Hei!
YAU on tosiaan 12kk aikana sisäänkirjautuneet aktiiviset jäsenet.
Nuo somekanavat antaa vähän heikosti osviittaa yhteisön kehityksestä, koska tilaajamäärä eri kanavilla kuten TikTok ja tube ei suoraan kerro sitä moniko katsoo niissä meidän sisältöjä. Edelleen hieman huvittaa miten hankimme Facebookiin seuraajia 2016–2018 jtn kun nyt firmat eivät saa niistä tyyliin yhtään lisänäkyvyyttä (ilman rahaa). Zuckerbergilta vuosisadan veto.
Inderesin tuben kehitystä voi aika hyvin vakoilla esimerkiksi social blade sivuston kautta https://socialblade.com/youtube/channel/UCA8t6FufzhadZJZBXiYW8jQ
Huom. ei rahasteta tubella vaikka tuo arvioi myös vuosittaiset tubetulot.
Nojoo.
Olen itsekin pähkäillyt YAUn nousua.
Ruotsin ja Tanskan YAUt ovat todella pieniä toistaiseksi, mutta nekin tukevat tuon luvun kokonaiskasvua hissukseen.
Meille virtaa tasaisesti uusia rekisteröintejä myös Suomessa, mikä tukee YAUta. Toisaalta YAUn laskiessa havaittiin, että MAUn ja 3MAUn suhde YAUhun nousi. Tuo implikoi minulle, että ns. tosikäyttäjät pysyivät visummin palvelussa, kuin satunnaisemmin käyvät jotka ovat YAUssa mukana. Jos muut asiat ovat pysyneet karkeasti ennallaan, on palvelun hetkeksi jättäneitä käyttäjiä tullut takaisin.
Nordnetin asiakasmäärät ovat jatkaneet nousussa samoin kuin osakesäästäjien määrä Suomessa eli yleinen trendi vaikuttaa olevan edelleen myönteinen.
Yleensä tykkään muotoilla, että raju pörssilasku syö meidän aktiivista jäsenmäärää. Tätä kävi tovin aikaa. Voi myös olla että kansanosakkeiden kuten Nordean (ja Kempowerin viime viikkoihin asti ) kohtuullinen performanssi on tukenut moraalia jäsenillä.
Yhteisötiimissä ei olla tehty jäsenhankintaa rahalla ja fokus on ollut laadukkaan sisällön tuotannossa, kuten aina.
Yksi hyvä tapa myös vakoilla Inderesin kiinnostavuutta on google trends pitkällä aikavälillä. Tuohan indeksoi haut nollasta sataan miksi kannattaa olla pidempi aikaväli tarkastelussa.
Ehkäpä voisi tiivistää niin, että valittu tie tehdä fokusoitunutta ja analyyttistä sisältöä fiksuille osakepoimintaan taipuville sijoittajille näyttää toimivuuttaan markkinan alakulossakin, kun taas 2021 FOMO TO THE MOON -bilejengi on poistunut kekkereistä.
Varmaan vähän sekava vastaus mutta jos tästä nyt jotain saisi irti.