Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Olen juuri lukenut kirjan energian käytön historiasta ja Bill Gatesin ilmastonmuutospamfletin ja näin hyvin ne mittayksiköt jäi mieleen. :tired_face:

14 tykkäystä

Ei :confused: itse en ole koskaan osallistunu petoeläinten harventamiseen. Nykyään paukuttelen vain kiekkoja. :man_facepalming:t3: mutta oon saanu kuunnella näistä asioista koko iän, ku kaikki suvussa metästää yms…

Eiköhän kaikki ole ok kun noudattaa sääntöjä ja ei ala raakalaiseks

2 tykkäystä

Savottaa nyt ainakin☝️Sen pitäisi nyt äkkiä listautua, ehkäpä Lehdon luomasta takaportista?

Sitten Foxalta tulee Savotalle kankaita niin mukaan vaan. Sioen Ballistics Oy tekee myös nykymenoon sopivia liivejä.

Täällä oli aiemmin keskustelua laihdutuslääkkeiden vaikutuksista esim Mäkkäriin. Teimme aiheesta jutun (tilaajille). Analyytikot ovat hassutelleet laskeskelemalla vaikutuksia jopa vaateyhtiöille (tarvitaan uutta päällepantavaa, kun laihdutaan) ja lentoyhtiöille (matkustajien keskipaino pienenee, polttoaineen kulutus vähenee), mutta elintarvikebrändien tilanne on toki kiinnostavin.

"Näyttää siltä, että lääkkeiden käytön seurauksena etenkin epäterveellistä napostelua ja välipaloja vähennetään. Se ei lupaa hyvää esimerkiksi suurelle sipsivalmistaja Pepsille, limuyhtiö Coca-Colalle tai pikaruokaketju McDonald’sille. Frito-Lay-sipsisegmentti Yhdysvalloissa toi viime vuonna 44 prosenttia koko PepsiCo-konsernin tuloksesta.

Maailman suurimman ruokakauppaketju Walmartin Yhdysvaltojen johtaja John Furner kommentoi syksyllä laihdutuslääkkeitä käyttävien asiakkaiden pienentäneen ostoksiaan. Furnerin mukaan joukko ostaa muita vähemmän tuotteita ja hieman vähemmän kaloreita. Furnerin kommenttien jälkeen esimerkiksi Pepsin, Coca-Colan ja Mondelezin osakkeet luisuivat pörssissä. Mondelezin tunnettuja brändejä ovat muun muassa Daim, Marabou, Milka, Toblerone, Oreo ja TUC."

24 tykkäystä

Onko kuitenkin niin, että Thomasin nimiin heittämäni idea Kempowerin binäärisyydestä onkin @JNivala ajatus alunperin? :smiley:

Mielestäni ajattelutapa on todella herkullinen, oli se nyt kumman vaan alkuperää.

9 tykkäystä

Hieno avaus, well done! Kuinka monta yhtiötä Ruotsissa nyt maksullisessa seurannassa?

12 tykkäystä

Pelkkää nousua pörssissä loppuvuosi :money_mouth_face:

91 tykkäystä
  • The FTX founder faces a maximum sentence of 115 years in prison. :laughing:
13 tykkäystä

Penthouse orgiat siirtyy isompaan linnaan, ilman muiden rahoja ja hieman erinäköisellä porukalla. :rocket:

2 tykkäystä

Siinä se elämä sitten olikin. Hauskaa oli muiden rahoilla hetken aikaa. Ymmärtääköhän kaveri itse vieläkään tehneensä mitään väärää.

Tämähän on Pentti Köyrin tyylinen ajojahti.

5 tykkäystä

Ei ilmeisesti jakanut tarpeeksi vaalirahaa poliitikoille kun näin hassusti on käymässä. Tai sitten tarpeeksi syvätaskuiset kaverit menettivät niin paljon rahaa FTX-sopassa että sieltä on lähtenyt vähän noottia liikenteeseen että nyt tämä nulikka tikun nokkaan varoittavaksi esimerkiksi… :sweat_smile:

Siitä ei ole pitkä aika kun uutisoitiin, että eläkevakuutusyhtiöt alkaa ottaa yhä enemmän osakeriskiä suurempia tuottoja tavoitellessaan.

No, nyt Ilmarinen liputti Qt:ssä yli 5 prosenttia.

Edit. Itse asiassa kun katsoin tuota suurimpien omistajien historiaa, niin Ilmarisella on ollut paljon suurempikin osa Qt:sta jossakin vaiheessa.

4 tykkäystä

Eli posautetaanko Italia vai Yellowstone pelastaaksemme maapallo? :smiley:. Mahtoikohan Venäjän puolella noita supertulivuoria olla yhtään :thinking: (edit. näyttää olevan, mutta Itä-Venäjällä)

“Varoituksia tiedemiehiltä”, eli perinteinen 0,0001-0,1% mahdollisuus varmaan.

Now scientists say a SECOND super-volcano is poised to blow: Warning over Italy’s Campi Flegrei comes after experts said Long Valley Caldera in California could erupt | Daily Mail Online

1 tykkäys


Eilisellä kauppareissulla oli helppo todeta inflaation vaikutuksen riippuvan siitä mitä sinne ostokoriin kerää. Näiden hinta laskenut 3 vuodessa suuruusluokkaa 99,8%. Satasella sai nyt paljon isomman satsin.

30 tykkäystä

Tähän mennessä liveksi tulleita analyysejä ovat vasta Starbreeze sekä Media and Games Invest

Metacon tiedotti meidän valinnasta jo sopimuksen allekirjoituksen jälkeen, mikä on toki ihan hyvää mainosta meille :slight_smile:

21 tykkäystä

En tiedä mitä @Thomas_Westerholm on toimistolla puhunut, mutta juuri näin ainakin minä kirjoittelin tuossa vastikään :smiley:

8 tykkäystä

@Verneri_Pulkkinen kanssa olemme tosiaan toimistolla pari kertaa jumpanneet ajatusleikkinä tuota ennustamisen binäärisyyttä ja kuinka sen voisi mallinatamistarkoituksissa huomioida. Alunperin ajatus tuli kyllä @JNivala foorumipostauksesta (muistaakseni mainitsin kyseisen loistavan kirjoituksen, kun käsittelimme aihetta ensimmäistä kertaa!). Olin hieman nolona toimistolla, kun Verneri kertoi Kempowerin laajan viedeon nauhoittamisen jälkeen antaneensa mulle kreditit ajatuksesta ja myönsin lähinnä jalostaneeni muiden ajatuksia eteen päin. :sweat_smile:

25 tykkäystä

Ei se aina Akillakaan ihan lankulle osu.

65 tykkäystä

Näin uuden OMXH bull markkinan alkaessa on aika kysyä: noudatitko annettua ohjeistusta?

  • yes, sir!
  • thats a negative, sir!
0 äänestäjää
2 tykkäystä