Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Kyllä, kuten twiitissä luki :slight_smile: K lisätty.

4 tykkäystä

Samaistun vahvasti. Miksei teamsissa voi olla sellaista “Hae kaikkien tiimiesi kaikista kanavista, kaikesta siitä organisatorisesta kaatopaikasta, mikä tilapäiseksi tarkoitetuista, jälkeenpäin arvioiden väärin sijoitetuista, epäloogisesti nimetyistä, moniin eri paikkoihin samanhenkisillä nimillä tallennetuista tiedostoista on vuosien varrella kertynyt” hakupainiketta?

Koneen uudelleenkäynnistys on aina rulettia, häviääkö joku ikkuna missä on korvaamaton, mutta kukaties missä sijaitseva ohje auki? Jos tietokone joskus pitää vaihtaa, niin sama vaihtaa työpaikkaa.

14 tykkäystä

No niin… mä unohdin tän. :frowning:

Keksin lennosta selityksiä:
Ollut taas muka niin kiire ja oon väsynyt jne.

No herra analyytikko ainakin antoi oivat vastaukset. :slight_smile:

4 tykkäystä

Hah, tällähän sais tehtyä vaikka minkälaista lätsää :smile:

4 tykkäystä

Mitenkähän tuota Ruotsin kruunu/euro alati halpenevaa kurssia kannattaisi pelata.

Ostaa yhtiötä/rahastoja jotka noteerattu kruunuissa ja odottaa kurssin palautumista? Valuuttakurssi jo ATL :face_with_raised_eyebrow:

E: Ainakin jos Nordnetille on avattu valuuttatili ja siellä on kruunut miinuksella niin ei kai sitä ruotsin kruunuissa olevaa lainaa kannata maksaa nyt pois jos epäilee kruunun kurssin edelleen laskevan?

6 tykkäystä

Minä en ainakaan kaipaa mitään blurrauksia tai muuta. Haastatteluformaatti on nykyisellään erittäin hyvä.

Itse arvasin jo tästä vihjeestä, että kyseessä Nukuttaja:

Voi olla, että patoutunut arvuuttelun tarve johtuu siitä että Massen uusimmasta pähkinästä on niin kauheasti aikaa.

6 tykkäystä

Valuuttakursseista itsekin lukisin foorumilta mielellään enemmän, Ruotsin kruunu ja Japanin jeni treidaa mielenkiintoisilla tasoilla mutta hankala ottaa näkemystä kun ei valuuttakursseista juuri mitään tiedä :man_shrugging:t2:

Arvostaisin jos joku valuuttakursseihin vihkiytynyt postaisi näkemyksiään foorumille :ok_hand:t2:

14 tykkäystä

Voi hyvinkin mennä tuonne @ 17,90 €:oon asti. Toistaiseksi day low taitaa olla 18,01 €.

Noin taso kyseessä, johon osuu myös fibonacci. Hieman alta 18 €:oon tulee monia kosketuksia.

Edit: Ja toki mikäli tämä tukitaso pettää, mennään vielä matalammalle.

9 tykkäystä

Omassa salkussa on saattanut pahimmillaan olla puolet kruunuissa, ja tuottovaikutus on ollut tuntuva. Toisaalta olen tästä syystä myös mielelläni jatkanut SEK-noteerattujen lappujen ostamista.

Mutta havahduinko nyt liian myöhään tosiasian äärelle, ja olenkin tarrannut putoavaan puukkoon! Vernerin varttikin vasta kertoi miten “losers average losers”. Mitä jos SEK onkin päättymättömällä matkalla kohti nollaa?

7 tykkäystä

Heitin jälleen betsin vernerin vartteja vasten ja tällä kertaa tienasin 40€ kun tankkasin tankit täyteen fossiilista polttoainetta ruotsissa. :drooling_face:

Salkun kivijalka yhtiöihin kuuluvan pankin fyysinen olemassaolo, käyty tarkistamassa Oolannin pankki saarella.

Jotain muutakin kuin pelkkiä bittejä.

20 tykkäystä

Jahas, näköjään jäi taas miljoonat saamatta kun piti töitä tehdä eikä ehtinyt ostoksille Intrum @71sek.

Tänään huvittanut: “Kahoot! - oppimisen ekosysteemi (ihan) pilvessä” tirsk

“Tältä näyttää, saatavilla oleva, rengas 42kkm:n ajon jälkeen. Eihän näillä pääse edes pakoon.”

Nyt on keksitty uusi mittayksikkö kkm :rofl: :rofl: :rofl:

5 tykkäystä

Ei mittayksikkö miksikään ole muuttunut. Voit lisätä yhden välin ensimmäisen k:n jälkeen, jos tuo tuottaa vaikeuksia.

Sijoitusomaisuuskin on useimmilla palstan lukijoilla yli 1keur ja kovilla jätkillä yli 1Meur. :smiley:

1 tykkäys

Harvemmalla kuitenkaan 1 kkeur.

9 tykkäystä

Mittayksiköiden etuliitetaulukkoa tavatessa näyttäisi siltä että renkaalla on ajettu… 42 MM, megametriä :thinking:

image

7 tykkäystä

En ollut lainaamani twiitin ilmaisuun erityisen ihastunut, mutta sen ymmärtäminen ei tuottanut vaikeuksia. Kiva, että tällaisellakin saa eloa kahvihuoneeseen.

Käynpä sen nyt samalla korjaamassa. :slight_smile:

Luovaa ilmaisua enemmän olin itse kiinnostunut siitä, kuinka pitkään raskas kuorma-auton rengas yleensä kestää. Se on tietenkin paljon kiinni käyttöolosuhteista, jota korostettiin kaikkialla, mutta erilaisista lähteistä koostettuna tällaisen raskaan renkaan pitäisi kestää 100 000 - 200 000 kilometriä. Voi toki olla, että tässä on osittain sotkettu tavalliset kuorma-auton renkaat tällaisiin raskaampiin kiekkoihin, joita kuvassakin oli.

1 tykkäys

Tuskin ymmärtämisessä kenelläkään on ongelmia ollut. Lähinnä havaitsin huvittuneisuutta :slight_smile: . Ja onhan se hauskaa, kun ihminen ilmaisee itseään kuin 5-vuotias, joka oikeiden käsitteiden puuttuessa keksii ihan oman tapansa ilmaista asiaa :grinning: . Aurinkoista viikonloppua! :sunglasses:

2 tykkäystä

Sitten Inderes laittaa klassikkokuvasta mainoksen Kauppalehteen versiolla “Ruotsin teollisuus on meidän”…

2 tykkäystä

Taas riitaa haastamassa? :smiley: Et taida voida itsellesi mitään. En nyt tähän lähde, ettei taas tule itku. :slight_smile:

2 tykkäystä