Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Niin, onko periaatteessa laissa rajoitusta, jos samana päivänä julkaisisi ensin negarin, sitten posarin, sitten negarin, sitten posarin, sitten osingonjaon ja lopulta YT-neuvottelut 18:29. :thinking:

17 tykkäystä

Tuo olisi mielenkiintoista! Saman päivän negareiden ja posareiden väliin mahtuisi hyvin myös talousjohdon irtisanoutuminen ja uuden valinta.

11 tykkäystä

Näinhän sen pitäisi mennä matematiikan sääntöjenkin mukaan :joy::joy::joy:

Olenko ainut, joka näkee tuossa botskin keulassa ison hilpeän naaman?

1 tykkäys

Varmaankin @Thomas_Westerholm lomilla ja @Matias_Arola tuuraa.(?)

2 tykkäystä

Charlie Munger täytti eilen kunnioitettavat 99 vuotta. Toivottavasti jaksaa ensi kuussa taas vastailla kysymyksiin Daily Journalin yhtiökokouksessa.

64 tykkäystä

Vuosi jo pitkällä ja YTD tukevasti plussalla.

Mukavan helppo ja vaivaton harrastus tämä sijoittaminen :slight_smile:

58 tykkäystä

Surullista

18 tykkäystä

Hauska yksityiskohta tuosta firmasta, maksoivat 40kk:n palkkaa vastaavat boonukset työntekijöille. Näin itse kun suurin bonus on 500 mitä saanut, niin pieni kateus kyllä pääsee iskemään. =P

3 tykkäystä

Yksi asia, mitä en täysin aina ymmärrä sijoittajapiireissä, on se kun vaihdetaan ajatuksia vuodenvaihteen tienoilla, että “millä hevosilla ensi vuoteen”. “Millä hevosilla meinaat mennä ensi vuoteen? mitkä osakkeet pärjää parhaiten ensi vuonna?”. Siis kun ostan osaketta, niin katson sitä johonkin 5 vuoden päähän. Minkä ihmeen takia minun pitäisi luopua siitä osakkeesta kun vuosi vaihtuu? Miten se >vuoden vaihtuminen> käytännössä vaikuttaa sen osakkeen kassavirtoihin tai yhtään mihinkään? Siis se, että heitän vanhan kalenterin paperinkeräykseen ja laitan uuden seinälle? Voihan se asteroidi-impakti tulla vaikka keskellä kesää, eihän se nyt kelloa katso. Selittäkää minulle.

Tällainen maanantai-avautuminen tänään. Hyvää alkavaa viikkoa!

65 tykkäystä

Media and Game Investin osto/keskikurssi on Nordnetissa 0,00, onko muilla sama homma? Pitää varmaan myydä äkkiä :sweat_smile:

2 tykkäystä

Buy high, sell low -taktiikka? Oikein.

Miten te etsitte uusia sijoituskohteita? Mikä saa sinun mielenkiinnon heräämään juuri jonkun yhtiön kohdalla? Itse tulee kahlattua välittäjän sivuilla läpi yhtiöitä tietyllä hintahaarukalla, jonka jälkeen tutustun yhtiön lukuihin jne…

2 tykkäystä

Itse ainakin pyrin sijoittamaan vain yhtiöihin, joiden toimialan ymmärrän edes jotenkin. Esimerkiksi Nokia ja heidän verkko tekniikka on minulle melko hepreaa, mutta Keskon (kauppa), Harvia (Sauna) ja Nordea (Pankki) tuotteet sentään tunnistan omastakin päivittäisestä elämästä.

5 tykkäystä

Kaikki mun flop top 3 osakkeet näytti lähteneen ylöspäin,no onhan niillä vielä yli 360 päivää aikaa romahtaa.

1 tykkäys

Screenshot 2023-01-02 at 11.29.55

-40 % vuoden jälkeen YTD heti plussalla.

98 tykkäystä

Voisi olla kova paikka lukita vuoden tuottotaso tuohon, epäilen tämän “tammirallin” jäävn kovin lyhyeksi.

17 tykkäystä

Jos Kamuxin kurssi nyt on 4,4€, niin se on pakko olla “osta” ja vähintään 5,5€ tavoite, ettei Verneri pääse pakoon. :disguised_face:

15 tykkäystä

Nyt on alkanut uusi Pörssin psykologiaa -sarja. :fire:

@Jeremias_Makkonen on päässyt hyvin Inderesin meininkiin mukaan, kun tekstissä ja videossa on kusetusmarkkinat mainittu! :sunglasses:

image

19 tykkäystä

Hintahaarukalla? Siis osakekohtaisella hinnalla? Sehän on viimeinen asia mitä pitää katsoa. Kannattaa jättää aivan viimeiseksi tuon katsominen ja keskittyä firmojen laatuun ja kasvuun.

9 tykkäystä