Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Meneekö vähän asiattomuuksien puolelle? En ole lehtoon sen kummemmin perehtynyt kuin että sillä menee nykyään todella huonosti. Mutta miten se oli tuolloin? Todella pikaisella vilkaisulla meni ihan hyvin. Jälkiviisastelu meemejä on ihan todella typerää tehdä

19 tykkäystä

Minä ainaki olin huumorilla liikkeellä. Innostun liikaa Lehdon nähdessäni, joten kommentti meni vihkoon. Ei ollut tarkoitus kuitenkaan analyytikkoa moittia. Tuskin siinä alkunousun aikana kovin monella oli ennusteissa, että suuri romahdus on tulollaan. Toki tuotannossa tuli nähtyä melkoista puuhastelua ja lisää puheita kuului työmailta. Firma oli yleinen vitsin aihe jo nousun aikaan, mutta eipä se pörssimenestyksestä mitään kerro monen muunkaan kohdalla.

1 tykkäys

Tein tänään pitkästä aikaa äärimmäisen hyvän sijoituksen, sijoitin itseeni. Aurinkoisella, tyynellä järvellä perhokalastaen. Katosi mielestä salkkuni valitetttavan punainen väri, suosittelen suuresti sijoittamaan myös itseensä, näin kesällä tuo harrastus on sellainen jonka painotus tulee olemaan suurin.

30 tykkäystä

Ihan mielenkiintoista, vaikka ei ehkä ihmeellistä. :slight_smile: :point_down:

20 tykkäystä

Lehto näytti numeroiden valossa 2018 alussa melko maagiselta firmalta. Liikevaihto ja tulos olivat kasvaneet hurjaa tahtia edellisinä vuosina. Yhtiö teki 49 miljoonan euron tuloksen 2017 (= eps 0,84), ja se ohjeisti vielä parempaa vuodelle 2018. Moni piti yhtiötä rakennusyhtiöistä parhaimpana.

Sijoitustiedon puolelta löytyy hyvä postaus mitä Lehdolta silloin odotettiin:

Inderesin seuranta toki alkoi myöhemmin, kun ensimmäisiä pehmeyden merkkejä alkoi jo olla, mutta ennen kuin tulosvaroitussuma alkoi.

8 tykkäystä

Välillä luulen tajuavani mitä mitä täällä puhutaan ja sitten heti seuraavassa ketjussa sanotaan jotain tällaista.

9 tykkäystä

Sanoisin, että pois tältä foorumilta ja kaikenlaisista kyselyistä. Itse tulee vietettyä tämän sijoittamisen parissa varmaan 90 % vähemmän aikaa kuin vielä vuosi sitten. En nyt silti sanoisi olevani erityisen karhu, mutta en missään nimessä bullerokaan. Pointtina vaan, että mielestäni aika monella tuntuu into sijoittamiseen hieman laantuneen tässä viimeisen vuoden aikana. Se varmasti osaltaan muovaa näitä kyselytutkimuksiakin.

13 tykkäystä

Vahvasti eri mieltä. Videoiden katselu vie niiiin paljon enemmän aikaa lukeminen.

10 tykkäystä

Ehdotan Euroopan turvallisuustilanne, Venäjän aggressiot sekä nojatuolikenraalien ja näppäimistösoturien vapaa spekulointi- ja fantasiointiketju. Vastaisi ketjun nykytilaa parhaiten.

11 tykkäystä

Ihan hauskaa pohdintaa toimittaja Koposelta ja salkunhoitaja Heikkilältä. :slight_smile:

12 tykkäystä

Tästä on ollut aiemminkin puhetta täällä. Suurin osa kusetetuista ei todennäköisesti hoksaa sitä itse tai eivät laita/saa laitettua asiaa eteenpäin.

Valitettavasti provikkapalkkaus houkuttelee kieroimpia myyjiä erehdyttämään ja jopa huijaamaan asiakkaita. Nuo myyjät pitäisi laittaa varoituksen saattelemana muihin tehtäviin. Pilaavat koko yrityksen maineen.

”Ikäihmisten kanssa täytyy olla todella tarkkana siitä, että asiakas ymmärtää mitä on ostamassa ja mitä asiakas hyötyy palvelusta.”

Ikäihmiset tuskin hyötyvät siitä, että heille myydään tabletteja ja puhelimia 5G- liittymillä ja kaikenmaailman huolenpitopalveluilla, rahoituksilla ja pidennetyllä takuilla yms yms. On melko härskiä kun täyden palvelun osaritabletin 5G- netistä ja M365:n sisältävästä huolenpidosta maksetaan tyyliin 50e/kk eikä tuo sisällä edes tabletin hintaa.

“Nordqvistin mukaan Gigantissa panostetaan henkilökunnan kattaviin koulutuksiin, jotta asiakkaat saadaan huomioitua paremmin. Hänen mukaansa myyjillä ei ole ohjeistusta siitä, kuinka pitkään myyntitilannetta kuuluu asiakkaan kieltäytyessä jatkaa.”

Kieltäytymisen jälkeen tietyn tuotteen myyntitilannetta kuuluu jatkaa tasan 0 sekuntia. Voin kuvitella miten ahdistavaa jollain 82- vuotiaalla on toistaa itseään ja yrittää saada myyjä uskomaan, että hän haluaa sen tuotteen, jota tuli ostamaan.

Minäkin jouduin aikoinaan käyttämään voimasanoja, koska myyjä ei uskonut millään, etten ota televisioon kalibrointia, 30e:n antenninjohtoa, rahoitusta, pidennettyä takuuta, nopeampaa nettiliittymää telkkarin ensipäivitystä varten (mitä helv?, menee kuulemma 10M-netillä vuorokausi, että saa päivitettyä, meni ehkä 2min), ynnä muita jo unohtuneita palveluja. Kyllä näki ja kuuli koko tilanteen ajan, että myyjää ketuttaa myydä pelkkä viikkotarjoustelkkari. Kuitissa luki eri riveillä, että tarjottu rahoitusta ja pidennettyä takuuta. Ilmeisesti tarjoamisestakin sai silloin provikkaa, kun piti oikeen kuittiin kirjata.

Kaikki muut asiointini ovat kuitenkin sujuneet mallikkaasti, joten se on ihan tuurista kiinni kenelle sattuu mätä omena, joka ei usko mitään.

41 tykkäystä

Kaikkialle Verphu ehtiikin. Toisaalta seuraaviin vaaleihin enää vajaa neljä vuotta joten kaikki julkisuus eduksi :sunglasses:

31 tykkäystä
47 tykkäystä

Apple on saavuttanut kiinnostavan virstanpylvään. :point_down: :green_apple:

14 tykkäystä

Tammikuussa 2022 se kävi myös hetkellisesti yli 3 biljoonan mcapin :slight_smile: Tällä hetkellä 2,755 eli kasvuvaraa on (heh heh).

7 tykkäystä

Nordean verkkopankki ollut tunnin alhaalla? Onko muilla sama juttu? Nähtävästi.

7 tykkäystä

Rikki on. Nordean aspa toteaa twitterissä “Valitettavasti mobiilipankissa esiintyy tällä hetkellä hitautta osalla asiakkaista. Ongelmaa tutkitaan parhaillaan”

4 tykkäystä

Kiitänpä kahvihuoneen puolella.

On tämä aikamoista että voi tilata analyytikon kommentin mieltä askarruttavaan asiaan suoraan ketjuun :heart_eyes:

22 tykkäystä

Nyt kun on ollut taas intoilua NOKIAN RAN-saagan suhteen niin tässä totuus.
Koko 5G taival ollut floppi. Joo tekniikka on nyt kilpailukykyistä, mutta rahaksi omistajille ko. asia ei ole muuttunut.

1 tykkäys

Nuo kuitille tulostuvat rivit oli pakko myyjän laittaa tuohon vain sen takia, että esimiehet muka sitä kautta pystyivät seuraamaan onko palveluja tarjottu :smiley:.

Tuo artikkeli kyllä herätti muistoja itsellänikin ja valitettavasti tunnistan just noi ongelmat joita artikkelissa nousi esiin. En myyjänä ikinä ymmärtänyt, että onko tuo muka markkinoinnin kannalta jotenkin hyvä juttu, että tungetaan palvelut kurkusta alas vaikka väkisin. Liittymiä tykkäsin myydä, kun pystyi vaikka antamaan asiakkaalle alea liittymänvaihdoksesta, joka oikeasti loi lisäarvoa kaupalle.

Gigantin koulutukset on sinänsä tosi hyviä. Puhutaan tarvekartoituksesta ja asiakkaan tarpeen ymmärtämisestä. Gigantissa vaan nuo toimii jotenkin kieroutuneesti siten, että tarvekartoitusta pitäisi käyttää sen tietyn laitteen myymiseksi, eikä parhaan laitteen myymiseksi. Toki myös myyjien palkkausmalli ohjasi ainakin ennen tähän suuntaan, kun katteesta maksettiin parhaat bonukset.

En tosin tiedä mikä nykymeno on, kun tuosta työstä on vuosia aikaa.