conocophillips, Equinor, Chevron, Shell ja Totalenergies.

3 tykkäystä

Harvan salkussa… mutta onneksi kuitenkin.

1 tykkäys

Jos taas väärän otsikon alle menee niin Alokas korjannee…
Kaikille palstalaisille parasta toivon tulevaan Jouluun ja tulevaan vuoteeen. Ollaanhan ihmisiä toisillemme.

Hyvää Joulua.

11 tykkäystä

Ihan oikeaan paikkaan laitoit, fiksuja sanoja. :slight_smile:

Kiitos toivotuksista ja mukavaa joulua Sulle!

1 tykkäys

Saattaa olla niin, että räplään jossain välissä posliinilla puhelinta huomenna, mutta laitan nyt tänään tämän :slightly_smiling_face:

Foorumi ansaitsee oman joulutoivotuksen joo siitä kuinka paljon tietoa täältä on saanut imettyä. Ollut tämän vuoden yksi parhaista itseopiskelun työkaluista. Kiitos siitä aktiivisille tiedonjakajille!

Hyvää joulua ja muistakaa syödä, juoda ja pukeutua hyvin :christmas_tree:

27 tykkäystä
21 tykkäystä

Meillä on Pyysingin kanssa samat riidit. Ostin myös Stokkaa tänään :slightly_smiling_face::upside_down_face:

3 tykkäystä

Pörssivuosi on päättymässä pahasti pakkasen puolella, naapurin mielettömän mielipuolinen diktaattori riehuu amok-juoksussaan, sähkön hinta on pilvissä, lainakorot kirmaavat kohti korkeuksia, jouluruokaankaan ei ole enää varaa. Joulu on peruttu, joten sen kunniaksi teemaan sopiva ralli, olkaa niin hyvät :wink:

2 tykkäystä

Viimeiset ja tärkeimmät joululahjat hankittu. Suomen punainen risti ja Lääkärit ilman rajoja tekevät arvokasta humanitaarista työtä Ukrainan hyväksi. Tähän hätään en voinut parempia lahjakohteita keksiä. Hyvää joulua kaikille foorumin ihmisille!

18 tykkäystä

Olipas sattumalta hyvä ajoitus paketin saapumiselle (tilaus tapahtui kk sitten) ja lopullinen saajakin miellyttää oikein kovasti.

Karhuilu on varmasti periytyvää! :wink:

Oikein hyvää joulua koko Juvan perheelle ja miksei samalla koko foorumillekin.

Jospa ensi vuosi olisi härän vuosi…

21 tykkäystä

Kyllä se hattu Raulin päähän mainiosti sopi. :slight_smile:

19 tykkäystä

Viime hetken lahjoitus Joulupataan. Vielä ehtii!

Itse tosin unohdin laittaa yhteisöpataan kun kännykällä laivaanpääsyä odotellessa sähelsin.

10 tykkäystä

Se joka on keksinyt lauseen - Tämä ei ole sijoitussuositus, voitaisiin palkita jotenkin. Lause on vähän sama kuin ruksi siihen kohtaan, missä lukee että olen lukenut käyttäjäehdot yms. Ihan surutta porukka ostelee osaketta näiden “gurujen” kommenttien mukaan. Toki sitten kerrotaan että jokainen tekee päätökset itse, mutta joku ristiriita syntyy tietyissä tapauksissa. Harmi ettei itse ole tuollainen guru. Voisi puoli huolimattomasti heitellä kommenttia, ja todeta ettei ole sijoitussuositus. En tiedä saako tästä kukaan kiinni, mutta tällainen ajatus tuli mieleen.

13 tykkäystä

Olipa jälleen mahtava haastattelu. Iso kiitos Alokas näistä!

On kyllä viisaita ja lämminhenkisiä ihmisiä täällä seassamme.

Olen jo pitkään lukenut Kinnus-Juhan raportit ja kirjoitukset mielessäni Juhan äänellä, mutta nyt huomasin, että myös Mikaelin tekstiä lukiessa mies oli itse kertojana.

Onkohan aika vähentää Inderes-palveluiden kulutusta.

35 tykkäystä
2 tykkäystä

Tosi kiva kuulla, kiitos Mauri! :slight_smile:

Itelle tuli tosi miellyttävä fiilis Mikaelin haastattelusta.

Mauri, pakko vielä tässä aatonaattona kiittää sua kaikesta loistavasta “sisällöntuotannosta” erityisesti yhtiöketjuissa ja myös siitä, miten kirjoituksillasi sekä omalla toiminnallasi tuot mukavaa tunnelmaa Foorumille.

Tietäisitpä vain, kuinka paljon kehuja saat “selkäsi takana”. Ja analyytikoidenkin ihailemaa Mauria kannattaa seurata Twitterissä:

https://twitter.com/Salkku_Mauri

16 tykkäystä

Juurikki on miettinyt, että jos vaan olisi aikaa suorittaa ne pari virallista tutkintoa, niin olisihan se kiva laittaa joka viestiin, että tämä on virallinen sijoitussuositus. Jos menee pieleen, oma moka kun kaiken maailman laillistettuihin sijoitusneuvoja-Juurikkeihin uskoo. Jos sijoitussuosituksesta taas olisikin hyötyä, palkkion voisi maksaa SPR:n Katastrofirahastoon omantunnon mukaan. :innocent:

3 tykkäystä